Gå til innhold

Hjelp!!! Evt motorras E61 520d 2007mod

Anbefalte innlegg

• Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ja:) eller kjøpe japse kvalitet!

Å hva skulle være bedre med japsebiler, de har absolutt ikke blitt noe

mer driftsikre eller holder noe høyere kvalitet med årene de heller :roll:

Toyota er vel blandt dem som tilbakekaller mest biler årlig.

Hatt en 2000mod honda som jeg grisetrimmet uten noen form for problemer. hadde den i 2 år(knall bil med god motor) gått 100000km

Kjørte subaru impreza gt 2000mod før jeg kjøpte bmw,og må si det er den beste bilen jeg har hatt. 218hk 4x4 boxer. Hadde ingen problemer med den heller,løsnet ikke en skrue på den i de 2 årene jeg hadde den. Den var gått 125000km.

Og bilene jeg hadde før de var 1stk 86mod golf 230000km, uten store feil+96mod golf 126000km uten store feil så ja jeg mener BMW ikke lever opp til pris og godt rykte lengre...

Skrevet

Ja:) eller kjøpe japse kvalitet!

Å hva skulle være bedre med japsebiler, de har absolutt ikke blitt noe

mer driftsikre eller holder noe høyere kvalitet med årene de heller :roll:

Toyota er vel blandt dem som tilbakekaller mest biler årlig.

Hatt en 2000mod honda som jeg grisetrimmet uten noen form for problemer. hadde den i 2 år(knall bil med god motor) gått 100000km

Kjørte subaru impreza gt 2000mod før jeg kjøpte bmw,og må si det er den beste bilen jeg har hatt. 218hk 4x4 boxer. Hadde ingen problemer med den heller,løsnet ikke en skrue på den i de 2 årene jeg hadde den. Den var gått 125000km.

Og bilene jeg hadde før de var 1stk 86mod golf 230000km, uten store feil+96mod golf 126000km uten store feil så ja jeg mener BMW ikke lever opp til pris og godt rykte lengre...

De japsebilene du nevner her er jo alle bensin biler som er 10+ år.

Det kan ikke brukes til å representere dagens japse dieselbilers driftssikkerhet !

Og de to golfene er jo for det første ikke japsebiler og de er ca like avanserte som

en telefonstolpe. Så at en golf fra 80/90-tallet kan sammelignes med en bmw 5-serie

er jeg ikke særlig enig i :roll:

Angående hvor drifssikkre gamle biler er/var så er da ikke bmw noe dårligere,

min e34 er 20 år og har i dag rullet 360000+ uten behov for utskiftning av karosseri

deler eller drivverk (annet enn i egen interesse ved oppgraderinger), motor byttet jeg

ikke før ved 350000 da topp pakningen gikk pga koking (min skyld siden kjølevæska

hadde frosset en vinterdag med 25-30 minus).

Skrevet

uansett så har ikke bmw like skuddsikre biler i dag som for 15 år siden mener jeg. Før ble bmw sett på som kvalitet,driftsikre,dyre luksusbiler mens nå sitter jeg og en haug med andre bmw eiere igjen med et annet syn på bmw, dyre luksusbiler,dyre å fikse uten den velkjente kvaliteten som som bmw en gang hadde! Nå har jeg store problemer med verkstedet som har bilen inne også vil si at jeg er dyyyypt skuffet over hvor uproffe de er ang saken rundt min bil! Vil ikke utdype mer her før tine er avklart med verksted.

Skrevet

Ja, alt var bedre før i tiden :D Spøk til side. Tror vel ikke bilene til BMW var så mye bedre før. Synes de har en bra kvalitet ennu. Men at det kan skje ting som ikke er så trivelig, ja desverre. Et bilmerke som definitivt var bedre før er Mercedes. 123 og 124 var skuddsikre. Så kom 210 og tildels 211. De rusta opp mellom fingerene.

E39 min er jeg storfornøyd med. Bedre kjøremaskin kan ikke mange andre bilmerker oppdrive....om noen? Litt smårep må man regne med, men sånn er det bare.

Skrevet

Jeg har lest endel på div forum, og har jobbet som maskinist siste 11 år. Viktigheten med ren olje er alfa omega!

Konklusjonen er enstemmig. Oljeskift på nyere biler idag er altfor lange! En nyere bil idag, SPESIELT en diesel motor bør halvere, kanskje 3 dele olje intervallene. Alt etter hvilken bil. Dette er sitat ifra NAF og

Karlsen Turboteknikk, en som er ledene innen Turbo service.

En god gammaldags regel sier 1 gang i året, eller hver 10.000 km. Da VET du at motoren har det bra, med den beste smøringen. Det er ikke slik at motoren må ha den dyreste å beste oljen å oppdrive, men faktisk bytte den, helst ilag med filter.

Idag er alle (bilfabrikanter) så opphengt forurensing, drivstoff forbruk osv osv ...dem vil ha færre servicer, å lengre intervaller som gir mindre utlegg osv osv.(Les;penger) Dem skal liksom konkurrere litt der da.... men saken er at du ender opp med en nedsotet motor/ventilstyringer/eksos kanaler, havarert turbo, tette dyser som havarerer osv osv... listen er lang med negative årsaker.

Turboer operere med høye turtall å krever spesifikke smøre egenskaper. Disse blir nedbrytt over tid, å de gir til slutt slitasje på annleggflatene. Alt dette er grunnleggende leksjon innen smøring, akkurat derfor skifter vi oljen.

Det som er saken er at Nordiske forhold skiller seg mye ut iforhold til andre deler av verden. Vi har kanskje noen av dem mest ekstreme forhold. Hyppige forandringer både i temperatur å luftfuktighet og veldig mye småkjøring, mye start å stopp.

Jeg fant en link på et forum der dem hadde åpnet en nyere motor med de org.intervallene, samt en motor som var skiftet olje på hver 10.000 km. For å si det slik, bildene talte for seg selv!

Ble litt opp-topic her, men kan ikke understreke dette godt nok.

Ja jeg vet, en skulle tro at mekanikerene på BMW eller eller et annet verksted burde vite slike essensielle ting, men det er ikke alltid slik det fungerer. Dem jobber for en bedrift som vil tjene penger, og forholder seg til hvilken krav bilfabrikantene krever.

Et eksempel. Endel (forum folk) har hatt problemer med BMW automat kasse, den blir treg, reagere sakte, girer seint, låser seg, nødmodus.... gud vite hva...

BMW hevder disse kassene har lifetime olje som ikke skal være nødvendig å skifte.

Vel, mange skifter oljen å filteret allikavel, å får igjen en ''ny bil''.

Dette skjedde forøvrig med min E-39 også, da med manuell kasse. Merket at 2 å 3 gir begynte å bli ''treg'' å sette i gir når bilen var kald. Gav da beskjed ved neste service at jeg ville skifte oljen på kassen også. ''Nei det var ikke vanlig'' sa han i kunde mottaket. ''Ja men det vil jeg''... sa jeg Så kom en mekaniker akkurat forbi. Å han fyren i kunde mottaket begynner å disk med mekanikeren, ''at dette var ikke vanlig, lifetime olje, kan gjøre mer skade ved gammal avleiringer osv osv. Vel det ang avleiringer kan være aktuelt visst bilen har gått lengre en 80-100.000km, da må du skifte filteret, samt ta en ny oljeskift noen tusen km etter det første, for å være sikker på at girkassefilteret ikke tetter seg med oppløyset avleringer fra gammle olje. Dette gjelder spess aut.kasser!

UANSETT da....jeg bare satt der å tenkte'' bla bla bla..... å holdt kjeft å gjør som jeg sier''

RESULTATET etter var en girkasse som '''smatt så fint inn''( som ho sa bruda) i gir at en skulle tru det var en ny kasse!

Jeg vil ikke ta alle mekanikere eller BMW under en kam, men bare peongtere hva jeg har lært, lest, hørt å erfart!

Jeg har vertfall begynt å ta oljeskift e gang i året, basta.

Ved banekjøring med E-30'en skifter jeg på motoren 2 ganger i sommer sesongen, samt ALLE andre væsker før jeg stuer vekk bilen til vinterlagring.

puh..... følte jeg måtte bare si litt...

Håper det ordner seg med bilen din!

Skrevet

jeg mener min sak er blitt behandlet meget uproff. Jeg leverer inn en bil med problemer,de tar diagnose. Får beskjed om at injektor er gåen,ok. Koster ca 10000å fikse(deler og arbpeng).greit tenker jeg...fikse da!

Får beskjed om å hente bilen torsdag(dette var da mandag) Jeg kommer inn og sier jeg skal hente bilen. Først så bruker de 5-10min på finne bilen,og så kommer de med en lapp der det står at motor er boss og et tilbud på ny motor på 102000kr! What a fuck tenker jeg,fikk jo pris på 10000kr. Og ingen som hadde ringt og informert meg.

Så sier de at de skiftet injektor,bilen ble bedre.

Så skiftet de olje og glødeplugger uten å si noe som helst til meg. Bilen ble ikke bra etter dette heller.

Så pga de ikke finner feilen med en gang så smeller de et tilbud på bordet på ny motor(jeg føler de prøver å lure på meg en ny motor pga jeg er ung/uvitende. nå sitter jeg med den feelingen at de ikke gidder eller ikke har kunnskap på disse moderne motorne og da er det letteste å belaste kunde 100000kr+

Tok med meg min far opp til verkstedet og pratet med de igjen og da sier plutselig han som hadde med min bil å gjøre at ``vi var kansje litt rask med å konkludere at motor er boss,vi kan jo feilsøke litt til,,jeg synes det høres ut som et rådelager``

Litt suspect eller er det bare meg!??

Skrevet

Stå på, ikke gi deg. Man skal jobbe hardt for så mye penger, de kommer liksom ikke fra himmelen. At de bare slår til og gir deg ett tilbud på en ny motor er skandaløst, selv etter så lite feilsøking. Om motoren er deffekt selv etter at du har fulgt alle servicer på merkeverksted, så skal ikke kunden i dette tilfellet bli belastet for hele regningen. Syntes nå BMW skal kjøre 50% godwill minst. Er ikke kundens feil at motoren går rett til helvete fordi BMW har laget en dårlig motor.

Takk gud for at jeg har 2 års garanti på min bil som nå har gått 110000 km. Håper virkelig at dette ikke skjer med min bil.

Skrevet

Snakket nettop med de,,,funnet ut at lager på råde cyl1 er gåen. skal sjekke veiven,mulig den må byttes..STOOOORT sprang opp til byttemotor spør du meg!! De prøvde seg på meg og jeg skal ha kompensasjon i en eller annen form uansett mener jeg.hvis ikke blir det forbrukerrådet neste.

De prøvde å slenge på meg ny motor og nå ser det ut til at jeg slipper unna med halve prisen. Så uansett så synes jeg det virker som de prøvde å lure meg

Skrevet

Er nok ikke det at de prøvde å lure deg, men de prøvde heller å komme med en lettere løsning for verkstedet. Mye lettere for dem å bytte ut hele motoren enn å demontere en, også bytte de slitedelene som kreves.

Men ja, kjør hardt. Rett skal være rett.

Skrevet

Så nå fant de plutselig ut at veiv og rådelager kan byttes så bra, men det er vel heller ikke sikkert at veiva bør byttes den heller, men kanskje bare slipes så opp til +25 på lager.

Det er rett og slett litt for enkle løsninger innimellom. Du skal se det at kan løse seg til en litt mer fornuftig løsning til slutt. Vi håper på det. [-o<

Skrevet
Så nå fant de plutselig ut at veiv og rådelager kan byttes så bra, men det er vel heller ikke sikkert at veiva bør byttes den heller, men kanskje bare slipes så opp til +25 på lager.

Det er rett og slett litt for enkle løsninger innimellom. Du skal se det at kan løse seg til en litt mer fornuftig løsning til slutt. Vi håper på det. [-o<

hva mener du med:slipes så opp til +25 på lager. ??

Skrevet

Dimensjonen på lageret endres med 25 hundredeler pga sliping.

Samme som for eksempel når man borrer opp motorer, da bestiller man stempler med økt dia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...