Gå til innhold

APedersen • OEM-Look E38 728i • E53 X5

Share

Anbefalte innlegg

Stooor update! :P

Hadde prøveskilt på RX7'n på torsdag for testing, og da kjørte jeg og en kompis stortsett i ett strekk i 12 timer til forskjellige steder, så ble klokken 00:00 og bilen ble parkert. Vi hoppet i mafiabilen å kjørte en time med den og parkerte sammen med noen andre i "byen", så ble klokken 01:30 og vi tenkte på å ta kveld.

MEN, det endte heller med en rask tur hjem og spontantur til Sverige, uten å vite hvor vi skulle. Så det ble først Arjeplog der ingenting var åpent, videre til Arvidsjaur hvor vi hadde en pause og fikk handlet oss mat og tanken på å stoppe for å sove var veldig fristende. Men de strake og åpne veiene fristet mer for å kjøre videre, så etter litt moro kjøring i det flotte været havnet vi i Skellefteå. Fant frem hotell på Google (Scandic) og kjørte mot destinasjonen, men 100 meter unna hotellet ble det plutselig litt ulyder som jeg håpte var fra bussen ved siden av. Vi parkerte utenfor hotellet og åpna panseret, så kikka jeg rett på servopumpa som plutselig var veldig skjeiv, da var det fremste festet knekt. Men etter 20timer kjøring totalt det siste døgnet sjekka vi heller inn på hotellet, og da var klokken 08:30.

Etter 5 timer søvn kom jeg på at jeg kunne dra til en kompis med verksted rett borte i gata og låne løftebukk, så etter 2-3 timer med pengebruk kjørte vi bortover dit å fikk bilen opp på bukken, fikk skrudd var de to delene av festet, sveiset det, bøyde pumpa på plass, skrudde fast festet og deretter ned av bukken, rett som aldri før! :P Deretter var det dags for å teste utelivet i Skellefteå med god samvittighet :) Og kjørte hjem på lørdags formiddag :P

Dette er den lengste turen jeg har kjørt med bilen, og bilen er nydelig på langkjøring! Merker faktisk at den drar litt bedre etter turen da den har fått kjørt seg litt, har jo stortsett bare vært bykjørt i mitt eie, så denne turen gjorde seg nok for en liten rens!

Har en heel drøss med bilder, noe fra turen og mest fra en photoshoot jeg hadde i går. Alt er foreløpig uredigert da det er en j*vla jobb bare å velge ut de beste bildene og å laste opp disse, ta lang tid å bestemme seg hvilke som er best! :P Men starter med bildene fra turen, er mobilbilder da jeg ikke hadde med meg speilrefleksen..

Lei etter 12km med grovgrusvei i 30km/t......

5y7wye.jpg

2e0k94g.jpg

2uxw7i9.jpg

Moro veier mellom Arvidsjaur og Skellefteå, stortsett bare rette strekker og svake svinger! :) Litt humpete med coilover-bil tho.

2e4g7b7.jpg

Inne på verkstedet, hadde vært konge å eid løftebukk! :P

esw4uo.jpg

Ble et par nedbremsinger for disse :P

npktc2.jpg

Så har jeg som sagt en drøss med bilder fra photoshooten på søndag! Har heller ikke brukt stativet denne gangen, må bli flinkere til det selv om det går greit i sollys uten :) Skulle gjerne brukt stativet på de siste bildene da det begynte å bli mørkt.

2llynmu.jpg

1zexs1l.jpg

dca793.jpg

1zdvksh.jpg

9kmddu.jpg

Her klarer jeg ikke å bestemme meg hvilket som er best...

1582v15.jpg

2cyi0c3.jpg

vcurr9.jpg

2luvymb.jpg

r9pe2c.jpg

2mo56h5.jpg

5vn30y.jpg

f1i8a8.jpg

Sinnsykt flott himmel!

33eswzr.jpg

Ble nytt bakgrunnsbilde på iPhonen! 8)

oe3j8.jpg

2ik2hxz.jpg

Synes dette bildet inneholder litt tilt-shift effekt :P

w7z96f.jpg

(E)3,8 8):lol:

330coeg.jpg

Nå har jeg litt mer material for redigering, må vel prøves :)

Spora opp pakken fra Koed på søndag og mandag, og den ble ikke sendt før mandag.. Litt kjipt da jeg fikk beskjed at den ble sendt på onsdag, men har den vel hvertfall denne uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spora opp pakken fra Koed på søndag og mandag, og den ble ikke sendt før mandag.. Litt kjipt da jeg fikk beskjed at den ble sendt på onsdag, men har den vel hvertfall denne uken :)

husk at de sender fra danmark, så tar et par dager før de kommer inn til norge da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at de sender fra danmark, så tar et par dager før de kommer inn til norge da ;)

Jaa, sant :D

Bilen din er søt! :P

Hahaha, den er litt søt på noen bilder! :P

Fin og feit den 7'rn din! Så blank også! Av de 3 bakfra er det øverste kulest pga det viser de feite bakdekka best ;)

Tusen takk :D Er faktisk enig der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder :applause:

Når det gjelder faceliftskjørter, så ville jeg ha kjøpt nye hadde jeg vært deg. :wink:

Husk at det er alle de delene du trenger i tillegg til skjørtene som koster, og de delene er det også veldig vanskelig å finne brukt. Om du kjøper nytt vil du spare inn noen kroner på lakkarbeid også, da de fleste delene kommer ferdig grunnet.

Alle delene du trenger kommer på 4500 - 5000 hos Koed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk AV :D

Oioi! Blir det så dyrt må det nok vente, men ja skjønner hva du mener :)

Må vel kanskje poste bilder av vinterbilen jeg anskaffet meg for en uke siden. Det er altså en 1979 Lada Niva med sort skinn og 32,200 på telleren! Fikk den billig og i og med at det er veteran og super 4x4 utfylte den kriteriene mine for winterbeater mens sjuern står varmt og trygt i garasjen :) Så nå har jeg vel to mafiabiler? :lol:

ngzmfn.jpg

Planen er matt, mørk grønn farge, sorte felger med lavt innpress og store hjul som stikker ut :) Men må si det frister mest å lakkere den i vintercamo-mønster :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk delene fra Koed i dag i tillegg til dørmodulen fra Statene :) Dvs;

- Tårnstag

- Frontfangerlist

- Innsugsbelg

- Veivhusventilasjon

- Dørmodul

Monterte innsugsbelg, tårnstag og frontfangerlisten like etter jeg hentet pakken. Moro å samle opp litt deler så det blir ekstra stor forskjell, blir å fortsette i morgen tror jeg :) Tok selvfølgelig litt bilder!

bilafc.jpg

Rene julaften når det kommer deler i posten, har litt å montere :)

2lntu9h.jpg

zyfyc1.jpg

Slik ble da tårnstaget og innsugsbelgen:

sn1i4p.jpg

Spylte fangeren innvendig og utvendig etter demontering av skiltplateholderen, spylte også fronten på bilen og litt under mens jeg hadde av fangeren så jeg kunne sette den på med god samvittighet :) Tok ikke bilde av fronten etter vask da..

29w6bl0.jpg

2011usm.jpg

Ble også en rens av luftfilteret mens jeg var i området :)

28k1rx5.jpg

Så over til resultatbilder, jeg ble i allefall veldig fornøyd! :D

sywb2g.jpg

8zlpb9.jpg

2cf4hhc.jpg

1gtclt.jpg

2ngwf3m.jpg

w8rzh0.jpg

n54o7b.jpg

uvvo7.jpg

315h2yc.jpg

33ago5t.jpg

Skulle gjerne tatt disse bildene med et bedre kamera :P

2im0u1x.jpg

23rn9g0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...