Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en e36 er det mye å hente ja:p men de blir veldig framtunge når de blir ribbet...

Hvor på skalaen regner du med å havne raymond? Vil ha en bil som er brukbar til litt lange cruiseturer på sommeren og da er det greit å ha vinduer som kan åpnes, men kan jo kanskje lage ei rute i lexan med original innsfestning... En kompis fikk støpt opp carbonfiber dashbord, det kunne jeg tenkt meg! Det blir vel en tur til hpc i sommer å hente glassfiber skjermer, panser og bagasjeluke...

Tror ikke en rein aluradiator blir mye lettere enn en original e36 ac radiator. Med mindre den er tom da :)

Skrevet
Alu radiator!

da er det lettere å bare droppe middagen den dagen :P sparer omtrent like mye..

felger kan man også spare en del på.. om man kjøper slike superlette svindyre felger :P

Skrevet

Jeg håper på å komme rett under 1100 kg, men tiden vil vise. Jeg kjører jo med en tung S50, og skal også ha inn et halvbur som veier noen kilo.

Det er mye vekt å hente i understellet, men det koster dessverre mer enn det smaker til mitt bruk. Skal jo ikke bli verdensmester heller.. Jeg skal sannsynligvis kjøre med bærearmer fra Peebee, og de veier ca. 1 kg. mindre enn de orginale i aluminium. Felgene jeg skal kjøre med (BBS RC) er også veldig lette, men tror nok at K-sport-bremsene jeg skal bruke er minst like tunge som de orginale. De kjentes hvertfall ikke spesiellt lette ut.

Skjønner at du vil ha en bil som er kjørbar til noe annet enn banekjøring også, men for min del så spiller det ingen rolle. Litt støy får man tåle! :lol:

Skrevet

Støy tåler jeg :) men er ålreit med ruter som virker som de skal. Men trur jeg er nede på 1000kg nå, gleder meg til å veie den :) er sikkert mulig å få den ned i 800kg men det koster vanvittig mye kr og da er det ikke bil lenger, litt kompromiss må til :)

• 3 months later...
Skrevet

Hvet at dette er en gamel tråd. Men skal snart gå i gang med motor bytte på min e30 og lurer veldig på om jeg skal fjerne isolasjons matten som er inn mot torpedoveggen.

Dette skal være en søndag ræser, så litt støy gjør ikke noe, men vill har det litt greit også på lang turer.

Så hva mener dere jeg skal gjøre ?

Skrevet
Noen må da ha fjernet torpedo isolasjonen. blir det merkbart mer støy?

Hvis du tenker på den på utsiden av torpedoveggen, fjernet jeg den uten å oppleve støyen som sjenerende.

Ventilgapet på 0.3 på m20en ble kanskje litt mer påtrengende. :lol:

Skrevet
Noen må da ha fjernet torpedo isolasjonen. blir det merkbart mer støy?

Hvis du tenker på den på utsiden av torpedoveggen, fjernet jeg den uten å oppleve støyen som sjenerende.

Ventilgapet på 0.3 på m20en ble kanskje litt mer påtrengende. :lol:

Hmm... da blir det kansje til at jeg fjerner isolasjonen.

Og ja det var den på utsiden av torpedoveggen jeg tenkte på. Den er rimelig dårlig og revnet, enkelte plasser. Får ta en sjefs avgjørelse når motoren er ute!

Stilte ventilene på min m20 også just. Stilte de til 0.25 og det var som en ny verden å kjøre bilen da !! :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...