Gå til innhold

APedersen • OEM-Look E38 728i • E53 X5

Share

Anbefalte innlegg

Jeg syns EU skiltplate er finest.

En her hadde US som vi bytta om til EU. Så de finnes her :P

De som kommer hit blir ,est sansynlig endret til norsk uten US lys. det skjedde hvertfal med den 750iL til han jeg kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett flere på finn, da med et lite norsk skilt også. 

Sist gang jeg byttet skilt så spurte de om hvilken størrelse som passet bilen min, så jo, du kan få små skilt, lovlig :) Bare å vise de at du ikke har plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, lenge siden det da? Har hørt man ikke får tak i små skilt med mindre bilen har det originalt.. Forresten noen som vet hva av understellsdeler som passer og ikke passer fra 740i til 728i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To år siden. Står svart på grått på vegvesenet sin nettside at man ikke kan velge størrelse selv. Men ta damen bak skranken i hånden og led henne ut til bilen. Ta frem målbandet og vis at det ikke er plass. Hva kan de gjøre? Nekte deg kjennemerke? Hun veit jo ikke at platen kan byttes på to minutter. 

Om du ikke viser det gamle skiltet, så godtar hun det sikkert ;) Skader ikke å prøve vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) Har bare aldri sett det selv i Norge

Gikk en blå 1997 mod 740iL her med us luke også. lå på finn i fjor.

Så det er noen. men ikke så mange kanskje.

To år siden. Står svart på grått på vegvesenet sin nettside at man ikke kan velge størrelse selv. Men ta damen bak skranken i hånden og led henne ut til bilen. Ta frem målbandet og vis at det ikke er plass. Hva kan de gjøre? Nekte deg kjennemerke? Hun veit jo ikke at platen kan byttes på to minutter.

Om du ikke viser det gamle skiltet, så godtar hun det sikkert ;) Skader ikke å prøve vertfall.

Må jo levere det gammle til dama. Så ho ser det nok :P

Ville nok heller si man er lei av å ha skiltet slengende i bakruta eller hengende feil sted på bilen.

Er du veldig uheldig så får du sånn stort som han kammeraten min hadde.

Det passer. men lå nesten nede på kanten mellom fangeren og luka. hadde vel noen MM klaring.

vw8t6pa84ts8hid66u16.jpg

Endret av Sjøbuse
Mer info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke viser det gamle skiltet, så godtar hun det sikkert ;) Skader ikke å prøve vertfall.

Okei :P Ja, har jo levert inn skiltene på min nå da, men er jo lov å spørre om å få ut et lite bak. Ellers er det ikke verre enn å bare bestille et lite med flagg så ser det jo ekte ut i allefall :)

Gikk en blå 1997 mod 740iL her med us luke også. lå på finn i fjor.

Så det er noen. men ikke så mange kanskje.

Må jo levere det gammle til dama. Så ho ser det nok :P

Ville nok heller si man er lei av å ha skiltet slengende i bakruta eller hengende feil sted på bilen.

Er du veldig uheldig så får du sånn stort som han kammeraten min hadde.

Det passer. men lå nesten nede på kanten mellom fangeren og luka. hadde vel noen MM klaring.

vw8t6pa84ts8hid66u16.jpg

Ja, det var jo ikke så dumt å si, hehe :) Uffda.. Da bestiller jeg heller et som passer, så ikke helt bra ut det der :P Må vel bare finne målene på de små skiltene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det ikke verre enn å bare bestille et lite med flagg så ser det jo ekte ut i allefall :)

2000 kr i bot, og i værste fall anmeldelse om dokumentforfalskning. De har blitt ganske så nazi på det nå når det er slutt på oblater, og slike skiltkameraer blir brukt istedenfor. 

Ang. skiltstørrelse på US bakluke, så er det den størrelsen Sjøbuse viser bilde av du får av vegvesenet ;)

§ 39-10.Størrelse på kjennemerke

1. For kjøretøy som registreres for første gang eller som bytter kjennemerker etter 1. januar 2002 gjelder følgende:

1.1 Stort, smalt kjennemerke skal være 52 cm bredt og 11 cm høyt.

1.2 Stort, høyt kjennemerke skal være 34 cm bredt og 21 cm høyt.

1.3 Lite, smalt kjennemerke skal være 30,3 cm bredt og 8,5 cm høyt.

1.4 Lite, høyt kjennemerke skal være 22 cm bredt og 15,2 cm høyt.

Biler skal ha kjennemerke i størrelsen "Stort". 

§ 39-11.Type kjennemerke etter kjøretøygruppe

1. Bil skal ha store kjennemerker. De kan være smale eller høye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.lator.no

www,showplates.se

Stemmer, bestilte fra Showplate i sommer. 250kr per skilt i EU størrelse, men laang leveringstid (ca 1mnd+)

2000 kr i bot, og i værste fall anmeldelse om dokumentforfalskning. De har blitt ganske så nazi på det nå når det er slutt på oblater, og slike skiltkameraer blir brukt istedenfor. 

Ang. skiltstørrelse på US bakluke, så er det den størrelsen Sjøbuse viser bilde av du får av vegvesenet ;)

§ 39-10.Størrelse på kjennemerke

1. For kjøretøy som registreres for første gang eller som bytter kjennemerker etter 1. januar 2002 gjelder følgende:

1.1 Stort, smalt kjennemerke skal være 52 cm bredt og 11 cm høyt.

1.2 Stort, høyt kjennemerke skal være 34 cm bredt og 21 cm høyt.

1.3 Lite, smalt kjennemerke skal være 30,3 cm bredt og 8,5 cm høyt.

1.4 Lite, høyt kjennemerke skal være 22 cm bredt og 15,2 cm høyt.

Biler skal ha kjennemerke i størrelsen "Stort". 

§ 39-11.Type kjennemerke etter kjøretøygruppe

1. Bil skal ha store kjennemerker. De kan være smale eller høye.

Nice, takk! :) Kan jo klippe til skiltet da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...