Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ca 1 time :)

Må topppakning skifte uansett??? ellers venter jeg for å se den lekker mer???

Må å må, det blir jo tomt for olje litt raskere om oljen får komme ut fra toppdeksel pakningen, samt at motoren kan vel få litt falsk luft i tilegg så kan man jo få olje nedi tennpluggene med de problemer som det kunne få.

Skrevet

Her må vi presisere at det er IKKE toppakningen som må byttes, det er toppdeksel pakningen, det er en meget stor forskjell på disse ;)

Skrevet
Ca 1 time :)

Må topppakning skifte uansett??? ellers venter jeg for å se den lekker mer???

Må å må, det blir jo tomt for olje litt raskere om oljen får komme ut fra toppdeksel pakningen, samt at motoren kan vel få litt falsk luft i tilegg så kan man jo få olje nedi tennpluggene med de problemer som det kunne få.

Skal ut offshore 2 uker? det er små kjøring når jeg er ute.Håper at det er bra. Jeg fikser den når jeg kommer hjem igjen med 4 uker fri :D .

Skrevet
Husk å åpne/rense drenerings røret som går i peilepunne røret, hvis det er tett hjelper det lite med ny veivhusventil.

Takker.

Skrevet

Bare føyer til at toppdekselpakingen er en svakhet på e39,har byttet på 2stk e39 der veivhusvent har vært helt i orden.så lenge det er tørt i tennplugghull er det ikke bråhast å bytte,jeg kjørte ett år med litt lekkasje på en 97 520.

Skrevet
Det er store jobb å skifte veihus også.

Nå vet ikke jeg hvordan det er på 520 men på min (523) var det bare å ta bort luftfilterboksen, hele jobben er gjort unna på 30-60min

Skrevet
Bare føyer til at toppdekselpakingen er en svakhet på e39,har byttet på 2stk e39 der veivhusvent har vært helt i orden.så lenge det er tørt i tennplugghull er det ikke bråhast å bytte,jeg kjørte ett år med litt lekkasje på en 97 520.

Her er en liten test for å se veivhusvent er dårlig.

Pull the dipstick with the engine running >>

& put your finger over the hole - if it seems like its trying to pull your finger into the tube the ccv is bad.

Skrevet

Jeg prøvde å legge fingertupe på oljepeilehull. Det var veldig svak luft. Den suget inn (veldig svak) når fingertupen dekkte nesten hele hullet. Kan noen teste det for meg??.

Jeg tok ut oljenlokken, var idle litt bråkete i forhold til lokken på. Hvordan kan man være sikker på at den er tett??. Jeg vil ikke skifte hvis den ikke er tett (4 timer).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...