M|Fjeld Skrevet Mars 21, 2012 Share Skrevet Mars 21, 2012 Er nok der den store prisforskjellen ligger, shell og statoil skal også ha betalt for merkenavn.. Biltema selger sin olje med liten gevinst, men i store kvanta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mars 21, 2012 Share Skrevet Mars 21, 2012 Hadde jo vært flaut om en kjede med navnet "Biltema" hadde solgt olje som var dårlig, tror nok det er på ca. samme nivå som Statoil når det gjelder smøreegenskapene til olja. Denne påstanden kan jeg bekrefte da jeg har snakket med høyere makter i konsernet.. Biltema kjøper olja si fra Statoil Dette betyr i utgangspunktet lite. All olje kommer fra døde dinosaurer, det betyr ikke at all olje er lik. Tilsetningsstoffene i de dyre oljene er nettopp det, dyre. Disse sørger for at tetninger holder myke lengre, og at motoren holdes ren og fin innvendig. Du får ikke motorras på dagen av å bruke billig olje, med hadde du åpnet 2 motorer som har gått 100 000km, hvor den ene har gått på f.eks Castrols dyreste olje, og den andre på Biltemas billigolje, kan jeg garantere at du hadde sett forskjell på tingenes tilstand. Har du forøvrig brukt billig olje på hele motorens levetid, ville jeg vært forsiktig med å bytte til dyrere olje, da dette kan løsne flak av gammel dritt som tetter oljekanaler her og der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Mars 21, 2012 Share Skrevet Mars 21, 2012 Selvfølgelig Jeg bare nevnte at Biltema kjøper olja si rett fra Statoil.. Om den er av samme kvalitet tviler jeg på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2012 Ikke se så negativt på det. Bare tenk at du blir flinkere å skru, hvertfall det jeg gjør Pluss at du har jo garasje å styre i, så dette skal gå greit Verre å sette i motor i regnvær å storm Ja, du står altså på!! Skal vel få dette gjort har bensin lekkasje jeg også, virker som det er mange e38er med lekk tank tenkte jeg skulle prøve og lodde falsen på tanken, lekker i falsen på min også. mye jobb og gjøre tanken klar til sveising? må vel skylles ganske kraftig for at det ikke skal være noe bensin rester igjen Aha, ja ser det er flere som plages med det Ang. sveising er det jo greit å tømme tanken, men så er det jo gassene som blir farlig Gikk ivertfall akkurat uten å dele eksosen på min:p tanken min sto vel i 3-4 dager på lufting, skylte vann igjennom den noen ganger om dagen:) tenkte egentlig jeg skulle bruke nitrogen, men gadd ikke å ta med tanken på jobb:p gikk ivertfall greit på min, var noen timer med skruing ja, endel vanskelig plasserte slangeklemmer, så anbefaler dere å skifte de i samme slengen:) Ja, eksosen har jeg løsna ned men er bare hvor resten av festene til tanken ligger? Finner ikke helt ut hvordan jeg løsner den ned, finner vel muligens en tegning på det Problemet er jo det at jeg har 60liter bensin på tanken jeg må tømme ut først Tok ned tanken på min for å renovere den for en tid tilbake jeg også. Helt grei jobb egentlig Lakk på et par plasser i falsen, men det fikset jeg med en seriøs type ruststopper, og et slags to-komponent stoff som visstnok blir brukt i offshorenæringen (husker ikke hva det heter). Er vel mer som en midlertidig løsning kanskje, men det er tett ennå hvertfall. Sveising er sikkert beste alternativet Finnes en flott bruksanvisning på demontering av tank på BMW TIS dersom du har tilgang på det Ja, farsan har bestilt et slikt stoff, var hvertfall et to-komponents stoff som skulle være sinnsykt sterkt, og tåle bensin Om jeg skal sveise kan jo dette ta laang tid mtp klargjøring av tanken...... Vi får se hvordan dette blir Kompis av meg sleit med det samme "faen sjuern bruker så sykt mye bensin as..." klagde på det i 3-4 mnd men skjønte ikke at den lakk bensin... Men er en relativt enkel skrujobb... Ja, har tenkt på det i det siste at den har brukt mye mer suppe enn jeg har kjørt liksom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2012 Hadde jo vært flaut om en kjede med navnet "Biltema" hadde solgt olje som var dårlig, tror nok det er på ca. samme nivå som Statoil når det gjelder smøreegenskapene til olja. Denne påstanden kan jeg bekrefte da jeg har snakket med høyere makter i konsernet.. Biltema kjøper olja si fra Statoil Dette betyr i utgangspunktet lite. All olje kommer fra døde dinosaurer, det betyr ikke at all olje er lik. Tilsetningsstoffene i de dyre oljene er nettopp det, dyre. Disse sørger for at tetninger holder myke lengre, og at motoren holdes ren og fin innvendig. Du får ikke motorras på dagen av å bruke billig olje, med hadde du åpnet 2 motorer som har gått 100 000km, hvor den ene har gått på f.eks Castrols dyreste olje, og den andre på Biltemas billigolje, kan jeg garantere at du hadde sett forskjell på tingenes tilstand. Har du forøvrig brukt billig olje på hele motorens levetid, ville jeg vært forsiktig med å bytte til dyrere olje, da dette kan løsne flak av gammel dritt som tetter oljekanaler her og der. Altså selvfølgelig BURDE man jo kjøpt den dyreste og selvfølgelig beste olja uavhengig av pris om man er "glad i bilen sin" Men er ikke alltid like lett å bruke tusenvis av kroner på det, og ja man har jo også kommet til å sett forskjell som du sier på billig og dyr olje over tid Nå som jeg tenker får jeg jo litt vondt i meg at jeg har kjørt på Biltema olje, men det har liksom vært det beste alternativet (har jeg trodd da) når oljeforbruket har vært der det har vært, men nå ser jeg at den AGIP olja må jo være genial bra når oljeforbruket går ned Er jo uten tvil verdt å slenge i de ekstra hundrelappene som skal til for å spare motoren for det når jeg tydligvis må bruke dobbelt så mye Biltema olje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 Biltema har forresten samme olje som Statoil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2012 Hvordan fant du plutselig ut det? Men ja, hører det stadig vekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 Leste en artikkel for en stund tilbake, samt er flere som sier så... De kjøper det fra samme leverandør...MFjeld har også sagt samme greia.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2012 Okei, jepp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 planen min er og ta ned hele tanken, så får eg retta ut noen bulker i samma slengen også, bulk akkurat der hvor nivå følern sitter, så det blir litt feilvising der av og til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2012 Såppas Uff, hater å se at bilen bare står på bukker og ramper i garasjen uten at jeg kan bruke den på en stund! Skal prøve å få jort noe i helga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 Leste en artikkel for en stund tilbake, samt er flere som sier så... De kjøper det fra samme leverandør...MFjeld har også sagt samme greia.. Biltema kjøper i partier, så noen ganger er det tilsvarende Statoil - andre ganger ikke. Tror nok stort sett at råvaren holder grei kvalitet, men standardiseringen på olje fra Biltema kontra feks Statoil tviler jeg på er konstant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2012 Kan jo umulig være samme kvalitet om man ser på prisen, er jo greit at det kommer fra samme rafineri etc Men alle tilleggsstoffene som S.Hafsmo sa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2012 Prøver å fikse flere ting: Hadde forresten ute ryggen på baksetet her om dagen å målte litt på kontakten til solgardinet i bakruta og kom fram til at den bare får 9V, så må vel være et Relé ellerno som er ødelagt? Målte også strømmen opp til telefonen samme dagen, og der var det 12V så er nok selve røret som er ødelagt Er jo to kontakter under dekslet om man kjører midtkonsollen helt fram, eller en kontakt og en boks som sikker har noe med simkortet å gjøre, den kontakten har 6 pinner som sikkert står for både lys og strøm. Skulle ha prøvd et annet rør før jeg kjøpte meg et, men kjenner ingen rundt her som har E38 og dem som har E39 har ikke intern telefon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 Det er jo et par delebiler her på forumet. Kan ikke tenke meg at de tar mye for det gamle telefonrøret. Skulle egentlig hatt nytt selv, da jeg har noen riper i displayet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå