Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 609
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Tenningsbank uten å kjøyre?

kan kan virke som det, DOG bare med de pluggene der

tror også 1 eller 2 av de VAG coilene er døde. tror de mister gnist når jeg trør på.

så får nye til helgen :)

Skrevet
Når det banker er det jo som regel mangel på suppe eller for mykje trykk :P

somsakt står den på tomgang, er ikke kjørbar. monterte nye endeledd så tok de i bremseskivene :(

Så må handle nye unibals endeledd har brukt de andre på banebilen hehe

så for mye trykk er det i alle fall ikke, rart den sviver som ei kule på noen vanlige m50 plugger jeg fant i en m50 her på verkstedet

men bare på 5 da den ene pluggen hva deffekt.

syns pluggene er veldig blanke\hvite men

Skrevet
Sandblås tuppen på pluggane dine ;)

har prøvd, har også handla nye samme greia #-o

:uh:

Skrevet

Er nok på tide å oppgradere sprutet ;).

Har du bredbåndslambda i bilen? NGK bcpr7es pleier å funke fint. Hvis du får den til å gå med de brukte pluggene, prøv å flytt rundt på coil/plugger for å forsikre deg om hva som er feil.

Banka du de nye pluggene sammen? liten åpning gir lite gnist, hvis blandinga er litt ute å sykle er det om å ha mest mulig gnist. (kan jo få problem under høyt trykk med for stor åpning selvsagt, men ta et problem om gangen..)

Skrevet

hehe ja kunne nok ha oppgradert men må duge litt til

ny mapping skulle jeg hatt men.

Har bbl ja, er NGK bcpr7es som sto i bilen når jeg kjøpte den, da fungerte det bra.

Har funnet ut at den ene coilen kutter på høyere turtall,

så har fått tak i nye VAG coiler som jeg skal teste med.

Har banken ned pluggene, slik de som sto i bilen var

skal jeg rett og slett bare kjøre orginalt gap og få den til å gå skikkelig på tomgang

Og ta det derifra ?

handler en ny av de Denzo pluggene i morgen, siden den ene var deffekt den gikk fint på tomgang i det minste på de pluggene

Skrevet

Har ikke råd, alt går til den andre m3n jeg bygger opp og banebilen :D

må bli til høsten eventuelt

Skrevet

skal jeg rett og slett bare kjøre orginalt gap og få den til å gå skikkelig på tomgang

Og ta det derifra ?

Ja er ingen grunn til å kjøre liten åpning så sannt du ikke begynner å blåse ut gnisten. Jo større åpning jo bedre, men det begrenser seg pga coiler etc når man får trykk.

Skrevet

Okei, takk for svar :)

da prøver jeg det i morgen

Dritten gikk varm også, så ser jo ut som en strålende start på 2012 sesongen :D

Skrevet
hehe ja kunne nok ha oppgradert men må duge litt til

ny mapping skulle jeg hatt men.

Har bbl ja, er NGK bcpr7es som sto i bilen når jeg kjøpte den, da fungerte det bra.

Har funnet ut at den ene coilen kutter på høyere turtall,

så har fått tak i nye VAG coiler som jeg skal teste med.

Har banken ned pluggene, slik de som sto i bilen var

Og ta det derifra ?

handler en ny av de Denzo pluggene i morgen, siden den ene var deffekt den gikk fint på tomgang i det minste på de pluggene

Denzo plugger har jeg hørt mye negativt om på "bane"biler faktisk. Hjalp til på en rallycross bil som prøvde denzo plugger. Rakk ikke å få kjørt mye før den ene pluggen tok kvelden. Den var også ikke 100% gjevn i gangen med alle pluggene intakt. Satt inn NGK og motoren gikk helt rent og ikke en eneste plugg har gått.

Har også snakket med et par andre drifting folk om denzo og det funket dårlig, mente de.

Boschplugger har bl.a Engs auto anbefalt.

Denzo er "lillebror" til NGK så er litt rart at det skal være forskjell! Veit at enkelte Saab biler IKKE kan bruke denzo..

Skal ikke være lett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...