can92 Skrevet April 12, 2011 Skrevet April 12, 2011 Kan noen forklare hva alt dette er ? 209 LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (25%) 290 BMW LM-RAEDER 7JX15,225/55R15V 301 DIEBSTAHLWARNANLAGE MIT ZV 303 INNENRAUMSCHUTZ/NEIGUNGSALARMG 314 HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES 354 GREEN STRIPE WINDSCREEN 498 HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE 510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM 556 EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY 660 BMW BAVARIA REVERSE RDS 848 ENLARGED WIRING HARNESS 860 LTRL TURN SIGNAL LIGHT FRT
ogee1 Skrevet April 12, 2011 Skrevet April 12, 2011 Kan noen forklare hva alt dette er ? 209 LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (25%) Diffbrems 290 BMW LM-RAEDER 7JX15,225/55R15V Lettmetallfelger 301 DIEBSTAHLWARNANLAGE MIT ZV Alarm med sentrallås 303 INNENRAUMSCHUTZ/NEIGUNGSALARMG Kupésensor og hellingssensor til alarm 314 HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES Oppvarmede spylerdyser 354 GREEN STRIPE WINDSCREEN Grønn stripe øverst på frontruta 498 HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE Nakkestøtter bak, justerbare 510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Høydejustering på nærlys 556 EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY Utvendig temperaturmåler 660 BMW BAVARIA REVERSE RDS Radio med RDS 848 ENLARGED WIRING HARNESS Utvidet/forsterket kabling??? 860 LTRL TURN SIGNAL LIGHT FRT Ett eller annet med blinklysa foran???
can92 Skrevet April 12, 2011 Forfatter Skrevet April 12, 2011 Takk for det så jeg har diff på bilen min da? Jeg som hadde tenkt til å skaffe meg en! Men hva vil det si at den er 25%?
ogee1 Skrevet April 12, 2011 Skrevet April 12, 2011 Det betyr at den overfører maks 25% av kraften til det hjulet som har feste, tror jeg. Når det andre spinner fritt, altså.
can92 Skrevet April 12, 2011 Forfatter Skrevet April 12, 2011 Åja så det er vel ikke en skikkelig diff da?
Blaa Skrevet April 12, 2011 Skrevet April 12, 2011 I utgangspunktet skal jo begge drivhjulene gå like mange runder når bilen går rett frem. I svinger vil alltid hjulet som er i yttersving ha lengere vei å rulle enn hjulet i innersving. 25% vil si at i ytterste konsekvens så kan de ene hjulet rulle/gå fire runder samtidig som det andre hjulet kun går en runde. Jo høyere % på sperrediffrensialen, jo mindre toleranse er det på hastihetsforskjell på hjulene. 100% sperre, begge hjulene går like langt alltid. Håper dette var ganske greit forklart.
can92 Skrevet April 12, 2011 Forfatter Skrevet April 12, 2011 Så med 50% sperre f eks er det lettere å få rumpa på bilen til å skli ?
en325ic Skrevet April 12, 2011 Skrevet April 12, 2011 vist rompa ikke kommer ut så skift olje på diffen! med 25% skal det ikke være noe problem å sladde.
can92 Skrevet April 12, 2011 Forfatter Skrevet April 12, 2011 Rompa kommer den, det er ikke noe stress er litt vanskelig på tørr asfalt, må satse litt men det er vel vanlig. Hvordan bytter man olje på diffen? Kan ikke så mye om diff
Blaa Skrevet April 12, 2011 Skrevet April 12, 2011 Pleier å være tappeplugg i bunn og en påfyllingsplugg øverst på klokka...
Blaa Skrevet April 12, 2011 Skrevet April 12, 2011 Diffen er den saken på bakakselen hvor mellomakselen går inn, og drivakslingene kommer ut..
PIIIPower Skrevet April 12, 2011 Skrevet April 12, 2011 Få ett verksted til¨å bytte olja! Diffen sitter bak, mellom hjula ..slått på mållinja ser jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå