Gå til innhold

spørsmål ang 6x9 høytallere

Anbefalte innlegg

så er jeg ikke på konsert i bilen da :P men er en e36, men har vel alltid muligheter til å bytte ut foran :) noen som kan anbefale et bra frontsett ?

Vel, her tar du feil, for det blir ikke nødvendigvis bedre lyd med flrer høyttalere, også er vi skapt med et øre på hver side, og disse er vinklet litt fremover, så da er det mest naturlig å ha høyttalere på hver side foran ;)

Lyd bakfra da, vil ødelegge lydbildet, så høyttalerene i hatthylla bør da fades ned slik at du ikke hører dem foran.... Et skikkelig frontsystem som er montert "riktig" vil spille nok i massevis til å fylle HELE bilen med lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med E36 er at det ikke akkurat blir "grombass" av et frontsett uten å modifisere endel. Så derfor synes jeg det er ganske så greit at det er laget 6x9 adaptere til originalinnfestingene.

Og nå virker det sånn at minbla skal ha lyd i bilen sin og ikke et high end oppsett. Folk har forskjellig mening. Noen skal ha masse lyd, andre skal ha kun bass, noen foretrekker faktisk lyd kun bak, mens andre skal ha over alt :wink: Når det gjelder lyd så er det veldig individuelt. Akkurat som vi kjører BMW mens andre foretrekker Auda...

Jeg personlig styrer glatt bort fra både bakhøyttalere og 6x9, men med kriteriene som er satt her så er nok dette der beste. Altså ingen sub....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...