sebbevanb Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 Tenkte i dag at jeg skulle ta ut denne "billig" tuningboks trimmen som satt i min 120d(satt der når jeg kjøpte bilen ), etter at jeg hadde tatt den ut og skulle kjøre så viste bilen Increased Emission og motorlampen lyste! Nå har bilen gått i nødmodus og den går dårligere enn en 0,5 liters sugediesel!!! Prøvde å sette boksen tilbake, men feilmeldingen er fortsatt der. Tror dere noe har gått skikkelig til h... eller er det bare å resette systemet/sensorer? Hater tuningboks! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 Ville prøvd å lest feilminne for å se spesifikt hva den griner for, evt ring leverandøren av det elendige produktet og hør hva de har å si, ofte enkel løsning på slike ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sebbevanb Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2011 Har bestilit time hos bmw, sånn at de får sjekket det. Aner ikke hvem som har levert boksen, en av hovedgrunnene til at jeg tok den av... Den har fungert greit for en boks å være, men vil ikke koble noe på motoren, som jeg ikke vet hva er, eller hvor kommer fra . Fikk ikke time før neste torsdag, så blir en hel uke med "moped" motor i bimmern da Krysser fingrene for at det er en enkel løsning som du sier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snappy79 Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 Er det veldig smart å kjøre med en bil som ikke funker som den skal? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 neste torsdag?? på en bil med "motorproblemer" ? elendig fra verkstedet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sebbevanb Skrevet Mars 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2011 Fikk pratet med noen som driver med bokstuning og fikk tak i en innsats til å koble på ledningen der boksen pleide å sitte, fungerer nå. Men blir vel ny ledning tenker jeg, da vet de som måtte få samme problem! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 24, 2011 Share Skrevet Mars 24, 2011 Nå datt jeg litt av her; boksen er jo "alltid" koblet inn på en ledning. Når du tok denne av koblet du ledningen på plass der den skulle være? Eller mener du at du har gjort dette, og det allikevel ikke fungerer (som jeg antok), og at du må koble inn dette istedetfor boks for å få bilen til å gå normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sebbevanb Skrevet April 9, 2011 Forfatter Share Skrevet April 9, 2011 Ledningen har en kontakt midt på ca, med x antall pinnehull, tuningboksen selv har like mange pinner som da plugges inn i denne kontakten. Så boksen kan fint fjernes uten å fjerne ledningen fra "motoren". Det jeg fikk var en liten plastboks med tilsvarende pinner som selve tuningboksen. Vet ikke hva som var inne i denne plastboksen, men bilen oppførte seg hvertfall "originalt" når denne var på plass. Håper det var litt bedre forklart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet April 9, 2011 Share Skrevet April 9, 2011 bare fjærn boksen sett tilbake orginalt, vent ca 24 timer med å bruke bilen, vips mottorlampe forsvinnet= spart penger:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå