skiern Skrevet Mars 30, 2011 Share Skrevet Mars 30, 2011 Jeg har en skranglelyd (flere slag i sekundet) i forstillinga når jeg kjører over ujevnheter i under 30km/t. Om jeg svinger til venstre samtidig som jeg kjører over ujevnheter er lyden borte. Har kjent på styrestag/tannstang og her er det litt slark sideveis, men ikke opp og ned. Har kjent på en annen E39 og her er det akkurat samme slarken, men på denne er det ingen ulyder. Det er byttet ytre og indre stabstag-foring + "kyllingbein". Tips mottas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 30, 2011 Share Skrevet Mars 30, 2011 Casterstag. Ref: viewtopic.php?f=1&t=178132 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Mars 30, 2011 Share Skrevet Mars 30, 2011 Jepps garantert casterstaget ditt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet Mars 30, 2011 Share Skrevet Mars 30, 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 30, 2011 Share Skrevet Mars 30, 2011 Nettopp mottatt nye, DannyRS? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet Mars 30, 2011 Share Skrevet Mars 30, 2011 Fikk de for et par uker siden. Meyle HD. Monterte forrige uke. edit: De fikk en runde autosol og voks før de gikk på bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skiern Skrevet Mars 30, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2011 Jeg har også tenkt på casterstag ut fra den tråden det ble linket til over her, men jeg synes ikke lyden høres lik ut. Lyden er knapt hørbar utenfra, men høres veldig godt inn i bilen. Mtp at lyden blir borte når jeg svinger til venstre virker det fornuftig med slark i styrestag eller tannstang, men selvfølgelig mye bedre og billigere om det viser seg å være casterstag enn tannstang hvertfall. Skal det være mulig å kjenne slark i casterstaget ved å "røske" i det e.l.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Mars 30, 2011 Share Skrevet Mars 30, 2011 Sjekk for slakke i rattakselleddet ditt samtidig. Mest sannsynlig er det casterstag, men kan også være gåen bærearm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet Mars 30, 2011 Share Skrevet Mars 30, 2011 casterstagsforinger og/eller stabstagsFORINGER. Ingen av de kan du se eller kjenne at er dårlige. Begge mine lagde MYE lyd, men så nesten ikke at de var slitte når jeg fik de ut engang... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skiern Skrevet Mai 6, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2011 Da er casterstag byttet, og ulyden er borte. Veldig fornøyd med at jeg byttet dette, og ikke gikk rett på å bytte tannstang. Takk for hjelpen folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå