Gå til innhold

Tips til Sommerdekk 2011 til E46??

quandt1960
 Share

Anbefalte innlegg

Kommer jo helt an på dine preferanser til levetid, rullemotstand, bremselengde på tørr vs. vår asfalt, støy, pris etc. Motor sin årlige test pleier å være dekkende med de beste allround dekkene. Den finner du her: http://www.dinside.no/865031/%C5rets-beste-sommerdekk.

Selv sverger jeg alltid til Michelin og Continental. Koster en del, men kvalitet koster. Sikkert også de som synes kinesiske dekk er greit ut fra deres behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte eg skulle teste ut Falken FK452, er mange rundt om som er fornøyde med dei

Ja var innom GS bildeler idag som fører de dekkene. Han sa de var bra men at de bråkte en del. Aldri testa Falken faktisk men det er jo tysk ingeniørkunst så det er vel sikkert bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg gikk for Michelin Pilot Sport 3 eg. Dyrt men sikkert valg

Så at de dekkene kom veldig godt ut i forbrukertesten hos Dekkonline. Faktisk på topp sammen med Michelin Pilot sport PS2. Vurderer selv pilot sport 3 dekkene. Har du fått testa dem med hendblikk på for eks støy, kjørekomfort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har seg sånn at leverandøren ikke fikk Pilot Sport 3 inn før om 5 uker, og det er jeg glad for. Så jeg gikk faktisk for NOKIAN Z G2 som er et helt rått dekk som ikke har fått oppmerksomhet noe særlig. Folk forbinder vanligvis Nokian med fantastiske v.dekk.

ZG2 har vunnet samtlige tester i tyske blad og tester og er det beste high performance allround dekket som er på markedet. Det ruller bedre enn alle andre og parkerer Pilot Sport 3 på vått føre og ligger faktisk bedre på veien enn Conti Premium Contact 3.

http://www.tyrepress.com/News/1/22/21655.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har seg sånn at leverandøren ikke fikk Pilot Sport 3 inn før om 5 uker, og det er jeg glad for. Så jeg gikk faktisk for NOKIAN Z G2 som er et helt rått dekk som ikke har fått oppmerksomhet noe særlig. Folk forbinder vanligvis Nokian med fantastiske v.dekk.

ZG2 har vunnet samtlige tester i tyske blad og tester og er det beste high performance allround dekket som er på markedet. Det ruller bedre enn alle andre og parkerer Pilot Sport 3 på vått føre og ligger faktisk bedre på veien enn Conti Premium Contact 3.

Hmmm, det var da voldsomt:// Var selv på tur til og kjøpe dette dekket for et par år tilbake da jeg syntes det virket inntresant. Forhørte meg med flere Nokian forhandlere. Fikk nok litt delte tilbakemeldinger. Men det som avgjorde at det ikke ble noe kjøp, var at alle påstod at dekket hadde liten slitestyrke. Var vist lite egnet for norske (traktor)veier. Så det så [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, det var da voldsomt:// Var selv på tur til og kjøpe dette dekket for et par år tilbake da jeg syntes det virket inntresant. Forhørte meg med flere Nokian forhandlere. Fikk nok litt delte tilbakemeldinger. Men det som avgjorde at det ikke ble noe kjøp, var at alle påstod at dekket hadde liten slitestyrke. Var vist lite egnet for norske (traktor)veier. Så det så [-X

Hehe, ja ka er no slitesterkt nok til de norske veiene? Et dekk som brukes på IVECOENE i Afghanistan? stakkars understellet mitt og ikkje bare dekkene :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Gikk for Pirelli Cinturato P7 225/45 R17 Y....4500 fra dekkonline pluss 700 i montering. Her i Norge tar Dekkhuset 7000 så sparte en god del penger.

Dekkene er fantastiske. Meget stillegående, sparer 0.4 l per 100km, sporer meget lite og har meget godt grep både vått og tørt. Så er de stiv og har god slitestyrke. Best i test i 2011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk for Pirelli Cinturato P7 225/45 R17 Y....4500 fra dekkonline pluss 700 i montering. Her i Norge tar Dekkhuset 7000 så sparte en god del penger.

Dekkene er fantastiske. Meget stillegående, sparer 0.4 l per 100km, sporer meget lite og har meget godt grep både vått og tørt. Så er de stiv og har god slitestyrke. Best i test i 2011

Så det bli ikke noe av de supergode nokian z dekkene som du skulle kjøpe da? Vel vel, Pirelli var kanskje et bedre valg. Cinturato P7 skal være et godt dekk. Kom greit ut i Motor sin årlige dekktest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det bli ikke noe av de supergode nokian z dekkene som du skulle kjøpe da? Vel vel, Pirelli var kanskje et bedre valg. Cinturato P7 skal være et godt dekk. Kom greit ut i Motor sin årlige dekktest.

Nei ble faktisk ingenting av siden importøren satte opp prisen på de fra 1050 dekket til 1550kr dekket plutselig...så da slo eg det fra meg og gikk for Pirelli dekkene siden de fikk mye skryt både her i landet og generelt i andre tester..Men blir nok Nokian til vinteren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...