Gå til innhold

lavere bensin priser, forbrukermakt !

Tronstad
 Share

Anbefalte innlegg

Jag sender dette til 30 personer. Dersom alle

sender dette videre til 10 personer, har vi

allerede nådd 300. Och når disse 300 sender

til sine 3000 bekjente…

Har vi nådd 3 000 000 o.s.v.…

Jeg er veldig imponert over dette regnestykket. :)

Resten av skrivingen er vel ikke helt god den heller..

Vi får bare tilgi fyren. Han er jo svensk så :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

det som hjelper er og gjøre som i spania når de satte opp prisene.

folk klikka tente på biler osv i 5 dager. da satte staten ned prisen igjen.

men i norge så gjør ikke folk sånn.

grunnet høypris er jo forde de kriger nede i østen nå.

og da blir det "olje mangel"

Jepp, skyldes mye urolighetene i Libya(som har mye olje), derfor bør staten sette ned avgiftene litt i denne krisen :)

Skyldes nok ikke så mye urolighetene i Libya, ettersom de produserte ca 2% av verdens olje. Det er OPEC landene som styrer prisen, og de produserer mindre så prisen skal bli høyere og oljen vare lenger. Norge er en del av dette gode OPEC selskapet noe som fører til flerfoldige milliarder i statskassa. MTP bensinprisen kan vi nok ikke klage... Syns mer synd på polakkene som betaler rundt 10/12,- litern og tjener ufattelig mye mindre enn oss per mnd.

Hadde vi putra rundt i priuser og tjent i snitt 2500,- i mnd så hadde det vært noe annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyldes nok ikke så mye urolighetene i Libya, ettersom de produserte ca 2% av verdens olje. Det er OPEC landene som styrer prisen, og de produserer mindre så prisen skal bli høyere og oljen vare lenger. Norge er en del av dette gode OPEC selskapet noe som fører til flerfoldige milliarder i statskassa. MTP bensinprisen kan vi nok ikke klage... Syns mer synd på polakkene som betaler rundt 10/12,- litern og tjener ufattelig mye mindre enn oss per mnd.

Hadde vi putra rundt i priuser og tjent i snitt 2500,- i mnd så hadde det vært noe annet ;)

Tja, urolighetene i libya klemmer oljeprisene opp jo. Rike oljesjeiker har hengt seg på mot gadaffi osv. Aksjene stiger, og prisene pr fat olje stiger.

http://e24.no/oljeprisen-stiger/20036302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinprisen er faktisk billigere for oss nå enn det den var på 90-tallet når man tenker på gjennomsnittlig inntekt og kjøpekraft.

Har vi noe å klage på? Nei...

Det hjelper veldig lite når ALT annet er dyrere, og det baller seg på med flere og flere avgifter på alt som er. Den første tiden jeg hadde lappen så husker jeg at jeg ventet til søndag med å fylle for da var det ofte rett under 10kr pr l, nå pleier det å være rett under 14kr. Når jeg begynte å øvelseskjøre som 16åring så husker jeg at fattern pleide å fylle full tank på primeraen for rett under 400kr, mens jeg nå betaler ett sted imellom 750 og 800kr for full tank på 320'n som også har 55l tank. Det er mye mulig at bensinen var dyrere utifra gjennomsnitt lønningen på 90 tallet, men med dagens avgifts nivå på alt som er så syns jeg ikke at den "statestikken" der holder helt til målstreken :?

Selv har jeg ikke fylt bensin på statoil eller shell mer enn ett par ganger iløpet av mine 6-7 år bak rattet, rett og slett fordi de er alltid mye dyrere enn alle andre. Selv pleier jeg å spare 50-70kr ved å tanke på nærmeste uno x istede for nærmeste statoil. blir jo noen kroner tilslutt det også når man fyller så og si vær eneste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit da i bensinprisene. Få heller ned avgiftskåtheten blant politikerne. Prisen kan gjerne være 15kr litern for min del, men jeg mener at avgiftene på bil burde ned/vekk. Da snakker jeg om årsavgift, omreg, co2, vekt, effektavgift å alle de skjulte snikskattene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skulle boikotte shell og statoil er piss. Det er de som eier raffineriene som lager bensin av råoljen vi og andre leverer,for så å selge den til nesten alle andre drivstoffleverandører.

Som mange tidligere viste til,er det faktisk statens avgifter som er det fordyrende mellomleddet.

Konsumprisindeks viser også at bensinen faktisk ikke er dyrere nå enn for 15 år siden.

Det vi derimot kan slå oss sammen om å kreve,er at i det minste LITT av alt vi betaler staten for å eie og drifte disse bilene våre,går til vedlikehold og bygging av veinettet.

Fuck sånne dårlige facebook-parodier ala "send denne statusen til noen du kjenner om du vil kurere kreft". Det viser bare hvor lat og fastfood-generasjon du er. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at bensin koster litt her, men tror det er rimelig få her i Norge som ikke får kjøpt mat og andre nødvendigheter selv om bensinprisen går opp noen kroner pr. liter... Vi nordmenn har det litt for godt.

tja, værre med oss studenter med helgejobb på esso. Er ikke akkurat 30k i måneden det . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, værre med oss studenter med helgejobb på esso. Er ikke akkurat 30k i måneden det . .

Jeg er student selv... Overlever helt greit på Lånekassens årlige 90k, pluss litt oppsparte midler fra sommerjobb osv. 4250 i leie pr. måned. Har ikke jobb i skoleåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, urolighetene i libya klemmer oljeprisene opp jo. Rike oljesjeiker har hengt seg på mot gadaffi osv. Aksjene stiger, og prisene pr fat olje stiger.

http://e24.no/oljeprisen-stiger/20036302

Til en viss grad ja, men ikke alene. Det er flere faktorer som presser prisene opp, som at aktiviteten i amerikansk økonomi tar seg opp. Den globale industriproduksjonen går i retning av en vekst på fem til seks prosent. Japan trenger mer olje i forbindelse med gjenoppbyggingen. Situasjonen i Libya trekker trolig ut i tid og kan føre til en fastlåst situasjon med en reduksjon i tilbudet av høykvalitets olje som et resultat. Raffinneriene øker produksjonen i forkant av kjøresesongen, noe som øker etterspørsel etter nettopp høykvalitets olje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student selv... Overlever helt greit på Lånekassens årlige 90k, pluss litt oppsparte midler fra sommerjobb osv. 4250 i leie pr. måned. Har ikke jobb i skoleåret.

tja, har 1500,- i måneden fra lånekassa jeg, men går vg3 enda. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinprisen er faktisk billigere for oss nå enn det den var på 90-tallet når man tenker på gjennomsnittlig inntekt og kjøpekraft.

Har vi noe å klage på? Nei...

Mer enn du som de fleste andre naive nordmenn tror..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at bensin koster litt her, men tror det er rimelig få her i Norge som ikke får kjøpt mat og andre nødvendigheter selv om bensinprisen går opp noen kroner pr. liter... Vi nordmenn har det litt for godt.

Hahaha, for godt ja.. da eru klar i toppen veitu #-o

Jeg skreiv et langt innlegg nå, men velger å gi opp.

Kort fortalt var mitt svar basert på dette:

Du sier jo selv at du overlever på 90k fra LÅNEkassa, hvordan kan du da ha det godt? du er jo gjeldsslave mann! Skremmende at en voksen person kan si noe slikt.. er jo ikke rart samfunnet er demoralisert, ingen evner å være etisk autonome.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...