Gå til innhold

APedersen • OEM-Look E38 728i • E53 X5

Share

Anbefalte innlegg

har du sjekka det med remote kabel nå?

altså den blå kabelen fra spiller må være kobla til mot iso kontakten i bilen, hadde same radio problemer som du beskriver selv til jeg kobla til denne, og bruker eg kun den kabelen til venstre av de 2 antenne kablene du har tatt bilder av

Den eneste blå ledninga som går fra ISO kontakten og til spilleren er koblet til, og den heter "System Remote", uten den får man ikke lyd i høyttalerene, kun i subben :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du ma få kobla remote (som regel blå ledning) fra spilleren din og inn på pinne 16 på den originale 17pins kontakten din. Det er en hvit ledning som går derifra og til antenneforsterkeren i bilen din :wink:

Ja, den blå kontakten som er "System Remote" går til ISO-kontakten og videre ut i ledningsnettet som en hvit ledning som du sier er koblet til, hvis jeg holder kabelene rett i forhold til hvordan den skal inn i spilleren er den blå ledninga øverst til venstre på ISO-kontakten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fest den grønne(?) jording for videofunksjon til spillern bare, fest den i en av skruene, så skal det fungere:) og som 740 sa så kobler du pin 16 sammen med remote til forsterkeren, det kan være flere koblet sammen her, for det er bare signal for at forsterkerne skal skru seg på, plussen trekker de fra et annet sted;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvordan farge det er på pin 16? Vet ikke hvordan det der "pin" mønsteret fungerer :P

Kan vel kalle den det ja, er den grønne ledninga som det står "Parking brake" på, var en slik klipe på den som jeg bare kleip over jordingskabelen til spilleren, var en genial ting den der klipa så jeg slapp å gå løs på selve ledningene :P Men fikk fortsatt ikke til å spille av .avi videoen, men så annerledes ut nå på skjermen når jeg gikk inn på USB hvor videoene ligger.

Se på denne videoen fra 6:00 og ut:

Ble slik bare at det eneste jeg ikke kunne velge var den der A/V mode knappen, selv om det ligger en .avi musikkvideo der...

Et kveldsbilde av bilen også :D

vf7y9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det hjelper å koble den rett til jord;) å dra av den strømtyven og koble den rett til spillerns ramme i en skrue, eller i en skrue i selve bilen som har jord;) pin 16 vet jeg egentlig ingenting om, men hvis du ser på kontakten så skal det stå nummerering av alle pin'sene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var også ganske sikker på det, så derfor formaterte jeg USB'n til FAT32, og videoen er i .avi slik som den må være, eller f.eks DivX video på 700mb :P Må kanskje bare forske litt til, om jeg ikke får det til er det kanskje jordinga, men jeg er nærmere nå enn jeg var når jordinga ikke var koblet til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...