Jørgen Lie Skrevet Juli 11, 2011 Share Skrevet Juli 11, 2011 Bilder av toning da Driver å vurderer det samme på E91´n ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spisepinne Skrevet Juli 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2011 Kjøpte Turtlewax sin black box-pakke for å prøve den idag. Er litt skeptisk til turtle sine produkter, men ble positivt overrasket denne gangen. Da er det bare å vente og se hvor lenge voksen holder. Ble ikke noe særlig bra bilder av sotingen i denne omgang. Blir overrasket over hvor bra lakken er (bortsett fra steinsprut på snuten) hver gang jeg shiner bilen. Ikke værst for en aldrende dame Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spisepinne Skrevet August 21, 2011 Forfatter Share Skrevet August 21, 2011 I dag ble det en runde med rustfjerning. Det var noen rustbobler/striper på dørene bak og underkant av panser. Dette ble skrapt bort, pusset over og malt med hammerlite. Neste steg blir våtsliping etterfulgt av en enkel lakkering og klarlakk før en runde med polering og sprøyte litt tektyl i dørstokker osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spisepinne Skrevet August 25, 2011 Forfatter Share Skrevet August 25, 2011 I dag begynte jeg å teste rensing av interiøret med nyinnkjøpt utstyr. Tydelig behov for rens 50/50 passersjersete etter tørking. Kan vel konkludere med at utstyret var verdt pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 25, 2011 Share Skrevet August 25, 2011 Heisan... dette er en bil etter min smak... Din E46 er to år eldre enn min. Prefacelift istedenfor facelift og bensin istedenfor diesel, men mer eller mindre identisk med utstyr samt kjørt ca. 100000 færre kilometer enn min 318d Touring. Med skikkelig vedlikehold er det ingen tvil om at E46 holder meget god BMW kvalitet. Dette er absolutt en interessant tråd. Har du planer om å beholde din E46? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spisepinne Skrevet August 25, 2011 Forfatter Share Skrevet August 25, 2011 Heisann! Kjøpte bilen i vinter, og planen er å ha den ett par år selv om det frister med mer motor (330d). Dette er, og blir ikke noen showbil. Som tittel sier så er dette en ren bruksbil, derimot får den nok bedre behandling enn mange andre tilsvarende biler ettersom jeg er glad i å pusle med ting, og har blitt litt hekta på bilpleie. Er fornøyd med bilen selv om den har veldig lite ekstrautstyr annet enn hva jeg selv har kastet inn På onsdag spurte en kompis om jeg ville ha en frontfanger han hadde. I kveld ble fronten prøvemontert for å vurdere om jeg skal gidde å skaffe innmat og koste på meg lakkering slik at jeg evt. har den som sommer-front. Rieger m3. Overraskende bra passform, og tror det kan bli bra med litt sort lakk. Derimot er jeg usikker på hvor enkelt det blir å feste den skikkelig iom. at det ikke er tilrettelagt for å montere original innmat med "sikkerhetsbøyle", horn osv. Om noen har gjort dette selv, er jeg interessert i å høre om hvordan det gikk, og hvordan dere løste det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evovrs Skrevet August 26, 2011 Share Skrevet August 26, 2011 Så 10 ganger bedre ut med den fangeren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spisepinne Skrevet August 26, 2011 Forfatter Share Skrevet August 26, 2011 Er enig i at det vil bli kulere, men den originale er fin også. Er interessert i tips og triks vedrørende montering av denne fangeren iom at stålbøylen i den originale ikke vil passe, og man derfor mister 2 skikkelige festepunkter, hornene og taper sikkerhet ved kollisjon. Sjekket merkelappen i dag, og der stod det at fangeren er til sedan. Et lite søk på forumet sa meg at sedan og touring har samme fanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evovrs Skrevet August 26, 2011 Share Skrevet August 26, 2011 sedan og touring er like ja, men er det på siden ved skjermen du mangler feste ? i såfall hadde jeg tatt de orginale til fangeren din og kappet de av og limt de på M3 fangeren, bruker slikt kjemisk lim 2K, sitter som fjell:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spisepinne Skrevet August 26, 2011 Forfatter Share Skrevet August 26, 2011 De 2 på sidene fungerer nok. Ser likt ut. Tenker hovedsaklig på de 2 store skruene v/ grøftlysene (går inn i staget til tauekrok bl.a.) og de 4 små skruene under. Originalfangeren skal beholdes som den er. Trenger jeg deler til den nye får jeg evt kjøpe en fanger hos hugger for å ta deler av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evovrs Skrevet August 26, 2011 Share Skrevet August 26, 2011 Du mener alså der støtfanger horna fester i bjelken... Bjelken må du ha der, det er jo den som er sikkerheten i fronten. Så problemet ditt blir da å feste bjelken til den andre fangeren, Da hadde jeg borret to hull bak skiltet og gjennom bjelken og festet den der. Det vil ikke ha noe i si eller være synlig Kan se bilde i linken http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 15〈=en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spisepinne Skrevet August 26, 2011 Forfatter Share Skrevet August 26, 2011 Det er en mulighet. Det er ingen måte å feste fangeren ved hjelp av boltene til støtfangerhornene, men det har vel ikke så mye å si så lenge det er klaring mellom fangeren og til boltene slik at bjelken kan skrus fast som vanlig. Da gjenstår det bare å få tak i en slik bjelke til en rimelig penge hos en hugger eller liknende i trøndelag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evovrs Skrevet August 26, 2011 Share Skrevet August 26, 2011 Det er jo bare å bruke den du har, sitter festet med ca 10 plastklips og 2 muttere til fangeren, bak listene:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå