Gå til innhold

E83 innkjøpt


Anbefalte innlegg

Da er min E91 byttet inn til fordel for en E83.

Trodde aldri jeg skulle gå "den" veien.

Først og fremst fordi jeg ikke har syntes de er spesielt pene, eller hatt interiøret (utseendet) ei heller kvaliteten/komforten jeg har forbundet med en BMW.

Dyre er/har de vært også.

Så hva pokker er det jeg har gjort tro?

#-o

Vel, ønsket om mer plass, 4 hjulstrekk, og en høyere bil har meldt seg.

Og med Bayerske preferanser, og E53 facelift til over 400k, og X1 som er for liten og lav, ble valget enklere enn hva det tilsynelatende har vært en stund.

E61 med X-drive koster også en halv en, og det går ikke med et nært forestående totalrenovering av gammelt hus like om hjørnet.

E83 facelift er klart finere enn prefacelift.

Men det er jo først 08 modellen som er interresant, men ny motor (177/350) og automat kasse.

Nåvel, noe spontant så jeg at en lokal forhandler hadde en stk Carbon sort X3, noe som jo er noe av en entusiast farge.

Etter nærmere ettersyn var det jo (selvsagt) en stk Sappihresort E83 som stod der, noe sliten i kantene, men meget godt utstyrt.

Tilfeldighetene gjorde at han hadde to slike, av samme årsmodel, likedan utstyrt (nesten) og til samme pris.

Den jeg fattet interrese for var gått 12.000 km mindre, hadde stigetrinn og tona ruter, og var noe mindre slitt enn sitt søsken.

Selger innsisterte dog på at jeg skulle prøvekjøre den mer slitne av de to, fordi den jeg hadde et godt øye til skulle få byttet glødeplugger og bærekuler neste dag.

Som sagt så gjort.

Bilen var fin, men bar preg av alderen, ikke så mye av utseendet som av det rent kjøremessige, E91 er en moderne bil kontra en E83.

Og så gikk det dårlig, dårlig LMM?

Etter å ha levert bilen lørdag, ble den solgt til en på vestlandet dagen derpå, en liten halvtime etter jeg hadde levert den tilbake - imponerende!

Vel, prøvde så den andre, og den så bedre ut, og var slik den skulle være ifht effekt.

Så etter litt frem og tilbake ble det handel.

Etter 24 eierskap er det jo ikke mange tanker som har satt seg.

Men at det er en mer praktisk bil, bruksmessig, enn E91 er jeg ikke i tvil om.

Min E91 hadde i tilegg beige stoffseter, og med en 3 åring... ble det krise.

Så sort skinn, ikke bare utseende men lukt også, veldig riktig.

som dere ser av utstyret er det antrasitt taktrekk, og panorama, i tilegg til navi proffesional som hever inntrykket endel.

Stigbøyler er stilig og upraktisk, men nødvendig ifht utseendet.

Har 19" på sommer og 18" på vinter.

Her er utstyrslisten forøvrig:

Vehicle information

VIN long WBAPB11050WB73720

Type code PB11

Type X3 2.0D (EUR)

Dev. series E83 ()

Line X

Body type GEFZG

Steering LL

Door count 5

Engine M47/T2

Cubical capacity 2.00

Power 110

Transmision ALLR

Gearbox MECH

Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

Upholstery LEDER AMBIENTE/SCHWARZ (LGSW)

Prod. date 2004-10-05

Order options

No. Description

1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

169 EU3 EXHAUST EMISSIONS NORM

2BC LT/ALY WHEELS DOUBLE SPOKE 111

249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL

255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL

302 ALARM SYSTEM

313 EXTERIOR MIRROR PACKAGE

320 MODEL DESIGNATION, DELETION

386 ROOF RAIL

402 PANORAMA GLASS ROOF

413 LUGGAGE COMPARTMENT NET

423 FLOOR MATS, VELOUR

428 WARNING TRIANGLE

431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D

438 WOOD TRIM

441 SMOKERS PACKAGE

464 SKIBAG

473 ARMREST, FRONT

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM

508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)

520 FOGLIGHTS

521 RAIN SENSOR

522 XENON LIGHT

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING

550 ON-BOARD COMPUTER

601 TV FUNCTION

609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL

612 BMW ASSIST

633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF.

672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS

775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE

785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS

8SP COP CONTROL

8SW EXTERNAL SKIN PROT. FOR TRANSPORT.

801 GERMANY VERSION

818 MAIN BATTERY SWITCH

863 EUROPE/DEALER DIRECTORY

877 DELETION CROSS-OVER OPERATION

879 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET

Series options

No. Description

548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

851 LANGUAGE VERSION GERMAN

Og her et bilde av bilen:

djsf8su1ig8adq9l4r26.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grtulerer så mye! X3 er vel ikke det verste man kan ha :)

Vel, hittil har det vært et hyggelig bekjentskap.

Så får man håpe det fortsetter. Litt usikker om den er chippet, føles litt... Uorginal!?!

Ellers så er bilen flott å se på til å være en X3, stigtrinnene som jeg sikkert kommer til å hate til vinteren, bidrar pr idag til å gi bilen en røffere utseendet.

Har 19" med 255 dekk, og bilen er mer en stiv nok, litt usikker på hvordan den takler de medfulgte 18" og 245 vinterdekkene dog..

Tiden får vise, kommer mer bilder etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden bimmers sin bildefunksjon ikke er oppe om dagene syns jeg absolutt du skal koste på denne ett bilde gjennom photobucket. Høres ut som en meget pen bil, å spent å se det taktrekket =)

Gratulerer med ny bil, X3 er jo helt konge på vinteren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden bimmers sin bildefunksjon ikke er oppe om dagene syns jeg absolutt du skal koste på denne ett bilde gjennom photobucket. Høres ut som en meget pen bil, å spent å se det taktrekket =)

Gratulerer med ny bil, X3 er jo helt konge på vinteren:)

Har ikke knipset så mange bilder av bilen ennå, men det kan fort dukke opp.

Og som du sier, Antrasitt taktrekk er absolutt riktig.

Nå er jo denne E83'n også Sappihresort, med sort skinn, sort tak (med panorama), og sotete vinduer.

Komplettert med stigetrinn, ser den litt... "bøllete" ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hva disse bilene ligger på? ikke konkret hva du har gitt, men prisleiet på et godt kjøp av lignende? Jeg er inne på tanken for en bekjent, men X3 er så langt bort man kan komme ifbm miin relasjon til BMW...

Ellers flott bil! Du hadde ikke noen planer med denne?

Vel, jeg vet ikke dine, eller din bekjent sine kriterier.

Men du får vel en E83 ifra 250.000.- og oppover.

Det store skillet er mellom facelift med ny motor og automat, som kom i 08.

Facelift kom i 07, og bilen ser generelt nyere ut.

05 model så snakker vi 250-300, snakker her om 2.0d.

06-07 model, koster fra 300-380.-

08- og nyere koster ifra 380-480.-

Har ennå ikke hatt tid til å tatt noen flere bilder, skal se hva jeg får til iløpet av helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...