Gå til innhold

Bensin prisene nå idag, har de egentlig blitt billigere?

marjoh
 Share

Er du enig i at bensin er billig idag?  

76 stemmer

1. 1. Er du enig i at bensin er billig idag?

• Ja, veldig billig.
      1
    • Nei, Alt for dyrt.
      50
    • Ikke dyrt, men kunne vært noe billigere.
      23
    • Gjør ikke noe om prisene kun stiger litt til.
      2

Anbefalte innlegg

• Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10084030

En ting er iallefall sikkert, Stoltenberg skal ut fra stortinget ved neste valg!...

Da er det du som er taperen!

Er du ikke klar over fordelene du får ved at Stoltenberg sitter som statsminister? Stoltenberg kjører en sosialdemokratisk ideologi med blandingsøkonomi i fokus (dvs. blanding av planøkonomi og markedsøkonomi), dvs. at arbeidere/ansatte tjener mye mer på det enn for eksempel akademikere. Si at FRP eller Høyre kommer til makten.. Dette er jo liberalister, dvs det blir mye mer rettet mot markedsøkonomi - noe som er verre for ansatte/arbeidere, men bedre for akademikere/høyere utdannede/forretningsmenn.

Hvis politikken i Norge blir mer rettet mot markedsøkonomi må du huske at staten blir veldig mye mindre aktiv enn det den ellers er.. Det vil si at bedriftene lettere vil kontrollere arbeiderne. Igjen vil det si at DU kan få lettere sparken, mindre lønn osv. Og da er nok ikke de eneste bekymringen din bensinprisene skal du se.. Det blir lettere for norske bedrifter å flytte bedriftene til utlandet på grunn av lavere produksjonskostnader og flere mister jobben på grunn av dette.. Omstillingsmidler kan du nok i såfall bare glemme, så da konkurrerer du i likhet med MANGE andre om samme jobber.. Trygd og velferdssystemet vil såklart bli svekket på grunn av lavere skatter og avgifter så der blir det ikke mye hjelp å få heller..

Hvorfor tror du egentlig at Norge bare har en fattigdomsrate på 3-5%? Hvorfor tror du Norge er et av de beste landene å bo i? Eller hvorfor stemmer majoriteten på AP? Det sier seg jo selv.. Det er langt flere fordeler med en sosialdemokratisk politikk for den norske befolkningen..

Nei... Jeg velger å beholde den nåværende regjeringen. Hvis bensinprisene er så ille får du heller tenke på frynsegodene som kommer ut av de høye avgiftene og skattene vi betaler til staten gjennom disse prisene. Det er nå litt viktigere enn å bruke bilen mener hvertfall jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre lønninger,flere bommer å høyere bensin priser å større skatter.Tjener så mye at det spiller ingen rolle for meg,dem som tjener lite driter jeg i,er ikke mitt problem så lenge jeg har det digg :lol:

Derfor du kjører 318is? En som tjener så mye at de driter i bompenger og bensinpriser kjører neppe rundt i en bil fra 90-tallet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med mazdak1 her. Folk har en lei tendens til å bare se på bagatellene når det kommer til valg.

"Stem FRP så får du sprit på Esso". Det vil jo absolutt gjøre norge til et bedre sted å bo.

Jeg kan garantere at det blir bedre her i Norge hvis Siv Jensen sitter! Store forandringer blir det ikke - MEN vi slipper alle de tull avgiftene som blir pålagt i hytt og pine.

Økonomien blir noe samme om ikke bedre... det han over her sier kommer ikke til å merkes.

det som FORHÅPENTLIGVIS merkes er innvandringen. noe som er viktigste sak for Norge som land og folk.

Nå må vi faen meg integrere de som har kommet å ikke bare ta inn ukontrolert nytt.

Om 20-30 år er vi muslimsk styrt hvis ikke, GARANTERT!

OG får vi siv får hun sitte i 4 ÅR..dvs blir det så jævlig som sosialistene her sier så er det bare å få inn Jens igjen... å ingenting kommer til å skades på 4 åR! FOR FAEN FOLKENS.. PRØV NO NYTT!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... Jeg velger å beholde den nåværende regjeringen. Hvis bensinprisene er så ille får du heller tenke på frynsegodene som kommer ut av de høye avgiftene og skattene vi betaler til staten gjennom disse prisene. Det er nå litt viktigere enn å bruke bilen mener hvertfall jeg. ;)

Syns du ikke at bensinprisen er av en av de største skampletter ved å være norsk? Det er snakk om å IGNORERE mennesker som ikke bor i storby. Når jeg hører utsagn som at bensinprisen ikke er høy nok tar jeg det som en stor bekreftelse på vedkommende manglende sirkulasjon mellom ørene. Man kan prate om at nordmenn skulle sett virkelig nød i Afrika, men enkelte urbane høyflyvende idioter burde tatt seg en dagstur ut på bygda og levd uten bilen i en måned

Akkurat som AP IGNORERTE det politiske miljøet på 70 tallet, og ble skutt i ræva av ALP (nå FRP). Det er neppe tilfeldig. De må se på seg selv på idioter de som styrte på den tiden, for innen 10 år vil deres ignoranse ha medført at Frp er det største partiet i Norge, med god margin.

Det handler mer om hva AP ikke gjør, enn hva Frp har gjort for å vinne velgere.

Rydder AP opp i bensinprisen, fordeler avgiftene over på luksusområder (feriereiser fly/båt), legger om innvandringspolitikken (vi tar kun inn de som er "ready to race" -rett i jobb, uten særbehov/krav (utover vår fastsatte påtvingte kvote)), presser urettmessige sosialklienter ut av trygd, og får de på jobb. Generelt slutte å sy puter under nordmenns armer, foruten de gamle. Samt; Legge til rette for utvikling av spesialkompetanse gjennom å legge ekstra til rette (gjennom STERKT utbygd infrastruktur, lave offentlige avgifter første 5 årene etter etablering av firma for starters)

En jernkontroll av riksgrensene rundt de store befolkningsområdene trengs også, for å holde den største smugling av dop/våpen unna.

Sende de straffedømte på arbeidsleir, der minst mulig skal sitte i fengsel for å spare staten for penger. De skal istedet tjene penger for staten.

Og sist men ikke minst:

NORGE MÅ SLUTTE Å REDDE VERDEN. For snart er det for sent å redde seg selv for AP.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor du kjører 318is? En som tjener så mye at de driter i bompenger og bensinpriser kjører neppe rundt i en bil fra 90-tallet....

Akkurat denne uttalelsen synes jeg er direkte uforskammet. Noen av oss er økonomisk ansvarlige og har f.eks ikke lån til over pipen. Jeg eier både min bil og mitt hus 100%. Jeg kjøpte min BMW for 8 år siden kontant og jeg har så langt kjørt totalt 265000 Km med den uten store problemer. Kilometerkostnaden er under 1,50 kroner pr. kilometer. Dette er svært god biløkonomi og min neste bil skal eies under de samme betingelsene. Altså 100% langtidseierskap.

La meg si dette på en annen måte. Jeg eier min BMW og mitt hus 100%... og jeg driter loddrett i de kommende store rentestigninger (som helt sikkert kommer). Jeg håper virkelig at flere har det som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan garantere at det blir bedre her i Norge hvis Siv Jensen sitter! Store forandringer blir det ikke - MEN vi slipper alle de tull avgiftene som blir pålagt i hytt og pine.

Økonomien blir noe samme om ikke bedre... det han over her sier kommer ikke til å merkes.

det som FORHÅPENTLIGVIS merkes er innvandringen. noe som er viktigste sak for Norge som land og folk.

Nå må vi faen meg integrere de som har kommet å ikke bare ta inn ukontrolert nytt.

Om 20-30 år er vi muslimsk styrt hvis ikke, GARANTERT!

OG får vi siv får hun sitte i 4 ÅR..dvs blir det så jævlig som sosialistene her sier så er det bare å få inn Jens igjen... å ingenting kommer til å skades på 4 åR! FOR FAEN FOLKENS.. PRØV NO NYTT!!!!

Hvordan i alle dager kan du garantere det da? Hadde FRP hatt makten på 80/90 tallet hadde garantert privatisert/solgt Statoil, da kan du vel tenke deg til hvor bra økonomien her hadde vært? "ingenting kommer til å skades på 4 år", "Prøv noe nytt", er de latterligste argumentene jeg hører.

Kunne du tenkt deg til å prøve å skjære av deg ballene om kondomen sprakk? bare for å prøve noe nytt?

Problemet her i landet er at folk ikke forstår at om politikerene skal bli gjenvalgt, de dessverre fokusere på kortsiktige og populistiske saker. Du får ikke infrastrukturen opp til ønsket standard på 4 år. Da blir det selvmord for et parti å begynne på dette, altså legge store penger i et prosjekt som ikke gir noe resultat før etter deres tid i "førerstolen" er over. Slik har det alltid vært her i landet.

Dog må jeg jo si at jeg er imponert over hvor mange veiprosjekter som er på gang i disse dager. Jeg har kjørt Norge på langs 2-3 ganger de siste årene, og hele tiden kommer man innom nye veiprosjekter. At ikke folk forstår at det er de sentrale veiene/mest traffikerte veiene som må tas først er jo derimot bare trist.

Selv kommer jeg fra et sted så langt uti skogen som du kommer, men jeg har likevel ikke noen problemer med å forstå at f.eks E6 mellom Oslo - Trondheim prioriteres fremfor kystriksveien. Folk er nødt til å dra huet ut av ræva og lese igjennom hele partiprogrammer før de roper ut rundt ting de har lest i se og hør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat denne uttalelsen synes jeg er direkte uforskammet. Noen av oss er økonomisk ansvarlige og har f.eks ikke lån til over pipen. Jeg eier både min bil og mitt hus 100%. Jeg kjøpte min BMW for 8 år siden kontant og jeg har så langt kjørt totalt 265000 Km med den uten store problemer. Kilometerkostnaden er under 1,50 kroner pr. kilometer. Dette er svært god biløkonomi og min neste bil skal eies under de samme betingelsene. Altså 100% langtidseierskap.

La meg si dette på en annen måte. Jeg eier min BMW og mitt hus 100%... og jeg driter loddrett i de kommende store rentestigninger (som helt sikkert kommer). Jeg håper virkelig at flere har det som meg.

Dette er helt klart et godt poeng, men de færreste her i landet sitter med den muligheten.

Nå som jeg er 25 år ville jge kjøpe egen leilighet, og er på en måte glad for at jeg har lån.

Målet er selvfølgelig å ha minst mulig lån, men å være helt lånefri er for de fleste utenkelig i min alder. Får man alt av foreldre så har man faktisk gjort noe feil som forelder også,mener jeg. Er ikke veldig bekymret for renteøkningen så lenge vi ikke kommer til tidlig 90-tallsnivå igjen

Forøvrig får ikke FRP gjort noe merkbart på 4 år tror jeg.

Kanskje høyere og FrP sammen, i nevt rekkefølge? Mulig farlig i disse dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke veldig bekymret for renteøkningen så lenge vi ikke kommer til tidlig 90-tallsnivå igjen

Jeg er enig, men valgte å sette mitt poeng på høykant. Jeg har prioritert økonomisk frihet fremfor en ny BMW med store felger og alt av utstyr. Renten skal opp... og hvis økonomien i USA/Europa kommer skikkelig igang igjen skal renten ytterligere opp... og hvis Kina ikke klarer å holde inflasjonen nede skal renten i taket. Jeg ser faktisk ikke bort fra at vi kan oppleve begynnelsen av 90-tallet igjen når det gjelder rentenivået (12-14% rente).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner overhodet ikke hvordan dere kan mene at "det ikke skader" med FRP i makten i 4 år. Norges økonomi vil gå rett ned. Ta bompenge-debatten som et eksempel. FRP vil legge ned hele bom-ordningen.. Og jeg vet at mange av dere ønsker bedre veier i Norge. Men hvor skal vi da få pengene fra? Joda, FRP vil jo atter en gang trekke inn oljefondet.

De aller fleste økonomer advarer faktisk folket mot FRP sin økonomiske politikk. Hvis dere er glad i det nåværende trygd- og velferdssystemet vil jeg anbefale dere sterkt å stemme på et annet parti! Med sosialdemokratene i regjeringen har vi alle en trygghet. De har satt seg et mål på en fattigdomsrate på 0. Hvor mange land kan sette seg et slikt mål og samtidig være realistiske?

Jeg er bombesikker på at mange her ville mistet både hus og bil under finanskrisen hvis FRP hadde hatt makten. Ikke minst hadde dødelighetsratene og livskvaliteten for mange arbeidere/ansatte forandret seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...