Johanzn Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 Hei, har en kompressor på bilen min, men lurer på åssen det er med å få koblet på en måler/instrument for kompressortrykket? Er ikke så veldig kjent med kompressor/turbo, så hadde vært fint med litt hjelp Legger med noen bilder av motorrommet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 Vanskelig å se på bildene, men finner du noen nipler mellom kompressoren og motoren skal det bare være å koble seg på der. Evt med et t-rør hvis det er slange der fra før. Syns reimhjulet på kompressoren så ganske stort ut så hvis ikke drivhjulet også er temmelig stort tror jeg ikke du har såå mye trykk. Ser ut som en Eaton M45 kompressor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johanzn Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2011 Stemmer det, levert fra ESS Tuning.. men kompressoren sitter jo rett på motoren, uten noen slags slanger eller rør imellom? utskifting av bensintrykksregulator, bensinpumpe o.l hjelper det? evt intercooler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 på bilde nr 2 er det vel 3-4 vakumslanger mellom innsuget og fuelrail? Kjenner ikke motoren din så godt.. Der skal det funke med t-stykke osv isåfall. Pumpe og btr tror jeg ikke du trenger å tenke på hvis ESS mener montasjen er tilstrekkelig. Merker du no effekttap noen plasser i turtallsregisteret? Intercooler er slett ikke dumt, men da må du jo flytte om på plasseringen av pressa. Hadde en M65 på en hilux tidligere og der kokte jeg løs lakken på innsiden av panseret, så varme lager de hvis du spinner opp turtallet på den iallefall Hvis du måler dim på reimhjulene kan jeg fortelle deg hvor mye ladetrykk du har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå