523IAK Skrevet April 9, 2011 Skrevet April 9, 2011 Hei, Jeg har akkurat kjøpt meg en BMW 96 modell 523I automat med kompressor. Vortech V2 Ess Software og dyser. Tok en trykk test på kompressoren i går, den lader 0,5bar men mellom 5500rpm og 6500rpm lader den 0,7- 1,2bar. Anbefalt på denne motoren er egentlig 0,5bar i følge ESS. Denne bilen skal ha 270 HK. Men den går så dårlig og virker som at den går litt magert(for lite bensintrykk). Går litt bedre enn orginalt 523IA her kan det ikke være mer enn 200hk. Vet noen hva jeg kan gjøre? eller har noen kompressor på sin BMW? Hvor kan jeg få skaffe bredbåndslamda og justerbart bensintrykksregulator? Terje Jensen / Moss
SweetBMW Skrevet April 9, 2011 Skrevet April 9, 2011 Hvis det er ESS software og kit på den så er beste valg og ta kontakt med ESS! Bredbåndslambda selger f.eks www.motorviagra.no. Disse selger også BTR. Men alt dette skal jo ligge i software fra ESS. Som sagt, ta kontakt med disse.
523IAK Skrevet April 9, 2011 Forfatter Skrevet April 9, 2011 ESS software og dyser.. det er ikke de som har montert på dette. Jeg har vært i kontakt med de.. kommer ikke til å ta det der. kommer til å gjøre det selv. Takk
SweetBMW Skrevet April 9, 2011 Skrevet April 9, 2011 Og hva sa de da? Selv om de ikke har gjort det så har de mest peiling på dette av alle i Norge. Gjøre dette selv er jo egentlig litt teit også når du ikke kjenner til oppsettet. Men ja, du får sette inn en bredbåndslamda da og se hva AFR er. Og hvis den viser tynt? Hva gjør du da? Antar at det er en glitch i mappet på ECUen som plutselig kom? Må feilsøke litt på detta. Gårn tynt så ere av en grunn.
Robin L Skrevet April 9, 2011 Skrevet April 9, 2011 har kompressor på min jeg og. jeg og føler den går veldig dårlig. den er benket til 215 på hjulene for leeenge siden men nå går den knapt bedre enn når jeg hadde kompressoren av. når jeg nylig skiftet tennplugger var de litt hvite, som betyr mager blanding. den går også som en dass på tomgang, fjusker og hele bilen rister. også nøkker den som fan når jeg triller uten å gi gass. så noe galt er det. jeg vet jo ikke hva som er gjort med hjerne osv. eneste jeg vet er at det står en bensin reg oppå innsuget.... gjerne gi tilbakemeldinger på hva som trengtes
523IAK Skrevet April 10, 2011 Forfatter Skrevet April 10, 2011 Dem sa bare at de måtte ha 10.000kr for å gjøre den opptimal og det gidder jeg ikke. Rett og slett oppsettet er ikke noe bra altså softwaren. Motor og girkasse orginalt er anbefalt 0.5 bar. Det jeg kommer til å gjøre her er å sette på større reimhjul for å få ner ladetrykket og se åssen det blir. Da kan det henne at bensintrykket blir mer optimalt. Sette større reimhjul få ner ladetrykket Også kanskje skru opp bensintrykket. Jobber som mekaniker på Opel og SAAB så det her blir ikke noe problem. Men bilen går magert nå. Det er symptomer for det. Takk for svar!
523IAK Skrevet April 10, 2011 Forfatter Skrevet April 10, 2011 har kompressor på min jeg og. jeg og føler den går veldig dårlig. den er benket til 215 på hjulene for leeenge siden men nå går den knapt bedre enn når jeg hadde kompressoren av. når jeg nylig skiftet tennplugger var de litt hvite, som betyr mager blanding. den går også som en dass på tomgang, fjusker og hele bilen rister. også nøkker den som fan når jeg triller uten å gi gass. så noe galt er det. jeg vet jo ikke hva som er gjort med hjerne osv. eneste jeg vet er at det står en bensin reg oppå innsuget.... gjerne gi tilbakemeldinger på hva som trengtes - Luftmengdemåler - Blandingsforhold Sjekk disse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå