Efen Skrevet Mars 29, 2011 Skrevet Mars 29, 2011 Jeg har akkurat kjøpt ny LLM til min 99 mod 320D, Pga at jeg har hatt problemer med at det virker som Turbon slutter å lade når den begynner Å lade, men sjelden gang gikk den som den skulle kanskje ut ett gir. Men når jeg tok Å byttet den luftmassemåleren i stad så virker det ikke som Turbon er med i det hele tatt, men har sjekket så jeg vet at jeg har turbotrykk. Merker ingen forskjell på om jeg har LLMen koblet til eller ikke. Men før jeg byttet merket jeg forskjell på om jeg hadde kontakten i eller ikke. Kan det være noe feil med den nye lmmen? Kjøpte den helt ny :/
Otis Skrevet Mars 30, 2011 Skrevet Mars 30, 2011 Turbo en slutter aldri å lade, det er noe annet som er feil. Ny LMM må kodes avhengig hvor gammel bilen din er. Som jørn_318i etterlyser, feilkoder!
GeirAndre Skrevet Mars 30, 2011 Skrevet Mars 30, 2011 tss... sjekk vakum ved lmm måler ned til en solonoid ventil.. de pleier å bli gnagd i stykker..
Efen Skrevet Mars 30, 2011 Forfatter Skrevet Mars 30, 2011 Har sjekket den for feilkoder, fant ingen:( Hvor ligger den solonoid ventilen? Har sjekket mange vakum slanger:/
Efen Skrevet Mars 30, 2011 Forfatter Skrevet Mars 30, 2011 ok, det har jeg gjort. Var ingen skader der :/ har faktisk sjekket det opp flere ganger :/ før så merket jeg forskjell på om jeg hadde koblet i LLM'en men ikke etter jeg bytta den. syntes det er veldig rart. Så jeg tror feilen ligger rundt LLM'en ett sted. Men litt usikker på hva. Syntes det er rart at jeg merket forskjell førjeg bytta men ikke etter jeg satt på den nye. Skulle merket forskjell :/
Otis Skrevet April 1, 2011 Skrevet April 1, 2011 For å sjekke virkemåten på LMM så gjøres dette med feks DIS. Der kan du lese av verdiene som de skal være og verdiene som den faktisk leser av.
Jan erik 530 Skrevet April 1, 2011 Skrevet April 1, 2011 LLM må ofte programerest på nytt, pleier å ligge med ett papir i esken som du fekk luftmengde måleren i, der det står ka nr som passer over med hverandre. vist ikkje dette nr passer må du nok inn og programere måleren på nytt:)
Efen Skrevet April 1, 2011 Forfatter Skrevet April 1, 2011 Verdiene på den gamle luft menge måleren var utenfor de verdiene den skulle ha, var derfor jeg kjøpte ny:) Da må jeg nok sjekke nreret på den. Står det også på LLMen? Fikk ikke med noe ark som det stod noe nummer på:/
Efen Skrevet April 1, 2011 Forfatter Skrevet April 1, 2011 veldig sikker på at jeg nå må omprogramere den se link! http://www.air-mass-meter.com/2008/bmw/ ... ng-needed/ så da bli det telefon til BMW på mandag så jeg får omprogramert den så får vi se om det blir bra etter det gir nærmere info om åssen ting går. på forhånd takk for all hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå