Gå til innhold

APedersen • OEM-Look E38 728i • E53 X5

Share

Anbefalte innlegg

Peila olja her om dagen å så at det var rett over minimum igjen av olje, så jeg dro å kjøpte olje og litt stasj for å fikse en del småting på bilen som jeg hadde tenkt å fikse uansett:

ubgs4lix0ax6vwx2usxv.jpg

Den multisprayen er bare noe jeg skulle prøve å se om funka, har hørt bra ting om slik rustoppløserspray :) Tenkte jeg skulle ha sånn på først, pusse med fint sandpapir og grunne - lakke og klarlakke i skjermbuen bak til høyre, er ikke noe som vises så ekstremt godt, men slikt irriterer maksimalt, er vel ingen som liker rust :P

Og når jeg skulle til å fylle olje, peila jeg først inne i garasjen, og da var det nesten på maks!!! Altså den hadde ikke brukt nooe olje siden sist jeg fylte og det er en stund siden :D Fylte AGIP olje da!

Fikk blanda meg den boksen med lakk med samme fargekode som bilen, pga jeg har et par lakkjobber som skal gjøres. Legger ut bilder av "skadene" senere da jeg har dem på speilrefleksen.

i80fv2oaya3gnoze3rqz.jpg

ooog et bilde av bilen utafor huset :)

8rz87u8q050dvauevdrp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her et lakk-"skadene":

Dette er vel den som vises best, på høyre skjermbue front:

359b7n4.jpg

Høyre skjermbue bak:

2dl97xw.jpg

Høyre kanal front:

sorcqv.jpg

Venstre kanal front:

2lmnv54.jpg

Over høyre skjermbue under panser:

20gfmnm.jpg

Det er de skadene som er, ikke noe stort å fikse opp i egentlig, tror det skal gå rimelig greit! :)

Her er produktene jeg blir å bruke :)

dw9qs.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lakka litt på torsdag, både kanalene og grillen faktisk, lakken hadde flasset litt av så gjorde like gjerne det i samme farta og den ble da matt sort :) Slenger selvfølgelig ut bilder av prosessen :D

Vaska og pussa selvølgelig ned først og fikk overflaten litt "ru" og deretter grunna jeg, begynte med venstre side:

(HUSK!) - Det som ser ut til å være en begynnelse på rust under lista er bare speilbilde, er ikke mulig å se på bildene, men der er det bare veldig blankt :P Ser faktisk helt ut som rust om man ser etter, men takk gud det ikke er det :D

2lwm6uw.jpg

og lakka:

2h49cw7.jpg

Resultat etter klarlakk:

ojqlp1.jpg

Ble litt fargeforskjell da, men det skal jeg prøve å "smøre" ut med tynner eller rødsprit

Samme på høyre siden:

r8vxmt.jpg

Resultat etter klarlakk:

Her slapp jeg den fargeforskjellen :)

8wy6qg.jpg

Hehe, bilen ser ikke særlig bra ut uten grill :( Må få tak i en ny spreder også, passformen er dårlig på disse "ebay" sprederene, men fikk den som ikke er knust til å sitte der den skal, så må bare få tak i en original ellerno til andre siden, ikke så gøy da dem koster 1200kr ny :( Må vel finne fra en delebil, evt fra her inne på forumet om noen har :P

ori8fl.jpg

Kan si at resultatet på nyrene ble strålende :)

34o3lw7.jpg

Prøvde også å vaske/skrubbe over lyktene med klut og rødsprit da det har sett ut som dem har vært litt matt i glasset, men etter jeg vaska dem så jeg faktisk forskjell på hvor godt dem lyste så det var litt gøy, gjorde også det samme med frontruta på innsiden og utsiden :)

2q9jrit.jpg

Så vaska jeg etterpå litt over vinylen og listene i bilen med disse klutene:

244wjrr.jpg

Fikk også vekk den oljeflekken i midtkonsollen bak med disse klutene, fungerte som bare det :D

30w19hz.jpg

OG! Fant ut at jeg kunne åpne og lukke vinduene fra nøkkelen nå nettopp :D Trodde man måtte kode om nøkkelen for å få det til å fungere, men neida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort litt i dag og, fikk fiksa et par rustflekker under panseret i renna på høyre side og vaska bilen godt både utsiden og motorvask :D

Pussa ned og lakka:

x3hhftdizptwxceh3887.jpg

8jdo24kr5wlk2zw1ptw7.jpg

Gikk over å sjekka litt skruer som var litt rustne, fant en som jeg byttet, liker å ha det på stell :)

ro0r1cr5r0c286hrrocz.jpg

Resultatet:

zgoj5pszlndhmp0lv6n5.jpg

utxadr5tk7a3i5rzlahq.jpg

Ser mye bedre ut enn det var i hvertfall :)

Grillen ble heller ikke verre :)

40luu342g0pr3u8c2hxp.jpg

Ny wunderbaum, haha :)

pcf2b07g7xa2l1iwbsf3.jpg

Bilen trengte en vask, synd det ikke holder så lenge nå på denne årstiden, men var strålende vær før i dag :)

Dette bilde er før vask da(!):

ubxoq13w5970ayj8v2zl.jpg

Nyvasket :)

t2ssqrhx0zzweml3q6r5.jpg

v0pqh0h1gbufk39e3lpx.jpg

0hv2crzbni8fz02ouke3.jpg

od3b1i0sa52ir0p7nrsa.jpg

ermr73v6i8xz9sa7ec7v.jpg

Bilen ser bra lang ut egentlig, og det står i utstyrslista at Body type = LIM, er alle det eller er dette en 728iL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LIM = sedan betegnelse i tyskland... En E36 har også betegnelsen " 320 Lim" siden det da er sedan...

Sjuern du har en vanlig kort version.. L-lang- versionen har en slik bakdør:

1256298129_2.jpg

Ekstra oppbevaringsrom.. er bare snakk om 15cm i forskjell så er ikke så lett å se det med en gang...Se bort ifra tlf//fax.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...