scottybt Skrevet April 12, 2011 Skrevet April 12, 2011 Hei! Sliter litt med E34'n. Ved siste kjøretur gikk temperaturmåleren helt opp (vært ganske ustabil). Stoppet halvveis på vei hjemover, var helt vanlig temperatur i motorrom. Kjørte videre, så begynte det å lukte litt, diverse lys kom på, så stoppet og åpnet panseret... da sto det og dampet i halvtime. Regner med at toppen er blitt skeiv.. Tok for morroskyld og byttet termostat, om det var feilen. Åpnet lufteskruen på radiatoren og termostathuset, startet opp motoren, kom opp til driftstemperatur, så fortsetter den å øke. Ingen kjølevæske kommer ut av lufteskruen på termostathuset. Kan det være vannpumpa som har streiket? Scott
nimitz Skrevet April 12, 2011 Skrevet April 12, 2011 Vannpumpen vil vel være det første jeg ville ha sjekket.
SelbO Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 Samme skjedde med min gammle E34. "skovelane" løsna fra akslingen på pompa. Låg fullt av plastbiter inni pompehuset. Bilen vart alt for varm når dette skjedde (I høg fart). Skifta pompa og bilen har fungert utmerket siden;) Kan også nevne at det kan ver lurt og sette bilen i en bakke eller jekke den opp når du skal lufte kjølevæska. Kan ver vanskelig å få ut lufta.
Thundercoil Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 Jeg stresset med koking på min E34 M20b25. Etter å ha prøvd masse rare lufteteknikker, knipe på slanger osv. fant jeg metoden. 1: Du Må/bør heise bilen opp i front! (Fordi lufteskrue på radiator er lavere enn vannkretsens høydepunkt på termostathuset. 2: IKKE åpne lufteskruen på termostathus!! KUN den på radiator. 3: Ha masse vann tilgjengelig på store flasker. 4: Åpne lokket på radiatoren. Noen Centimeter ned i beholderen, vil du se et firkantet hull (på samme side som lufteskruen) 5: Sett press på gasspedalen, evt. finn en kompis til å holde rundt 2-2500rpm, gjennom hele lufteprossessen. (Jeg mekket en holdemekanisme på gasswiren ved spjeldet i motorromet) 6: Fyll vann hele tiden! Vannivået skal alltid ligge over "det firkantede hullet" i radiatoren, for da vil du se boblene tyte ut av det. Fyll vann helt til du ser det slutter å boble. (alt fra 15min-20-30min).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå