Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vindusviskern min lever sitt eget liv. Viskeren fungerer på alle hastighetene, men plutseli så vil ikke den stoppe, den står å visker sann av og til (som intervall nesten) når hendeln står slik dei skal ver av. om jeg tar hendeln opp så dei skal viske hele tiden så gjør dei det, men det visker fortsatt i "intervall" når jeg prøver å skru dei av.

Visst jeg setter den på intervall da driver den plutseli å spyler ruta også sann heilt plutseli. Om jeg setter dei på full fart så spyler den også litt av å til.

hva kan det vere? er ikke så lenge siden jeg kjøpte bilen og da låg der med en gammel hendel, så jeg tror denne er byttet.

Kan det ver ett rele som henger?

Det er en 320 bensin. 2000mod.

Skrevet

Prøvde med nytt rele i dag, men fortsatt samme feil. alt virker når det skal virke, men virker fortsatt når jeg skrur av. viskern starter plutseli å viske. og spyle ruta sann litt av og til helt av seg selv.

hva kan det ver? går dette gjennom noe "hjerne" ? eller må det ver hendelen siden det ikke va releet?

visst det er dårli kontakt en plass så hadde jeg vel fått problem at det ikke virket når det skulle. skal vel ikke begynne å gå av seg selv visst det hadde vert dårli kontakt som var problemet?

noen som har en ide?

Skrevet
Prøvde med nytt rele i dag, men fortsatt samme feil. alt virker når det skal virke, men virker fortsatt når jeg skrur av. viskern starter plutseli å viske. og spyle ruta sann litt av og til helt av seg selv.

hva kan det ver? går dette gjennom noe "hjerne" ? eller må det ver hendelen siden det ikke va releet?

visst det er dårli kontakt en plass så hadde jeg vel fått problem at det ikke virket når det skulle. skal vel ikke begynne å gå av seg selv visst det hadde vert dårli kontakt som var problemet?

noen som har en ide?

kan jo være noe dårlig kontakt da.

prøv og få tak i koblingskjema og sjekk om alt på hendelen står der det skal.

har ikke noe erfaringer med e46 men kan jo være feilkoblet:P

eller sjekk viskermotoren.

Skrevet

regner med den er rett koplet siden den virker på alle stille som den skal, poblemet er bare at av å til begynne den å gå heilt av seg sjøl når den ikke skal og klare ikke stoppe den.

Skrevet

koplet "lednings pluggen" i fra hendelen i dag, men den starter plutseli å viske av seg selv fortsatt.

Spørs om der er en kortsluttning i kabelen en eller anna plass.

Noen som har flere ideer?

Er ikke noe serlig å kjøre rundt med en visker som stadigvekk visker av seg selv!

Skrevet

takker:)

der står "ikke touring" men det kan vel ikke ver store forsjellen?

hmm, hva er A1, general module control unit? går dette gjennom en "hjerne" ?

Skrevet

Det er såvidt meg bekjent ikke et kjent problem at GM begynner å tulle, men såklart det kan skje.

Lurer på om det heller er viskermotoren som kan tulle, den har vel en sensor som skal starte spylingen også.

Skrevet

Visst der er en sensor eller noe som starter spylingen på visker motoren så kan det jo hende det kan ver den ja. hmm ikke lett å finne ut av når feilen ikke er her hele tiden. å trasigt å kjøre no når det begynner å bli opplett å finever med en visker som visker! hehe.

Er vel ikke noe måte å måle seg fram heller til om det kan ver visker motorn?

Skrevet

Det er vel kanskje det, må nesten sjekke koblingsskjema nøye, samt koblingsoversikt inni viskermotoren om du finner det på WDS.

Skrevet

Prøvde å feilsøke litt i dag uten å finne ut noe meir egentli.

Når viskern står i stilling, av: da går den som intervall (justerer jeg hvor fort den skal viske så virker det også)

Når viskern står i stilling, intervall da virker den som den skal på intervall.

Når viskern står i stilling, viske normalt, da visker den full fart.

Når viskern står i stilling, full fart, da visker den som den skal i full fart.

Ett hakk ned så visker viskern 1 gang slik den skal.

• 1 year later...
Skrevet

Hei jeg har 318d e46 har problemer med at viskeren stopper helt oppe, den virker fint på alle trin å slår seg av osv. Bare lurte på om dere hadde noen kjennskap til problemer her? Og evt om du kan forklare hvor releet ligger:)?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...