Gå til innhold

APedersen • OEM-Look E38 728i • E53 X5


 Share

Anbefalte innlegg

Pene hjul, og bra fitment. Personlig hadde jeg nok gått for mindre dekk. Hvis du senker, og justerer litt camber bak burde det der gå relativt bra. I hvert fall i mine øyne. Hadde ikke tatt av spacerne hvertfall :D

Bra bygg da, e38 er bra greier når alt er på stell. Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme leppe som meg ja. :P

blir helt ubrukelig me den på, for lavt :P

jeg målte meg frem til 4 cm bakkeklaring me den på haha

 

Leppa bygger jo faktisk ingenting ned, bunnen på fangeren er nesten lavere enn leppa :P

 

Hjula passet perfekt!

 

skal du mye lavere eller?

 

Fornøyd med hjula ja. Den skal litt lavere ja, blir å gå for litt fitment :)

 

Pene hjul, og bra fitment. Personlig hadde jeg nok gått for mindre dekk. Hvis du senker, og justerer litt camber bak burde det der gå relativt bra. I hvert fall i mine øyne. Hadde ikke tatt av spacerne hvertfall :D

Bra bygg da, e38 er bra greier når alt er på stell. Hehe :)

 

Takk takk :) Fitmenten nå er ikke så bra, litt ned foran så tror jeg faktisk den er bra der. Og ja, må enten ned til 20/25mm spacer bak eller justere camber for at det skal bli bra fitment der, skal også valse litt rundt om.

 

Har et godt øye for E38 ja, pent karosseri :) Savner selvfølgelig V8'n i denne, men får spare det til neste bil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har vært litt stille i garasjen nå bortsett fra litt småting og ellers rydding.. Har montert de nye festene til frontfangeren, og ser at det kan bli trangt om plassen foran ved fullt rattutslag :P

 

bn5YmvW.jpg

 

UFIrkTA.jpg

 

Bare noen bilder!

 

mngiVOY.jpg

 

bMpOMzq.jpg

 

post-62858-0-21624500-1409656886_thumb.j

 

68LrY59.jpg

 

Ser Schmiedmann har de to delene jeg trenger for å montere bremseskoene på venstre siden, så blir nok å bestille de to samt casterstaget jeg trenger foran:

 

post-62858-0-75715300-1409655808_thumb.j

 

post-62858-0-94878000-1409655804_thumb.j

 

post-62858-0-64203900-1409655988_thumb.j

 

Etter det er det bare å ta av lyktefilmen foran, og godkjenne senkesettet, så er den klar for EU-kontroll igjen. Etter det er det bare en god del karosseriarbeid som gjenstår, men bilen blir nok ikke å se veien før våren, så det skal jeg nok klare :)

 

Har kjøpt meg "ny" billig bruksbil også, som jeg forhåpentligvis skal hente i morgen. Det er ikke BMW, men i allefall tysk :P Har allerede sjekka pris på coilovers med TÜV-papirer og funnet felger i nærområdet som muligens kommer på :) Vi får se, tanken er bare å ha en billig og fungerende bruksbil ved siden av BMW'n, men tror ikke jeg klarer å holde meg unna modifikasjoner så altfor lenge :lol:

 

Noen som klarer å gjette?

 

post-62858-0-40348200-1409657218_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer med Golf 4 ja, 2002 1.6l 16V Highline med litt utstyr :) Grei bruksbil med lavt forbruk og billig forsikring :)

 

Begynte i dag med demontering av radiator og alt rundt for å bytte vannpumpa, men så begynte jeg å tenkte litt.. Kanskje det faktisk bare er et løpehjul eller strammeren som lager den knirkelyden når motoren blir varm :-k Så fant jeg en video på Youtube med litt mer ekstrem lyd, men lik, som viste seg å være strammeren. Så jeg tok den av, og varma mot lageret som sitter i hjulet med varmluftspistol, og når jeg fikk litt temperatur på det begynte det å lage ulyder når jeg snurra på det. Så da har jeg en vannpumpe til overs :lol:

 

Videoen jeg fant:

 

 

Jeg tror bare jeg bestiller alle tre løpehjulene, samt begge reimene på grunn av at dem begynner også å bli slitt. Men et problem jeg har er at når jeg byttet servopumpen, passa ikke det gamle reimhjulet over, så det jeg har nå har ett spor mindre enn de andre.. Er ikke sikkert jeg finner et reimhjul som passer på denne pumpa med et spor mer.

 

Skal også ta av termostathuset og bytte termostat mens jeg har av alt dette. Har aldri hatt problemer med temperaturen på denne bilen, men tenker det er greit å bare bytte mens jeg er så godt i gang :) Bytta den sist når jeg fikk bilen i 2011 sammen med termostathuset.

 

Slenger ut noen dårlige bilder!

 

post-62858-0-99250800-1409685268_thumb.j

 

post-62858-0-17435700-1409685238_thumb.j

 

post-62858-0-34802600-1409685207_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 4 weeks later...

Her har det ikke blitt gjort så mye som er verdt å dokumentere, bare småting! Har hatt så mye annet å bruke penger på i det siste, og det blir sikkert litt sånn fremover. Men skal prøve å få bestilt det lille av deler jeg må ha for at bilen skal gå gjennom EU, fortløpende. Har ikke mistet motivasjonen, det står bare for tiden litt i ro pga tid og penger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Kan vel starte innlegget med å ønske bimmersfolket godt nyttår :) Tiden går jammen unna! Nå har det vært stille i garasjen en stund grunnet andre større ting som har blitt prioritert. Men har fortsatt en drøm om at bilen skal bli klar til sommeren, så har omsider bestilt litt deler fra Koed som jeg trenger til EU-kontroll, pluss litt til :) (Bilder fra Schmiedmann var kanskje litt feil :lol:)

 

Det vil si:

 

- Casterstag H.F

 

post-62858-0-70158900-1420218951_thumb.j

 

- Justeringsskru til bremsesko

 

post-62858-0-86764200-1420218954_thumb.j

 

- Ekspansjonslås

 

post-62858-0-55066400-1420218953_thumb.j

 

- 2stk topplagre foran

- Repsett til bremsekalipper (Gummitropper etc)

- 4stk settskruer til bremseskive

- 2stk jekkeputer foran

- Klips til deksel i bagasjerom x6

 

Planen er først og fremst å få skilt på bilen nå, så står det vel en hellakkering og venter etter det som er av rust er fjernet :P

Endret av APedersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...