HeiNicklas Skrevet April 9, 2011 Share Skrevet April 9, 2011 Har et prosjekt jeg holder på med, har igrunn ikke fått rota meg til å laget noen tråd, så er litt midt oppi det akkurat nå Er en org 525i 1991, med m50 maskin, motor er nå solgt, og bil står å venter på maskin Motoren som skal i ilden er en m30b32 fra en -84 7-serie (med AC!!! ) Link til tråd med bilder av bil før prosjekt Blir litt midt uti noe av det her, motoren er nesten ferdig bygd nå, mangler litt småplukk bare Allle rådelager, veivlager og lager generelt i motor og topp er byttet, stempla er dreid av Terje Borgen. Motoren slik den står nå, beklager dårlige bilder på noen av bildene (iphone ): Deler som har blitt demontert til minste partikkel, glassblåst, her henger noen av de til tørk etter grunning Noen deler lakkert, kun etter et strøk dette, så ble litt grunning igjen gitt : 745 manifold som skal på ! Litt av turboen som skal til pers, er en T3/T4 turbo Når flenser ikke passer overens, da må man lage selv! Turbo med WG Montering av topp, byttet ventilpakning, dratt til toppbolter osv Montering av reg. kjede: Motor på benk: Og en liten arbeidskompis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet April 9, 2011 Share Skrevet April 9, 2011 kuult -) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janthomas Skrevet April 11, 2011 Share Skrevet April 11, 2011 blir gøy å se dette aksjon:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joggis Skrevet April 12, 2011 Share Skrevet April 12, 2011 stilig prosjekt, men hvorfor b32 og ikke b35 eller noe? hvilken turbo bruker du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet April 12, 2011 Share Skrevet April 12, 2011 Dette blir gromt merker jeg savner e34 nå! må vel skaffe meg en som prosjekt/kosebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeiNicklas Skrevet April 12, 2011 Forfatter Share Skrevet April 12, 2011 stilig prosjekt, men hvorfor b32 og ikke b35 eller noe? hvilken turbo bruker du? Fikk en b32 ganske lett tilgjengelig, så da blei det det Blei veldig lite planlagt start på dette igrunn, kastet i fanget på meg Er en T3/T4 Dette blir gromt merker jeg savner e34 nå! må vel skaffe meg en som prosjekt/kosebil Bare å skaffe seg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joggis Skrevet April 12, 2011 Share Skrevet April 12, 2011 stilig prosjekt, men hvorfor b32 og ikke b35 eller noe? hvilken turbo bruker du? Fikk en b32 ganske lett tilgjengelig, så da blei det det Blei veldig lite planlagt start på dette igrunn, kastet i fanget på meg Er en T3/T4 ok, har du noen speccs på den turboen? hvordan er den sammenlignet med den orginale kkk k27 turboen? holder på med et lignende prosjekt, bare at jeg har b35 hvordan tenker du å ta olje returen? borre i blokken eller i bunnpannen? Ta gjerne mange bilder og beskriv arbeide du gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeiNicklas Skrevet April 12, 2011 Forfatter Share Skrevet April 12, 2011 Den er vel litt større enn org til 745 ja AR50 hvertfall. Tenkte jeg skulle kjøre den rett inn i toppen av bunnpanna Skal gjøre det ja Er litt på vent nå, da jeg skal ha både bil og motor til et litt større verksted enn det står på nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeiNicklas Skrevet April 13, 2011 Forfatter Share Skrevet April 13, 2011 Har en girkasse stående, er en getrag, og det står 240.0.0130.91 på den, og på den man kan skru på bak (mot mellomaksel) står det: 240.0.0366.91 225 2,3 2 spørsmål Passer denne på m30? og, hva betyr det tallene under delenr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeiNicklas Skrevet April 13, 2011 Forfatter Share Skrevet April 13, 2011 Har en girkasse stående, er en getrag, og det står 240.0.0130.91 på den,og på den man kan skru på bak (mot mellomaksel) står det: 240.0.0366.91 225 2,3 2 spørsmål Passer denne på m30? og, hva betyr det tallene under delenr? Må unnskylde det at jeg er grønn når det kommer til girkasser Fant ut nå at den er fra en 320 sannsynligvis, så er isåfall lavere utveksling i forhold til 260 på org 525, men passer den på m30? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet April 13, 2011 Share Skrevet April 13, 2011 passer nok ikke på en m30 den gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeiNicklas Skrevet April 13, 2011 Forfatter Share Skrevet April 13, 2011 Nei fant ut nå Den går kun på m10/m20, må skaffe meg en 260/265 da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet April 13, 2011 Share Skrevet April 13, 2011 passer ikke på m10 heller.. m10 kasser passer på m30 får også 260 kasse som ikke passer på m30.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destroyy Skrevet April 13, 2011 Share Skrevet April 13, 2011 Har muligens en 260 kasse tilsalgs Men hvorfor ikke lage en skikkelig oljeretur når du først har motoren ute? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeiNicklas Skrevet April 13, 2011 Forfatter Share Skrevet April 13, 2011 passer ikke på m10 heller.. m10 kasser passer på m30 får også 260 kasse som ikke passer på m30.. Jaha? Hvordan ser man forskjell? Har muligens en 260 kasse tilsalgs Men hvorfor ikke lage en skikkelig oljeretur når du først har motoren ute? Hmm, sender deg pm ang kassa Hva tenker du på ang returen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå