Gå til innhold

Går dårligt etter ombygging frå automat til manuell 525tds

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har eit problem med at bilen går ganske dårlig etter konvertering ifrå automat til manuellgir på tds'en min. Får ikkje ladetrykk før 2000 rpm og har nesten ikkje drag før dette.

Lurer på om eg har laska feil Siden dette lyset lyser i instrumentet?

Nokon som veit ka feilen kan være?`

gork07dexvhzfulklbv5.jpg

Skrevet

Hjerna går i nødmodus. feilkobla du da er jeg redd. litt usikker på hva du bør gjøre, men kontakt TRF-Racing du, tenker han kan gi deg noen gode råd ang dette. men har du søkt litt rundt ang dette da? det er en fordel å prøve det først. ellers så kan du ta en titt på autopower.se, er del gode tips der også.

Skrevet

Har prøvd og laska litt no. Men finne ikkje ut kaslags relë eg skal laske i motorrommet. Har laska meg inn på stikket nedi girvelgeren no. Må eg gjera noko med hjernane eller? kobla til automatgirvelgeren som orginalt og satt den i park. Men alikavel lyste girkasseprogrammet :(

Skrevet

Hei.

Det at bilen din går dårlig tror ikke jeg har noe med det her å gjøre.

Jeg har også bygget om fra automat til manuell og har samme lampa som lyser i mitt instrument. Jeg har ikke fjernet automathjernen og derfor lyser denne lampa. Mener det betyr girkassefeil.

Skrevet

Okai. So du merka ingen forskjell på den sjølv om det begynnte og lyse?

Har null bunndrag i bilen. må opp på 2000 rpm før det skjer noko. Litt rart til og være diesel synts eg?

Skrevet

Altså lyset var der da jeg starta opp bilen første gang etter ombygginga.

Mener og huske at lampa varsler feil på girkassa. Men det er jo ikke så rart når det ikke er noen girkasse der:)

Vet ikke om lyset kanskje slukker om du tar ut hjernen til automaten. Men jeg har ikke giddi det.

Skrevet

den jeg hadde var også steindau under 2000rpm. men da kom alt også... spesielt med chip. gikk skikkelig hardt utover drivverket. ødelag to hardyforinger med den. om det er normalt vet jeg ikke ass.

Skrevet

Girkassa som eg satt i er ifrå ein 524 td eller ein 525 tds. Men er ikkje heilt sikker. utvekslinga virker til og være ganske fin. Bytta kun fremste delen av mellomakslingen so passa den.

Skrevet

Den kjeme når den fyst kjeme ja. Men er veldi bale og måtte gira ned til turbo "kicket" kver gang eg skal ha noko pådrag opp ein bakke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...