Olan Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Skrevet Mai 18, 2011 Da skal motor ut til helga for full overhaling av blokka:)
Olan Skrevet Juni 8, 2011 Forfatter Skrevet Juni 8, 2011 Da er motoren levert til doktoren og plukket i atomer. Var råde på 6. sylinder som var gåen og det var god slittasje på veiv. I tillegg var clutchen revet i stykker (!), og vannpumpa sang på siste verset. Så da blir alt unntatt stempler byttet i bunndelen, noe som koster skjorta, men får en "ny" motor tross alt Toppen er strøken så det blir ikke gjort noe med den i denne omgang. Blir porting, nye fjærer og ventiler på den i vinter Mister også jobben i juli, så da gikk karosseriplaner til helvete.. Men skal gå framover uansett tempo
Sturlis Skrevet Juni 9, 2011 Skrevet Juni 9, 2011 Blir moro når vi begge får i ny motor Olan Min skjærte seg skikkelig i forgårs, så nå skal den ut. Har handla meg 6 puck sinter lamell, skal du også det eller?
ZhilleN Skrevet Juni 9, 2011 Skrevet Juni 9, 2011 Meget pen e30! Bra du beholder org. Fangere, den LE leppa kler e30'n godt, skulle vært svart matt
Olan Skrevet Juni 9, 2011 Forfatter Skrevet Juni 9, 2011 Blir ikke sinter på meg enda, får se hvor lenge sachsen holder^^ Har planer om matt sort leppe ja;) med mindre jeg kommer over en alpina fanger:)
Olan Skrevet Juni 10, 2011 Forfatter Skrevet Juni 10, 2011 Noen som vet om eksentriske foringer i bærebrua bak vil kunne gi en snill camber ? Denne spiser nemlig dekk som fy
Olan Skrevet August 8, 2011 Forfatter Skrevet August 8, 2011 Skjedd minimalt her i sommer, pga mistet jobben og da er ikke cashflowen noe å skryte av. Det lille som har skjedd er at jeg kjørte fin rådebank på motoren, noe som resulterte i full overhaling av bunndel, noe som igjen kostet skjorta! Per dags dato står bilen på bukker da det er litt småtteri som gjenstår for å få den eu-godkjent. Satser selvfølgelig på at jobbsituasjonen løser seg i høst en gang og da skal bilen få seriøs pleie Planene er da som følger: - Bytte frontplate, bakplate, kanaler og bakskjermer - Skal sendes til oppretter/lakk for "shining" - Alt av foringer i understell skal byttes + at alle understellsdeler skal pusses og lakkes - Bilen skal ribbes under/innvendig, ta rust i gulv og males opp på nytt - Masse nytt "nips" Men som sagt; gammel bil koster cash så må først komme meg i jobb
Olan Skrevet Oktober 11, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2011 Har endelig fått flytta inn på skikkelig verksted så nå kan ting begynne å skje! Eneste som har skjedd med bilen fram til jeg flyttet inn er at blokka er fullt overhalt og bilen har blitt godkjent. Ellers har bilen bare blitt brukt litt i ny å ne. Men nå har jeg gått til det steget at resten av bilen skal overhales også Bilen er nå nesten helt ferdigribbet, gjenstår bare taktrekk, understell og annet småtteri Planene i nærmeste fremtid er å få vasket bilen skikkelig innvendig, steame motorrom og undersiden av bilen sandblåse og ta all rust (noe som viser seg å være en del ). Bilen skal males opp i org fargen (rød et-eller-annet). I skrivende stund står bilen helt nedstrippet med kun rattstammen og hjul da jeg trenger å få flyttet litt rundt på den da den skal forhåpentligvis skal sandblåses i løpet av uka. Legger ved noen bilder:) Skader/rust :
Olan Skrevet Oktober 13, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2011 Fått tatt ut bakrute, alt i taket, og hele fronten + motorommet i dag, blir mindre og mindre bil ^^ Bilder kommer så fort bildeserveren er opp igjen Noen som vet hvem som driver med sandblåsing i grenland her ?
Olan Skrevet Oktober 18, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2011 Har forresten glassfiberpanser og luke til salgs noe småskader og sprekker. Gi bud
Olan Skrevet Oktober 20, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2011 Driver å prøver å finne ut hvordan farge det skal bli på bilen til slutt. Noen formeninger her ? Får ikke bestemt meg om jeg skal beholde orginalfargen(zinnoberrot) eller gå for noe annet. Vært litt inne på daytonaviolet og en grå metallic lakk, men så blir det plutselig mye mer arbeid da jeg ikke vil ha den rød innvendig om fargen på utsiden er en annen Speak up, trenger litt inspirasjon her
Sturlis Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 Alt skal jo lakkes uansett, så for all del bytt farge
Olan Skrevet Oktober 22, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2011 Er en fin farge det der:) Sitti og tenkt litt på den fargen FTE har da den er grisefin, men vet ikke hvordan den hadde kledd en preface like godt med "åpen" hekk
316 Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 Utgangspunktet ditt er hvertfall ikke avskrekkende...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå