Gå til innhold

Megasquirt (KDFI) trenger litt hjelp her .. :)

Anbefalte innlegg

Skrevet
Til dere som kjøper og bruker KdFI:

Man må bruke megatune som følger med KdFI, denne er noe omprogramert for å virke orntlig med denne type sprut.

Å oppdatere FW i KdFI lager bare problemer, prøvde selv, men da hang bensinrele å diverse følere ble shiftet osvsov. Til dere som brenner jordingsbanene, sett opp med sikring. Ignition SKAL stå på Going Low "Inverted" når man bruker de innebygde igniterne.

Å bruke .ini fila fra Megatune KdFI CD'en i TunerStudio går også fint, men man må ikke oppdatere FW.

Har selv satt opp og mappet en del KdFI, så er en del jeg har prøvd

'Joachim

Jeg klarte og opptadere min. Så få start, så mappe.. Likte de ekstra tingene som kom med da.

Ikke var det spesielt vanskelig :lol:

Hvordan gjorde du det? bruker du speed density eller alpha-n? har problemer med vaccum sensoren på mitt kdfi, så den tror den er på tomgang hele tiden. Med en gang den får belastning dør den ut

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Er det tett rundt der? Jeg bruker forøvrig tunerstudio som er betalt.

Skal være det, tenkte å bytte vaccum slange bare for å luke vekk den feilen. Noen som har bilde innvendig i boksen eller? Lurer på hvordan det er å bytte vaccum sensor, må jeg lodde eller?

Skrevet
Map sensoren er smeltet fast i noe svart greier, så er den loddet på 5 ben mener jeg

oki, takk for info.. visst jeg må bytte den så er det jo ganske enkelt og greit å lodd på en ny da :) Vet du om det er flere lag med baner på kortet?

Skrevet

jeg byttet map-sensoren på min MS, men jeg kjenner ikke printkortet til KDFi. Vil tro det bare er å bytte der og

Skrevet

Jeg måtte flytte map sensor fra kdfi kortet for å få plass i en 88pin motronic boks, tok bare loddebolten å varmet opp den svarte guffen litt, så bøyde jeg den opp, og lodded løs pinnene etterpå.

Skrevet
jeg byttet map-sensoren på min MS, men jeg kjenner ikke printkortet til KDFi. Vil tro det bare er å bytte der og

DIYautotune og KDFI har ganske så forskjellige printkort.

Skrevet

Det vet jeg jo. Har bare gjort det på standard v3 PCB men kan ikke tenke meg det er noe problem her heller :)

Sent from my Lumia 800 using Board Express

Skrevet

Hei. er det noen som bruker rele utgang? Js11? Har koblet opp og js11 skal jorde slik at releet slår over. Altså pluss(tenning) 85 og js11(som jord) på 86 på releet. MEN! Js11 jorder når tenning er av og ikke når jeg har gjort følgende i TS:

Extended--> Output port--> Pa0 knock enable --> Enable, power on value 1 og trigger value 1.

Har da valgt coolant -> 91 grader og hysterisiss 4.0. <-- er når den skal slå av.

Når kjølevæska kommer til 91 grader skal da js11 slutte til jord. dette skjer ikke. Har også lagt til en indikator med output channel 6 som er js11(Pa0 i TS)., Denne kommer ON når gradene treffer 91.

Any One??

ps: Skal bruke denne funskjonen for å styre kjølevifta med relè,

Skrevet
Hei. er det noen som bruker rele utgang? Js11? Har koblet opp og js11 skal jorde slik at releet slår over. Altså pluss(tenning) 85 og js11(som jord) på 86 på releet. MEN! Js11 jorder når tenning er av og ikke når jeg har gjort følgende i TS:

Extended--> Output port--> Pa0 knock enable --> Enable, power on value 1 og trigger value 1.

Har da valgt coolant -> 91 grader og hysterisiss 4.0. <-- er når den skal slå av.

Når kjølevæska kommer til 91 grader skal da js11 slutte til jord. dette skjer ikke. Har også lagt til en indikator med output channel 6 som er js11(Pa0 i TS)., Denne kommer ON når gradene treffer 91.

Any One??

Fant det ut. Må lodde over en jumper som heter R0. bare lodde de sammen.

Se bilde. (Tatt fra et annet forum)

Veldig kjekk funksjon for de som vil styre et rele :)

a7oaqmsbv1beq68avnb6.jpg

• 2 months later...
Skrevet

Any One??

Fant det ut. Må lodde over en jumper som heter R0. bare lodde de sammen.

Se bilde. (Tatt fra et annet forum)

Veldig kjekk funksjon for de som vil styre et rele :)

nnuhgsgfc8q2dwk9hdea.jpg

er det slik du har koblet kretsen?

• 3 weeks later...
  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...