Gå til innhold

APedersen • OEM-Look E38 728i • E53 X5

Share

Anbefalte innlegg

digger staget, har slike stag selv :P

vekk me chrome..

Hehe :D Vi får se, mulig det blir sorte facelift nyrer

merka noe forskjell nå da med staget? blir kansje noe stivere i fronten eller?

Ja, jeg kan si jeg merka en del forskjell! Stivere i fronten og relativt bedre å kjøre i og med at ikke karosseriet vrir seg så mye i f.eks rundkjøringer, ligger mer rett og blir derfor mer behagelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta også kakkelstagene (aldri vært sikker på hva dem heter?) på torsdag, de gamle var ganske utslitte :P

j8cpi8.jpg

2qu1bhd.jpg

2w7lhyt.jpg

2hey5wo.jpg

Må finne en måte å feste skiltet på, tenker på enten sort borrelås eller et feste man kan kjøre inn i fangeren når man vil gjemme det :P Har det bare i vinduet foreløpig

14cy0wz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magneter på skilt og bak fangeren er en fin løsning. Jeg gjør det sånn på Z4-en i USA, i de statene de ikke er så glad i skiltløse frontfangere.

Nydelig E38, forresten! Har lest gjennom hele tråden din, i påvente av at jeg skal overta en 1998 E38 selv...gleder meg som en drittunge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var heller ikke dumt :) Har du bosted i USA og Z4 der??

Hehe, såppass! Tusen takk :D 728i det også eller?

Moder, fader og jeg har hus i Florida, og Z4 3.0Si manuell, 335i cab og en 300C Hemi i garasjen...skal ikke klage på det :)

Jeg snuser på en E39 M5 å bruke de gangene jeg er der...koster jo «ingenting».

Stemmer, en 728i. Fatter handlet seg splitter ny Z4 her i landet, og har dermed ikke bruk for 7-serien lenger...da kan like gjerne jeg handle den. 104000 på telleren og strøken. Bilen har vært i vår eie i 14 år, så det finnes vel ikke noe tryggere bilkjøp for min del.

Nå skal jeg slutte å hijacke tråden din, nydelig bil...jeg følger med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere gode nyheter!

Da har jeg flere gode nyheter å by på, det ser ut som det endelig går fremover med denne bilen etter en del jobb :) En kompis som er flink med diagnosering holdte på med E65'n vår i går kveld, og jeg sa at det kunne vært moro å koblet utstyret til min bil å sett hva man kunne finne ut.

Så monterte jeg den nye dørmodulen i passasjerdøren jeg fikk fra statene og vi satte i gang med tilkobling av billader og diagnoseringsutstyr. Fikk opp masse feilkoder på ZKE (Central Body Electronics), altså feilkoder som enda lå inne siden dørmodulen hadde vært frakoblet. Fant også feilkoder på LCM (Light Check Module) på grunn av Xenon-lyktene jeg har fra en 740i, dette skal vi prøve å få fjernet senere i dag.

Etter jeg hadde den på verkstedet har jo alt i førerdøren fungert men nå skulle vi finne ut av resten, så vi slettet alle feilkodene som lå inne på ZKE og etter det fungerte vinduene på høyre siden (venstre bak har hatt motortrøbbel siden jeg fikk bilen), bagasjeluka gikk opp, og speilet på høyre side fungerer.

Nøkkelen fungerte ikke da den måtte programmeres, så jeg kjøpte nye batteri i dag (Energizer CR1220) og programmerte nøkkelen ( http://www.meeknet.co.uk/e38/Key_Program.htm ) slik at den også fungerer. Men slik som det står i den DIY'n fungerte det ikke på meg, jeg måtte ha tenningen på trinn 2 for at det skulle fungere, og ikke 1 som det står der.

Så det som gjenstår nå er at den ikke låser/låser opp førerdøren, men der må det nok smøres opp litt da den er hinsides treig på manuell låsing også, så skal ta opp dørtrekket i dag å sjekke det. Så er det heller ikke lys i telefonen, men han med diagnoseringsutstyret tror at parameterene for telefonen står som "ikke aktiv" så det skal vi også sjekke senere i dag i tillegg til at vi skal prøve å fjerne LCM feilkodene på hovedlyktene. Har ikke kjørt med bilen siden før helgen da jeg har vært på Arctic Circle Raceway i helgen med RX7'n, men tror "Door Open"-meldingen automatisk er borte nå som dørmodulen i passasjerdøren er montert :)

Ellers fungerer alt som det skal og jeg har konkludert med at jeg ELSKER diagnosering :applause: Nå har jeg virkelig skjønt hvorfor folk sier det er konge, mulighetene for å spare penger om man har diagnoseringsutstyr fra Ebay til 7-800kr er ekstremt store! Utsyret vi brukte er DIS GT1 og INPA Loader med BMCables :)

Må vel legge til litt bevismateriale, dette er den første videoen jeg har klart å laste opp med Tinypic :P

Se filmen fra nøkkeltesting

Alle bildene er tatt med iPhone, beklager [-o<

2qthd3s.jpg

9kurup.jpg

Her er hvor man velger hva som skal være aktiv og ikke aktiv, men alt er på tysk så vi skal prøve på nytt i dag med litt oversetting :P

2z3ro2h.jpg

Kjøpte også ny olje da jeg hadde fått for meg at den hadde brukt en del i det siste, men peila istad og den var nesten på topp :)

2eknnuc.jpg

Prøvde også Showplaten på en veldig skitten bil, skal ha av skiltplateholderen å vaske hele bilen i dag også 8)

28h0ft5.jpg

Er flere baller i luften nå, har også fått skilter på Ladan som skal erstatte BMWn i vinter :) Så legger jeg ut et par bilder fra helgas aksjon 8)

1174562_622265247805598_2009564031_n.jpg

2zdt103.jpg

2laszo0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt å ha det i orden(!!) :) Tok lang tid, men hadde jeg bare skjønt at diagnose var så effektivt hadde det vel ikke tatt så lang tid, tanken på å feilsøke selv er jo uten tvil uvurderlig.. Rexn funker bra den, hadde vært moro med slik bil på skilt ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden motivasjonen er kommet tilbake måtte jeg fikse litt mer småting som irriterer, wiren til hanskerommet hadde sklidd gjennom "tunnelen" hvor den egentlig skal stoppe, så fikset det med skikkelig lynlim :)

ab36o9.jpg

Samt tannstaget som holder koppholderen i sjakk sklir alltid ut, så har limt den på plass i det hakket den skal være :)

2ic62hl.jpg

Den ene pinnen som hjelper bagasjeluka å luke seg opp hadde satt seg fast helt innerst, så fikk den ut og smurte litt opp på begge sidene.

2h2fggo.jpg

Så hadde jeg som sagt av skiltet å vasket bilen i går, så vasket jeg skiltholderen og skiltet skikkelig i samme slengen med Industri Cleaner fra Würth. Hadde også satt et par striper med skumgummi med klister der for et par år siden for å unngå vibrasjoner fra subben, men fikk fjernet dem etter mye gnikking og vasking med Industri Cleaneren da jeg heller skal sette slik på skilt og skiltholderen.

fd85zl.jpg

fc7go1.jpg

jafcps.jpg

Forresten noen som har tips på hvordan jeg kan feste skiltet i front? Mulig jeg bare borer hull i skiltet å stripser det pent og pyntelig nede i fronten så jeg lett kan fjerne det når jeg skal ta bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...