Gå til innhold

Hjelp!!! Evt motorras E61 520d 2007mod

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk sjokkmelding fra bmw i dag!!!

Byttet injektor,bilen ble bedre når den er kald,når varm så kommer metall gnissinger/ulyder fra motor.

Funnet diesel i oljen,ulyden i motor kan være rådelager sier de. Skal fortsette og feilsøke litt til.

Evt pris på ny byttemotor=102000kr :(

• Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Evt pris på ny byttemotor=102000kr

Å fy fader er jo neste halve prisen jeg mått gi for hele bilen, håper inderlig du slipper dette stigln.

Sitter og lurer på om jeg faktisk har kjøpt meg mere problemer enn jeg ønsker med diesel fra BMW, blir litt skeptisk akkurat nå. :roll:

Skrevet
Evt pris på ny byttemotor=102000kr

Å fy fader er jo neste halve prisen jeg mått gi for hele bilen, håper inderlig du slipper dette stigln.

Sitter og lurer på om jeg faktisk har kjøpt meg mere problemer enn jeg ønsker med diesel fra BMW, blir litt skeptisk akkurat nå. :roll:

Veldig forståelig til din skepsis. Jeg angrer på at jeg kjøpte diesel,dyrere å fikse på enn bensin!

Skrevet

Trur desverre at problemene med enkelte (kanskje alle) dieselmotorer til BMW ikke blir nok fokusert på av blant annet BMW selv. Var for en tid tilbake og så på den nye femmer BMWen på Strandveien auto i Trondheim. Spurte blant annet etter priser på denne levert med forskjellige bensin motor allternativ. Fikk selvfølgelig vite det, men selger advarte meg sterkt mot og kjøpe med bensin. Selv jeg som er en sterk tilhenger av bensin begynte og bli i tvil. Da jeg spurte om kvaliteten på dieselmotorene, fikk jeg inntrykk av at det stortsett aldri var noe feil med disse. Så når svakheter for enhver pris skal dekkes over av BMW selv, så blir man forbanna.

Skrevet
Trur desverre at problemene med enkelte (kanskje alle) dieselmotorer til BMW ikke blir nok fokusert på av blant annet BMW selv. Var for en tid tilbake og så på den nye femmer BMWen på Strandveien auto i Trondheim. Spurte blant annet etter priser på denne levert med forskjellige bensin motor allternativ. Fikk selvfølgelig vite det, men selger advarte meg sterkt mot og kjøpe med bensin. Selv jeg som er en sterk tilhenger av bensin begynte og bli i tvil. Da jeg spurte om kvaliteten på dieselmotorene, fikk jeg inntrykk av at det stortsett aldri var noe feil med disse. Så når svakheter for enhver pris skal dekkes over av BMW selv, så blir man forbanna.

Jeg sitter med det inntrykk at bmw diesel er dritt og bensin motorene funker som bare juling.

Skrevet
Jeg angrer på at jeg kjøpte diesel

Det begynner jeg og gjøre nå også.

Det er noen fine motorer på den svenske bildeler databasen Stgln bl.a en motor til 25000 og som også var fra 2007.

fikk jeg inntrykk av at det stortsett aldri var noe feil med disse

Det var eksakt det samme selger sa til meg også, hadde jeg vist bedre da så hadde jeg nok tatt den sorte med M utstyr i Oslo i stedet gitt.

Skrevet

Nå må vi ikke miste sans og samling her! Husk på hvor mange motorer som blir produsert og hvor mange som faktisk får feil! Det tror jeg ikke er mange...

Såklart blir de få med feil slått stort opp her inne av de som har feilen, men tenk på alle sammen som IKKE har feil her i Norge, ja for ikke å si i verden!

Dessuten så kan spon i oljen tyde på at man har kjørt med for lite olje, så det trenger ikke bety at det er BMW sin feil.

Skrevet

Jeg sitter med det inntrykk at bmw diesel er dritt og bensin motorene funker som bare juling.

Mitt inntrykk er noe helt annet, fatterns E60 diesel fra 08 går som ei kule, ikke hatt et eneste problem med den, nå gått snart 80.000km og hatt ett oljeskift.. :)

Det er nok noen som ikke er like fornøyde, men slik er det med stort sett alle bilmerker. ikke bare BMW diesel.

Skrevet

Det er desverre mange som stoler blindt på at "bilen sier ifra" når det er tid for oljeskifte. Jeg er kanskje litt gammeldags, men jeg mener selv at jeg vet bedre enn motoren når det er tid for oljeskifte. Bytter en gang i året, og jeg kjører ca 12000 km. Jeg tør påstå at oljen er det viktigste for og få lang levetid på motor. Disse "si ifra" tingene kan bli feil med, og da kan det bli kostbart.

Skrevet

Men spør hvem som helst med bmw så sier de to ganger per år:) Og NAF med dem :) Men sorry, skal ikke starte DEN her, den går jo igjen og igjen på diverse tråder...! hehe Må si jeg føler med deg trådstarter, ikke greit å havne i sånne situasjoner sånn plutselig og urettferdig! Håper det ordner seg på et vis! Og at min '06 er snill når jeg steller den pent... [-o<

Skrevet
edit: ett oljeskift, og bilen har gått 69,824km siden Mai 2008 :) så nesten 70.000km:) neste oljeskift om ca 2.000km :)

70.000km uten oljeskift? Det er jo helt vilt! Kan aldri tenke meg at BMW lar det gå så lang tid mellom hvert oljeskift, så skulle neste tru det var jo galt et sted..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...