Kenni Skrevet Mars 25, 2011 Skrevet Mars 25, 2011 Da er jeg på den igjen med vibrering i ratt og bil. Fikk skiftet kasterforingene og bremseskivene i fjor sommer, men nå begynner det å riste igjen. Hva er konkrete symtomer på kast i bremseskiver og defekte kasterforinger? Begynner å vibrere i rattet og bilen rundt 90km/t og oppover. vibrere veldig i bilen ved nedbremsing, men vibreringen avtar etterhvert som farten senkes. Innbiller meg at det ble litt mindre vibrering mens jeg kjører etter at jeg etpar ganger hadde høy fart nedover en bakke og bremset hardt flerre ganger. Hjulene er avbalanserte. Jeg kan gjøre det enkelt ved å levere bilen inn og de tar 850,- og sier at jeg må skifte bremseskiver eller kasterforingene eller noe annet. Jeg tenker da at jeg heller kjøper bremseskivene fremme og skifter. Det er faktisk billigere også. Men om symptomene skulle være der fortsatt, så skifter jeg kasterforingene. Og dersom den forsatt ikke er bra, så dumper jeg den i sjøen og melder den stjålet
Otis Skrevet Mars 25, 2011 Skrevet Mars 25, 2011 Om det rister hele tiden er det jo et balanseringsproblem, altså dekkene/felgene dine. Start der du.
shoetang Skrevet Mars 25, 2011 Skrevet Mars 25, 2011 Hadde samme problem, jeg skiftet ut det ene dekket, det var kommt kast i det...satt bare over vinter felg/dekk så ga det seg...Kjøpte nye sommerdekk og satt på da var allt ok...Han som hadde bilen tidligere hadde skiftet allt av foringer og lager for å finne ut av det...
Mikael-B Skrevet Mars 25, 2011 Skrevet Mars 25, 2011 Kan hende du har høydekast i dekket og. E39 er veldig sensitiv for høydekast eller ubalanse i dekk. Har du ikke vinter/sommerdekk du kan prøve med?
Bimmerfører Skrevet Mars 25, 2011 Skrevet Mars 25, 2011 Høydekast, Hadde samme problem med min, skiftet ALT som har med foringer, stag, bremser skiver etc..... kostet noen kroner dette her, så viste det seg at det var høydekast i det ene fremhjulet. Men jeg valgte å se positivt på det, for nå er ALT under bilen byttet, inkl dempere og fjører
bjalle Skrevet Mars 25, 2011 Skrevet Mars 25, 2011 Om det rister hele tiden er det jo et balanseringsproblem, altså dekkene/felgene dine.Start der du. Behøver ikke være bremser,kan også være bakerste drivakselknuten som er tørr for fett da får du viberering i hele bilen pluss metalliske ulyder pga ubalanse i kardanaksel.
Kenni Skrevet Mars 29, 2011 Forfatter Skrevet Mars 29, 2011 Har prøvd andre hjul, og vibreringen er der fortsatt. Innbiller meg at vibreringen er variabel i samme hastighet. Alt etter veibane og lasting i bilen.
Kenni Skrevet Mai 3, 2011 Forfatter Skrevet Mai 3, 2011 Har nå skiftet alle skiver og klosser. Alt ble perfekt til jeg satt på sommerhjulene. Rundt 110km/t så rister det litt i bilen. Fant ut at det ene hjulet har endel høydekast. Så nå må jeg fikse dette også. Noen som har noen å anbefale i Stavanger Sandnes regionen som retter felger?
killarinc Skrevet Mai 3, 2011 Skrevet Mai 3, 2011 Har du kjøpt skiver fra biltema? Kjent for og bli fort kast i de etter en oppbremsing i høy fart. Hatt samme problemet selv.
Kenni Skrevet Mai 3, 2011 Forfatter Skrevet Mai 3, 2011 Har kjøpt dem hos koed. Har også bremset slik at skivene herdes ut slik at det ikke kommer kast. Dette gjorde jeg før jeg skiftet over til sommerhjulene. Tok beer can metoden for å verifisere at det er høydekast i det ene hjulet.
mudbug Skrevet Mai 3, 2011 Skrevet Mai 3, 2011 . Fant ut at det ene hjulet har endel høydekast. ?rHvordan fant man ut høydekast???
Kenni Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Skrevet Mai 4, 2011 Jeg satte gear i fri. Jekket opp bilen bak (jeg jekket opp begge sider). Tok en trepoanke å satt den under dekket (helt opp til dekket). Snurret deretter hjulet og så at det var kast. Om det er felgen eller dekket vet jeg ikke. Det får de jeg leverer det til si noe om. I bestefall så blir det bare å banke opp felgen, og i verste ny felg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå