Gå til innhold

APedersen • OEM-Look E38 728i • E53 X5

Share

Anbefalte innlegg

kat krav kom januar 89, så om bilen er produsert i 88 og solgt i 89 kan du det.

Ad: har nett røsket av og kastet min chrome list på luken :P og skal ikke ha ny. skjuler bare rustproblemer og kan lage rustproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter stor pris på hjelp!

Prøve på lørdag å sette strøm på elmotoren i boksen med et 9V batteri, og den fungerer, kjører gjengestanga bortover så en del (noe som sitter på gjengestanga) treffer en mikrobryter, som da utløser den valgte funksjonen (knappen du trykker inn på døra).

n1x6iu0cz2163hah3yha.jpg

Snodig opplegg i grunn, men denne delen fungerer etter som jeg har forstått, og har målt strømmen inn til døra (alle 3 kontaker i strømpen) for en stund tilbake når jeg tenker meg om, og det var null reaksjon på multimeteret der, så feilen må ligge i selve bilen en plass. Det klikker heller ikke i reléene når man f.eks trykker på vindusheisen, så feilen må enten være reléene (hvor enn de sitter), eller i ledninger inn til reléene.

Hadde satt pris på om noen kunne hjelpe meg med dette, men skal skaffe meg et skjema for å finne ut hvor ledningene går fra strømpen (Døren/ selve bilen) og videre inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende det med elektronikken, hater slikt selv :P Men var det ikke slik at speilene og vinduene sluttet på samme tid? Isåfall så er det jo ikke bryteren i førerdøra som Hemidog skriver.

Vet jeg har maset om det, men kan gjerne hjelpe deg litt hvis du vil det :) Men man må bare måle seg fram til hvor strømmen slutter, så får man sjekket ganske kjapt hvor det er, istedenfor å ta ut 10 bokser å måle dem. Altså finn ut hvor det er strøm, så måler du deg fram med prøvelampe til det ikke blir lys lengre. Da ser du jo hvor det stopper først. Du visste sikkert alt dette, men måtte bare få det ut :D

Jeg er bra sikker på at hvis vi tar en kveld i garasjen, så får vi utelukket hvor problemet er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...