Gå til innhold

Swisswax & Autoglym til vårpussen. Hvordan gjør du det?


E-39
 Share

Anbefalte innlegg

Det er lett å gå seg vill i bilpleiejungelen. Skjønner heller ikke alle teknikker og begreper som brukes om hverandre. Jeg prøver å gjøre det så enkelt som mulig: Vask og tørking, Cleaner Fluid og Swissvax Shield. Autoglym EGP kan du heller legge på innimellom etter vask hvis du har så god voks at du ikke trenger begge deler samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg bruker å gjøre, så da er jeg ikke helt på viddene :)

Når det gjelder Cleaner Fluid, så er det vel også et slags feste for voksen?

Cleaner Fluid er med på å gi best muligt feste for voksen ja.

Bare for å være vanskelig; hvordan kan CF/CFP gi bedre feste for voksen, mens en normal polish som S30/S40 og UFSE gir dårligere feste og trenger en wipedown før voksen? :P

Det er mange som kun bruker S40 eller UFSE som siste steg før voks, uten wipedown :)

Når jeg korrigerer, tarjeg wipedown etter andre steget og kjører S40 eller CFP tilslutt. Synes begge disse gir like godt heft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 years later...

Bumper en gammel tråd her.

Bestilt meg Swisswax Leather Care Kit forte og Leather Healer. Det klør i fingrene å gå løs på setene. Men, hvordan er det å jobbe inne i en garasje som holder ute temperatur? Det er meldt opp mot 6 grader til helga. Er det lite optimalt å jobbe med slike produkter i sånne temperaturer, eller har det lite å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dusy skrev:

Bumper en gammel tråd her.

Bestilt meg Swisswax Leather Care Kit forte og Leather Healer. Det klør i fingrene å gå løs på setene. Men, hvordan er det å jobbe inne i en garasje som holder ute temperatur? Det er meldt opp mot 6 grader til helga. Er det lite optimalt å jobbe med slike produkter i sånne temperaturer, eller har det lite å si?

Ingen problem det! Bare husk å bruk hårføner/varmluftpistol når du farger opp. Mellom hvert lag med farge 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Snowbiz said:

Ingen problem det! Bare husk å bruk hårføner/varmluftpistol når du farger opp. Mellom hvert lag med farge 😊

Herlig, takk! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...