Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

sitter å trenger nye casterstag/nedre bærebruer til min E39 Touring, og ser på mekonomen sine sider at de koster ca 1500 pr stykk, på koed koster de ca 430 pr stykk og jeg tenker da at det må jo være en grunn til det...

er det møkkaprodukter?

Frode

Skrevet

De fleste deler fra Koed er som regel Topran eller Febi. Febi er jo OEM til BMW hvertfall :)

Kjører selv med begge framre bærearmer, et casterstag, to knirkeforinger og mye annet i bakstillinga fra Koed, og synes det har holdt seg bra hittil. Stått på i rundt halvannet år nå.

GS har salg på Febi casterstag for rundt 950 per stk.

Skrevet

Ingen problem med deler fra koed,de bruker Febi\optimal som er produsert i tyskland.Jeg har aldri hatt problem etter å ha kjøpt deler der i 7-8 år.

Skrevet

Har selv brukt mye "billig" deler fra koed som foringer etc, aldri opplevd noe problem med foringene jeg i hvertfall.

koed har i hvertfall hyggelige priser =)

Skrevet

De uoriginale bærearmene til E36/E30 på koed er "store". Spesielt rundt de ytre kulene. Der er det mye stål. Jeg måtte slipe på mine for at de ikke skulle ta imot bremseskivene på E30M3en med E46M3 skiver. Kjøpte så originale alu bærearmer og da gikk de rett på med god margin.

På vinter bilen(98mod 316i sedan) kjøpte jeg just uoriginale styrestag. Da gikk de utre kulene imot felgene. Har 15" felger på vinter hjula, men måtte slipe vekk noen mm stål på ende av kulene for å gå klar av felgene.

De uoriginale delene har dårligere passform, men det passer jo.

Skrevet

siden folk flest er fornøyde er jeg overbevist, bare å bestille nå..

PS! siden jeg først har en tråd på gang her: jeg må også bytte sabstagforinger bak på E39T min, det knirker som fy. hvor mange foringer trenger jeg når jeg skal bytte alle bak der?

Skrevet

Jeg kjøpte bremseskiver og klosser bak til E87 og etter litt over ett år og ca 7000 km fikk bremsene stryk på EU kontroll. har nå byttet til originale.

Nå har denne modellen slitt med bremseproblemer bak fra starten av og det kan hende at kopi klossene jeg fikk av Koed var en kopi av den første batchen til BMW som var dårlig - klossene ville ikke returnere helt i kalipperen og hang på skivene og slet dem ut.

Men original bremsene med feil holdt snaut 50 000 før bytte, så gikk det ca 7000 km før de uoriginale måtte byttes. Men jeg mener det var mye større slitasje på originalskivene når jeg byttet dem enn det nå er på de uoriginale. Så jeg er ikke helt overbevist om at de var så dårlige at de måtte byttes, selv om verkstedet påstår det. Jeg har tatt vare på skiver og klosser fra Koed for å få de sjekket av en 3. part når det passer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...