quandt1960 Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Noen som har tips til gode sommerdekk til BMW E46? Har erfaring med Eagle F1 men skal ha nye denne sesongen. Tips mottas med glede Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E84 X1 Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Kommer jo helt an på dine preferanser til levetid, rullemotstand, bremselengde på tørr vs. vår asfalt, støy, pris etc. Motor sin årlige test pleier å være dekkende med de beste allround dekkene. Den finner du her: http://www.dinside.no/865031/%C5rets-beste-sommerdekk. Selv sverger jeg alltid til Michelin og Continental. Koster en del, men kvalitet koster. Sikkert også de som synes kinesiske dekk er greit ut fra deres behov. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ RS2 Matrix Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 tenkte eg skulle teste ut Falken FK452, er mange rundt om som er fornøyde med dei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2011 Bor på vestlandet og er veldig opptatt av grep på vått og vannplaning. På tørt så er no alle like gode. ved sivilisert kjøring vel å merke takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2011 tenkte eg skulle teste ut Falken FK452, er mange rundt om som er fornøyde med dei Ja var innom GS bildeler idag som fører de dekkene. Han sa de var bra men at de bråkte en del. Aldri testa Falken faktisk men det er jo tysk ingeniørkunst så det er vel sikkert bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Mars 29, 2011 Share Skrevet Mars 29, 2011 Falken er vel ikke akkurat kjent for og være støysvakt. Men så koster det ikke allverden heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mars 30, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2011 Eg gikk for Michelin Pilot Sport 3 eg. Dyrt men sikkert valg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Mars 30, 2011 Share Skrevet Mars 30, 2011 Eg gikk for Michelin Pilot Sport 3 eg. Dyrt men sikkert valg Så at de dekkene kom veldig godt ut i forbrukertesten hos Dekkonline. Faktisk på topp sammen med Michelin Pilot sport PS2. Vurderer selv pilot sport 3 dekkene. Har du fått testa dem med hendblikk på for eks støy, kjørekomfort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet April 2, 2011 Forfatter Share Skrevet April 2, 2011 Det har seg sånn at leverandøren ikke fikk Pilot Sport 3 inn før om 5 uker, og det er jeg glad for. Så jeg gikk faktisk for NOKIAN Z G2 som er et helt rått dekk som ikke har fått oppmerksomhet noe særlig. Folk forbinder vanligvis Nokian med fantastiske v.dekk. ZG2 har vunnet samtlige tester i tyske blad og tester og er det beste high performance allround dekket som er på markedet. Det ruller bedre enn alle andre og parkerer Pilot Sport 3 på vått føre og ligger faktisk bedre på veien enn Conti Premium Contact 3. http://www.tyrepress.com/News/1/22/21655.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet April 3, 2011 Share Skrevet April 3, 2011 Det har seg sånn at leverandøren ikke fikk Pilot Sport 3 inn før om 5 uker, og det er jeg glad for. Så jeg gikk faktisk for NOKIAN Z G2 som er et helt rått dekk som ikke har fått oppmerksomhet noe særlig. Folk forbinder vanligvis Nokian med fantastiske v.dekk. ZG2 har vunnet samtlige tester i tyske blad og tester og er det beste high performance allround dekket som er på markedet. Det ruller bedre enn alle andre og parkerer Pilot Sport 3 på vått føre og ligger faktisk bedre på veien enn Conti Premium Contact 3. http://www.tyrepress.com/News/1/22/21655.html Hmmm, det var da voldsomt:// Var selv på tur til og kjøpe dette dekket for et par år tilbake da jeg syntes det virket inntresant. Forhørte meg med flere Nokian forhandlere. Fikk nok litt delte tilbakemeldinger. Men det som avgjorde at det ikke ble noe kjøp, var at alle påstod at dekket hadde liten slitestyrke. Var vist lite egnet for norske (traktor)veier. Så det så Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet April 4, 2011 Forfatter Share Skrevet April 4, 2011 Det har seg sånn at leverandøren ikke fikk Pilot Sport 3 inn før om 5 uker, og det er jeg glad for. Så jeg gikk faktisk for NOKIAN Z G2 som er et helt rått dekk som ikke har fått oppmerksomhet noe særlig. Folk forbinder vanligvis Nokian med fantastiske v.dekk. ZG2 har vunnet samtlige tester i tyske blad og tester og er det beste high performance allround dekket som er på markedet. Det ruller bedre enn alle andre og parkerer Pilot Sport 3 på vått føre og ligger faktisk bedre på veien enn Conti Premium Contact 3. http://www.tyrepress.com/News/1/22/21655.html Hmmm, det var da voldsomt:// Var selv på tur til og kjøpe dette dekket for et par år tilbake da jeg syntes det virket inntresant. Forhørte meg med flere Nokian forhandlere. Fikk nok litt delte tilbakemeldinger. Men det som avgjorde at det ikke ble noe kjøp, var at alle påstod at dekket hadde liten slitestyrke. Var vist lite egnet for norske (traktor)veier. Så det så Hehe, ja ka er no slitesterkt nok til de norske veiene? Et dekk som brukes på IVECOENE i Afghanistan? stakkars understellet mitt og ikkje bare dekkene :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet April 25, 2011 Forfatter Share Skrevet April 25, 2011 Gikk for Pirelli Cinturato P7 225/45 R17 Y....4500 fra dekkonline pluss 700 i montering. Her i Norge tar Dekkhuset 7000 så sparte en god del penger. Dekkene er fantastiske. Meget stillegående, sparer 0.4 l per 100km, sporer meget lite og har meget godt grep både vått og tørt. Så er de stiv og har god slitestyrke. Best i test i 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet April 25, 2011 Share Skrevet April 25, 2011 Gikk for Pirelli Cinturato P7 225/45 R17 Y....4500 fra dekkonline pluss 700 i montering. Her i Norge tar Dekkhuset 7000 så sparte en god del penger.Dekkene er fantastiske. Meget stillegående, sparer 0.4 l per 100km, sporer meget lite og har meget godt grep både vått og tørt. Så er de stiv og har god slitestyrke. Best i test i 2011 Så det bli ikke noe av de supergode nokian z dekkene som du skulle kjøpe da? Vel vel, Pirelli var kanskje et bedre valg. Cinturato P7 skal være et godt dekk. Kom greit ut i Motor sin årlige dekktest. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet April 25, 2011 Forfatter Share Skrevet April 25, 2011 Gikk for Pirelli Cinturato P7 225/45 R17 Y....4500 fra dekkonline pluss 700 i montering. Her i Norge tar Dekkhuset 7000 så sparte en god del penger.Dekkene er fantastiske. Meget stillegående, sparer 0.4 l per 100km, sporer meget lite og har meget godt grep både vått og tørt. Så er de stiv og har god slitestyrke. Best i test i 2011 Så det bli ikke noe av de supergode nokian z dekkene som du skulle kjøpe da? Vel vel, Pirelli var kanskje et bedre valg. Cinturato P7 skal være et godt dekk. Kom greit ut i Motor sin årlige dekktest. Nei ble faktisk ingenting av siden importøren satte opp prisen på de fra 1050 dekket til 1550kr dekket plutselig...så da slo eg det fra meg og gikk for Pirelli dekkene siden de fikk mye skryt både her i landet og generelt i andre tester..Men blir nok Nokian til vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet April 25, 2011 Share Skrevet April 25, 2011 På Dekkonline koster Nokian Z G2 dekkene 1114 kr stk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå