Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst å bygge ny eksos med ulitt mer lyd i, samt bytte stusser på bilen til noe litt mer røft! Så blir det litt nye interiør deler, og Alpina leppe mot sommeren :) Har sendt mail om fraktkostnad fra Polen på en, men hadde håpet at jeg kunne ha funnet en fra statene :P

Skrevet

blir det magnaflow potter?

hvordan eksos ser du for deg ellers?

jeg har kappet omtrent rett etter Y potten ved diff, og satt på 2.5" rør ut fra hver.

pen lyd, mye brumming på lavt turtall, ellers stille.

Skrevet

Vil ha litt mer lyd, men samtidig ikke noe rånete, er jo tross alt en luskuriøs bil så må bevare det. Men høres bra ut det du har gjort da :)

Tenker noe slikt av stusser :)

post-62858-0-36187100-1393952990_thumb.j

De lyktene der er forresten gromme også :-k

Skrevet

gå for magnaflow potten edu, og sett dem rett på org eksos.

kapp org pottene med litt rør ut, så setter du magnaflow på der.

Skrevet

Skulle egentlig til USA nå om to dager, men er i Stavanger til Juni så fikk ikke muligheten... Men ja, stilen blir jo litt mer fullført :) Moro å prøve noe nytt som ingen(?) andre har i landet :P

17_843112664_xl.jpg

Skrevet

gå for magnaflow potten edu, og sett dem rett på org eksos.

kapp org pottene med litt rør ut, så setter du magnaflow på der.

Blir sikkert noe sånt ja :)

Skrevet

17_843112664_xl.jpg

Se der ja :) Gleder meg til å montere på min, er faktisk akkurat i den fargen der den jeg har kjøpt, så må lakkeres :P

Skrevet

Jeg har magnaflow 14816 potter på min E38, og må innrømme at jeg begynner og bli lei resonneringen inne i bilen på 1600-2000 rpm når du gir gass. Bare sånn FYI.

Skrevet

Hmm ja.. Vi har jo Supersprint eksos på 745i'n vår og det er en del lyd av det, meen liker det når det er V8 :P Vet ikke hvordan det blir på 728i'n, er redd det blir jalla.. Vil bare ha ulitt mer lyd

Skrevet

en kompis hadde supersprint på sin 728, ikke mye lyd i den :(

har en del resonans i min me magnaflow 14816, men mistenker dette pga store rør fra bakaksel og ut.

Skrevet

Hmm, durer i hele huset når E65'n står på tomgang utfor, klirrer faktisk i glass som står i skapet :) Original eksosen på 728i er jo sugerør da :P

Skrevet

ja den er tynn. inni "rettstrekket" på bakre del ut fra Y potten er det dobbel rør, innerste rør er hullet/ perforert. sikkert for å dempe lyd.

en kompis har montert 14816 potter på org rør, men jeg vet enda ikke hvordan lyden er i hannes.

skal evt komme med tilbakemelding på dette når han har fått bygget ferdig motoren.

Skrevet

Okei takk :) Ja, gjerne! Kan vel også søke litt rundt på nettet etter lyder av M52B28, er jo samme greia i 3-, 5-, og 7-serien så. Kanskje litt mer sportslig lyd E36 og E39 originalt da.

Skrevet

Da er Alpina-spoiler bestilt :)

Eksempelbilder:

post-62858-0-39835600-1394317835_thumb.j

post-62858-0-91233100-1394317834_thumb.j

post-62858-0-96595200-1394317833_thumb.j

Tror det blir bra  :) Frontfanger blir lakkert om igjen på samme tid som Alpina-spoileren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...