APedersen Skrevet Januar 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2013 Har i dag hatt ute passasjer sette og litt av gulvet i bilen å funnet boksen med de 8 sikringene, men alle var i orden, er også 6 av dem i bagasjerommet ved batteriet hvor også dem var i orden. Så da er alle sikringer utelukket, da er det nok en modul eller reléer som er ødelagte. Har funnet ut at kontakten i strømpen som går fra bil til dør går til en modul, dette har jeg ikke tenkt på før da jeg trodde det var kun disse "actuators" er i hver, har missforstått. Men fant dette hvor alle problemene jeg har er ramset opp, så problemet ligger nok i disse modulene http://www.bmwgm5.com/PM-BT.htm GM3 er general modulen i bl.a E38 og E39, og P-Bus(ledning) går fra GM til PM Module som ligger i døren. Bus systemet: http://www.e38.org/bussystem.pdf P-Bus = Single copper wire that provides the diagnostic connection to the P-Modules. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Januar 12, 2013 Share Skrevet Januar 12, 2013 Var disse modulene jeg nevnte for deg på side 138 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Januar 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2013 Oisann, kan ikke ha lest det skikkelig Men i plata der knappene til vindussheisen ligger? Kretskortet som er inni boksen da eller? Eneste modulen med tre kontakter på er vel den som ligger der strømpen kommer fra bil? Så skrev jeg at det ikke har noe med komponentene i døra å gjøre, skal måle på nytt i dag men har målt før; kontakten som er i strømpen mellom dør og bil, målte på bil siden og der mente jeg på at det ikke var noe strøm, kun i den nederste kontakten og tenkte kanskje det kunne være til lyskretsen? Om dette er så kan jo modulene fortsatt virke, men ikke får strøm fra selve bilen? Derfor skulle hatt et skjema hvor jeg ser hvor ledningene går videre fra strømpen i døra og inn i bilen, men er jo stor sjangs for at det er PM-Modulene da alle problemene jeg har er ramsa opp på den siden jeg la til i forrige innlegg, bortsett fra at jeg ikke har varme i speil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Januar 14, 2013 Share Skrevet Januar 14, 2013 Dørmodulene eller PM modulene som du nevner, finner du inni dørene lengst mot framskjermene om du har en eldre årsmodell. Da er det bare 1 tilkoblingsplugg på vindusbryterpanelet på førersiden. De fleste (nyere) biler har kombinert dørmodul og bryterpanel på førersiden. Da er det 3 plugger som går innpå. Koblingsskjema finner du her: http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Januar 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2013 Ja, tenkte meg det pga strømpen som går der, men de tre kontaktene i strømpen er jo tilkoblet mot bilen, ikke døren, så tenkte også kanskje modulen var der da Okei Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2013 Lenge siden update nå, men har vært plaga med at bilen ikke har gått skikkelig i det siste så den har stått i ro di to siste ukene, ganske slapp under ca 2500rpm, og er tungstarta når den er kald, går greit når den står i garasjen. Har bytta plugger, bensinfilter, kamsensor og luftmassemåler, så skal jeg bytte olje og filter pluss et grundig rensemiddel, er ikke sikker hva det heter men kommer update på det også Jeg tror ikke bilen blir frisk pga oljeskift, men det må nok gjøres, sist oljeskift var rundt August tror jeg. Det blir også bestilt time hos et lokalt BMW verksted i Bodø (45min unna) i morgen, så får vi håpe dem finner ut av feilen Har prøvd å nappet ut ledninger til hver coil, og ble forskjell i tomgangen på hver av coilene, så dem er det ikke feil med. Legger ut noen bilder jeg tok i går når jeg hadde start i går etter bytte av LMM og kamsensor Mørkt, men kult Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsi Skrevet Februar 3, 2013 Share Skrevet Februar 3, 2013 Tøft bilde.. Måtte bare prøve å redigere litt med iPhone'en Bare si ifra om jeg skal fjerne det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Februar 3, 2013 Share Skrevet Februar 3, 2013 digger det..... lurer på hvordan din hadde vært med ccfl og us.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Februar 3, 2013 Share Skrevet Februar 3, 2013 Still a sexy beast Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2013 Tøft bilde.. Måtte bare prøve å redigere litt med iPhone'en Bare si ifra om jeg skal fjerne det! [ Bilde ] Nice! Det skal bare ligge her, konge bilde digger det.....lurer på hvordan din hadde vært med ccfl og us.. Tusen takk Ja, det har jeg også lurt på! Still a sexy beast Thanks man Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2013 Trooor jeg har funnet feilen, var ute å kjørte litt istad og når jeg kom hjem og bilen stod på tomgang, var det en skikkelig "ule"-lyd fra bensinpumpa, så det kan vel være den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Februar 3, 2013 Share Skrevet Februar 3, 2013 Åssen går det med salget av denne forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Februar 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2013 Har ikke tenkt så mye på det i det siste, men planen er å selge om ikke så lenge ja Men samtidig har jeg ikke litt lyst å selge da jeg diggger bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Februar 4, 2013 Share Skrevet Februar 4, 2013 Ser den as...samme feelings som jeg har for volvoen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Februar 4, 2013 Share Skrevet Februar 4, 2013 har selv tenkt på det der med og selge bilen, men er ikke så lett det der.. har bytta utrolig mye deler på den, noe jeg ikke får noe igjen for, og når jeg først kjøper en ny bil så er det jo sikkert bare og starte og bytte ut alt på nytt igjen. og en 96 mod er ikke så mye verdt heller, så tenker det er bedre og bare beholde den. har fått tak i sideskjørter til facelift modella nå, og mangler 1 forskjerm så er er det full facelift på bilen også. står igjen og bytte foringer i bakstillinga og bremseskiver foringer på stabstag foran så er absolutt alt av slitedeler bytta på bilen min.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå