Ron Jeremy Skrevet April 9, 2011 Share Skrevet April 9, 2011 Da er min E91 byttet inn til fordel for en E83. Trodde aldri jeg skulle gå "den" veien. Først og fremst fordi jeg ikke har syntes de er spesielt pene, eller hatt interiøret (utseendet) ei heller kvaliteten/komforten jeg har forbundet med en BMW. Dyre er/har de vært også. Så hva pokker er det jeg har gjort tro? Vel, ønsket om mer plass, 4 hjulstrekk, og en høyere bil har meldt seg. Og med Bayerske preferanser, og E53 facelift til over 400k, og X1 som er for liten og lav, ble valget enklere enn hva det tilsynelatende har vært en stund. E61 med X-drive koster også en halv en, og det går ikke med et nært forestående totalrenovering av gammelt hus like om hjørnet. E83 facelift er klart finere enn prefacelift. Men det er jo først 08 modellen som er interresant, men ny motor (177/350) og automat kasse. Nåvel, noe spontant så jeg at en lokal forhandler hadde en stk Carbon sort X3, noe som jo er noe av en entusiast farge. Etter nærmere ettersyn var det jo (selvsagt) en stk Sappihresort E83 som stod der, noe sliten i kantene, men meget godt utstyrt. Tilfeldighetene gjorde at han hadde to slike, av samme årsmodel, likedan utstyrt (nesten) og til samme pris. Den jeg fattet interrese for var gått 12.000 km mindre, hadde stigetrinn og tona ruter, og var noe mindre slitt enn sitt søsken. Selger innsisterte dog på at jeg skulle prøvekjøre den mer slitne av de to, fordi den jeg hadde et godt øye til skulle få byttet glødeplugger og bærekuler neste dag. Som sagt så gjort. Bilen var fin, men bar preg av alderen, ikke så mye av utseendet som av det rent kjøremessige, E91 er en moderne bil kontra en E83. Og så gikk det dårlig, dårlig LMM? Etter å ha levert bilen lørdag, ble den solgt til en på vestlandet dagen derpå, en liten halvtime etter jeg hadde levert den tilbake - imponerende! Vel, prøvde så den andre, og den så bedre ut, og var slik den skulle være ifht effekt. Så etter litt frem og tilbake ble det handel. Etter 24 eierskap er det jo ikke mange tanker som har satt seg. Men at det er en mer praktisk bil, bruksmessig, enn E91 er jeg ikke i tvil om. Min E91 hadde i tilegg beige stoffseter, og med en 3 åring... ble det krise. Så sort skinn, ikke bare utseende men lukt også, veldig riktig. som dere ser av utstyret er det antrasitt taktrekk, og panorama, i tilegg til navi proffesional som hever inntrykket endel. Stigbøyler er stilig og upraktisk, men nødvendig ifht utseendet. Har 19" på sommer og 18" på vinter. Her er utstyrslisten forøvrig: Vehicle information VIN long WBAPB11050WB73720 Type code PB11 Type X3 2.0D (EUR) Dev. series E83 () Line X Body type GEFZG Steering LL Door count 5 Engine M47/T2 Cubical capacity 2.00 Power 110 Transmision ALLR Gearbox MECH Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) Upholstery LEDER AMBIENTE/SCHWARZ (LGSW) Prod. date 2004-10-05 Order options No. Description 1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 169 EU3 EXHAUST EMISSIONS NORM 2BC LT/ALY WHEELS DOUBLE SPOKE 111 249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL 255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL 302 ALARM SYSTEM 313 EXTERIOR MIRROR PACKAGE 320 MODEL DESIGNATION, DELETION 386 ROOF RAIL 402 PANORAMA GLASS ROOF 413 LUGGAGE COMPARTMENT NET 423 FLOOR MATS, VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D 438 WOOD TRIM 441 SMOKERS PACKAGE 464 SKIBAG 473 ARMREST, FRONT 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 520 FOGLIGHTS 521 RAIN SENSOR 522 XENON LIGHT 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 550 ON-BOARD COMPUTER 601 TV FUNCTION 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 612 BMW ASSIST 633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF. 672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS 775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE 785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS 8SP COP CONTROL 8SW EXTERNAL SKIN PROT. FOR TRANSPORT. 801 GERMANY VERSION 818 MAIN BATTERY SWITCH 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 877 DELETION CROSS-OVER OPERATION 879 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Series options No. Description 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING 851 LANGUAGE VERSION GERMAN Og her et bilde av bilen: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet April 9, 2011 Share Skrevet April 9, 2011 Grtulerer så mye! X3 er vel ikke det verste man kan ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet April 11, 2011 Forfatter Share Skrevet April 11, 2011 Grtulerer så mye! X3 er vel ikke det verste man kan ha Vel, hittil har det vært et hyggelig bekjentskap. Så får man håpe det fortsetter. Litt usikker om den er chippet, føles litt... Uorginal!?! Ellers så er bilen flott å se på til å være en X3, stigtrinnene som jeg sikkert kommer til å hate til vinteren, bidrar pr idag til å gi bilen en røffere utseendet. Har 19" med 255 dekk, og bilen er mer en stiv nok, litt usikker på hvordan den takler de medfulgte 18" og 245 vinterdekkene dog.. Tiden får vise, kommer mer bilder etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maloi Skrevet April 12, 2011 Share Skrevet April 12, 2011 Siden bimmers sin bildefunksjon ikke er oppe om dagene syns jeg absolutt du skal koste på denne ett bilde gjennom photobucket. Høres ut som en meget pen bil, å spent å se det taktrekket =) Gratulerer med ny bil, X3 er jo helt konge på vinteren:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet April 13, 2011 Forfatter Share Skrevet April 13, 2011 Siden bimmers sin bildefunksjon ikke er oppe om dagene syns jeg absolutt du skal koste på denne ett bilde gjennom photobucket. Høres ut som en meget pen bil, å spent å se det taktrekket =)Gratulerer med ny bil, X3 er jo helt konge på vinteren:) Har ikke knipset så mange bilder av bilen ennå, men det kan fort dukke opp. Og som du sier, Antrasitt taktrekk er absolutt riktig. Nå er jo denne E83'n også Sappihresort, med sort skinn, sort tak (med panorama), og sotete vinduer. Komplettert med stigetrinn, ser den litt... "bøllete" ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maloi Skrevet April 13, 2011 Share Skrevet April 13, 2011 Nå funker bildefunksjonen, og den så meget rett ut! Og de felgene er bare helt perfekt til X3 og X5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet April 13, 2011 Share Skrevet April 13, 2011 Grattis! Kanonfine hjul! Kler bilen godt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet April 13, 2011 Share Skrevet April 13, 2011 Kan jeg spørre hva disse bilene ligger på? ikke konkret hva du har gitt, men prisleiet på et godt kjøp av lignende? Jeg er inne på tanken for en bekjent, men X3 er så langt bort man kan komme ifbm miin relasjon til BMW... Ellers flott bil! Du hadde ikke noen planer med denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet April 14, 2011 Forfatter Share Skrevet April 14, 2011 Kan jeg spørre hva disse bilene ligger på? ikke konkret hva du har gitt, men prisleiet på et godt kjøp av lignende? Jeg er inne på tanken for en bekjent, men X3 er så langt bort man kan komme ifbm miin relasjon til BMW...Ellers flott bil! Du hadde ikke noen planer med denne? Vel, jeg vet ikke dine, eller din bekjent sine kriterier. Men du får vel en E83 ifra 250.000.- og oppover. Det store skillet er mellom facelift med ny motor og automat, som kom i 08. Facelift kom i 07, og bilen ser generelt nyere ut. 05 model så snakker vi 250-300, snakker her om 2.0d. 06-07 model, koster fra 300-380.- 08- og nyere koster ifra 380-480.- Har ennå ikke hatt tid til å tatt noen flere bilder, skal se hva jeg får til iløpet av helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå