Gå til innhold

APedersen • OEM-Look E38 728i • E53 X5

Share

Anbefalte innlegg

Nå går det virkelig fremover med bilen, har gjort mye også i dag :) Begynte med:

- Støvsuging, også i bagasjerom

- Støvtørking

- Vasking av matter både over og under med Autoglym's Plast & Gummiglans

- Behandling av skinn med Meguiars Gold Class Leather - Påføring og rentørking med ren klut etter 5min med "godgjøring"

- Vasking av motorrom med Autoglym's Plast og Gummiglans

- Festet skilt

Deretter ble pc'n koblet til og:

- Oljeservice inspeksjon ble nullstilt, blir nullstilt på nytt etter oljeskift senere i år

- Fjernet varsling på nærlys, siden jeg har 740i lykter med original xenon nå og de originale 728i lyktene er vanlig halogen slipper jeg nå feilmeldingen. Men tanken var egentlig at vi skulle få til å legge inn at bilen har xenonlys, slik at man skulle beholde Light Checken på dem, men varslingen ble fjernet midlertidig til vi finner ut hvordan det gjøres :P

- Hadde også av dørtrekket på førerdøren for å sjekke hvorfor sentrallåsen ikke fungerte der, og der satt ikke kontakten til actuatorn i, så det er nå fikset :)

Legger selvfølgelig til litt bilder fra dagen :)

20zv9xx.jpg

vor254.jpg

1601o4w.jpg

2vbvclw.jpg

wgrb0j.jpg

28sm3yb.jpg

15xkcas.jpg

2vj63yu.jpg

23ll2qf.jpg

nwne2p.jpg

2r384eh.jpg

25f4jti.jpg

iPhone bilder :P Synes skiltplasseringen ble knalltøff i virkeligheten, skal ta bedre bilder i morgen! Bilen ser både sintere og lavere ut :) (Det ser ut som det henger skikkelig skjevt, men er bare pga den vertikale vinkelen på skiltet)

2v1up0x.jpg

qsa5x1.jpg

1427x3t.jpg

33nb9li.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også fått til videofunksjonen i spillern min :) Helt konge!

zy7tpe.jpg

Nå blir vel neste prosjekt i stereo verden å få igjen den luka over spilleren, problemet er at denne spilleren bygger for mye ut og det går ikke dytte den lengre inn selv om jeg evt hadde fjernet den festeramma som er rundt spilleren.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også fått til videofunksjonen i spillern min :) Helt konge!

[ Bilde ]

Nå blir vel neste prosjekt i stereo verden å få igjen den luka over spilleren, problemet er at denne spilleren bygger for mye ut og det går ikke dytte den lengre inn selv om jeg evt hadde fjernet den festeramma som er rundt spilleren.. :P

tok bort hele luka i min bil jeg, ble litt tomt over spillern, men syns det var bedre sånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant også ut noe i dag jeg ikke visste selv; at man kan velge selv om man vil at "Tilten" på passasjerspeilet skal tilte eller ikke :)

2cgjvc0.jpg

Hvis man har sleiden stilt til høyre vil ikke speilet tilte når man setter bilen i revers, og hvis man har sleiden til venstre slik at speilet tilter, og man dytter sleiden til høyre tilter speilet tilbake til vanlig posisjon igjen :) Hadde også glemt av at speilet på førersiden memorerer innstillingen sammen med stolen :P

Må ha ny modul (panelet) i førerdøren med tiden da den er knekt på to plasser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det stod i instruksjonsboka jeg. Min står somregel til høyre så speilet står stille i revers. Bruker bare tilten om jeg skal parkere inntil et fortau eller rygge in på en p plass.

Er det memory bare på førerspeil? Trodde det var det på begge sider jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det stod i instruksjonsboka jeg. Min står somregel til høyre så speilet står stille i revers. Bruker bare tilten om jeg skal parkere inntil et fortau eller rygge in på en p plass.

Er det memory bare på førerspeil? Trodde det var det på begge sider jeg.

Jeg, har ikke lest instruksjonsboka :P Ja, kjekt når det gjelder fortauskanter.

Har ikke testa på andre siiden, men er vel kanskje der også :)

Om du skal ha ny modul, kan du jo vurdere å kjøpe enmed autofold-knapp, pluss speil med autofold og modulen i høyredøra (forsåvidt den du nettopp har byttet) :P

Da må jeg jo ha to moduler og nye speil, det blir ikke billig :P Men har tenkt på det og det hadde vært tøft!

Over til noe annet så tenker jeg å få programmert slik at det blir lys i parklys når jeg låser opp bilen, det skal visst gå(?) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk overaskende mye papirer på bilen, den BMW skinnmappa som ligger i hanskerommet er helt full :P

Ja tøft! Så faktisk akkurat den første videoen her om dagen :) Det jeg har lyst til er at det skal bli lys i parklyset (blinklyset) når jeg låser opp bilen, og det skal dimmes både opp og ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ha ny modul, kan du jo vurdere å kjøpe enmed autofold-knapp, pluss speil med autofold og modulen i høyredøra (forsåvidt den du nettopp har byttet) :P

Da må jeg jo ha to moduler og nye speil, det blir ikke billig :P Men har tenkt på det og det hadde vært tøft!

Over til noe annet så tenker jeg å få programmert slik at det blir lys i parklys når jeg låser opp bilen, det skal visst gå(?) :P

Trenger nye speil, bryterpanel og en modul ;) modulen koster ganske mye mer om du skal ha autofold, men trenger bare en, for fold av speil på førerside ligger i bryterpanelet ;)

ang koding av lys ville jeg også brukt eLight-module, hadde det på touringen, og det fungerte utmerket ;) enkelt å kode egne sekvenser, og så stilig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...