Gå til innhold

APedersen • OEM-Look E38 728i • E53 X5

Share

Anbefalte innlegg

Fikk bytta bærearma som var slakk i går selv, skulle egentlig ha den på løftebukk på verkstedet der jeg var sist men han som skulle være med hadde ikke tid, så jeg bytta bærearma som var slakk i selv, var ikke store jobben så.

Skal se om jeg får bytta paralellstaget og det staget som skal være bak til høyre senere i dag.

Så er det et par flere ting jeg skal gjøre:

- Teipe/feste fast skilt bak så det ikke vibrerer pga sub

- Må ha en ny spreder, eller to

- Pusse ned overflaterust ved høyre framhjul + lakk

Så har jeg tenkt litt på når bilen får Stanceworks stuk, at jeg skal få laga meg en sticker hvor det står "Haters gonna hate" som jeg skal ha på skiltplata bak :)

Litt bilder:

Dette er stickersa jeg har fått til nå:

jso20vwoknyl5qxfldou.jpg

Her er delene jeg fikk fra GS, 5790,- kom dem på :P

vbmr6t7k6ychv5os6jjv.jpg

Her er bærearma bytta :)

vw6p9g2t7n63s8sk16lj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fiksa det med skiltet mer eller mindre, jeg fant fram noe pute-lignende med lim på baksiden så jeg satt bak på skiltet og litt på skiltplata i hver ende for at det ikke skal vibrere når subben spiller, er glad for at det bare er det som skrangler når man spiller litt høyt, på andre biler man hører skrangler det jo overalt når dem spiller :P

z7xeuduewbnroqsuhr1y.jpg

tzf6cp63dtyylsia2nk3.jpg

Var litt der fra før av men aldeles ikke nok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også satt sammen det displayet etter en hel prosess, var mye jobb til hva jeg fikk igjen for det, var bare tre pærer som fungerte på det andre displayet, og ikke er det mulig å bytte pærer heller uten å må lodde, og dette begynner å bli ganske smått, men får man tak i pærer er det vel kanskje ikke noe stress :)

Dette ble bedre enn det var men fortsatt ikke slik jeg ville ha det.

Grunnen til at jeg gjorde dette var at den eneste kontakten som var lik, var selve kontakten til hele enheten, men denne enheten hadde ikke telefonfunksjonen, noe som jeg må ha siden jeg har telefon, og ikke fikk jeg til å bytte skjermen så jeg prøvde i første omgang bare å bytte bakdelen hvor pærene sitter. Dumt at ingen av de andre kontaktene var like på innsiden så jeg kunne ha bytta hele skjermen etc.

Har lest litt om hvordan man bringer døde pixler til live igjen, men dette blir ikke det samme som en LCD etc, på denne skjermen er det to glass med det pixel "arket" i mellom, så det er ikke bare å massere med et skrujern og en klut som det på mange plasser sto beskrevet :P Men bedre lys er jo en liten forbedring..

Her er de to kontaktene til selve displayet som ikke er like som du ser:

4px9r38outft1frwr22g.jpg

Måtte først avisolere disse små ledningene, fy å smått:

6mmzgxlblc80u8xdyjog.jpg

r9cbkbcpy81ws68v58k8.jpg

Så tvinne om og teipe:

asy6jb20oaaxru1nj86w.jpg

vrk5asw5jjv9enkqmmjr.jpg

Hmm, så ble det ikke mer lys en dette:

8vlsd5azqea2bwp473z2.jpg

Og alle ledningene ble perfekt satt sammen, så da er vell pærene gått ;(

EDIT: Lysa ligger opp ned der, så klokka på skjermen blir lyst opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på så det ikke holder på vannet da, så du får vann liggende på lakken og får rustdannelser!

Tror ikke d er noe problem m tanke på rust da denne delen av bakluka er av plast. :wink:

Ahaa, kjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...