Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Surlukten var i bilen når jeg kjøpte den,når forrige eier byttet den kan ikke jeg svare for :wink:

Skrevet
Ja, de slangene med en liten bøy på seg. Viktig at de ikke er tette! Samt at man sjekker dreneringen på førersiden under filterkassen, der hvor bremsekraftforsterkeren ligger. Da det her kan komme vann inn, som igjen fryser til is på vinteren og den kan da ødelegge forsterkeren. Ikke bra.

Det slurves mye med dette rundt om, mener/tror nå jeg.

Kommerman til denne utenfra eller må man ned i brønnen der? :)

Sorry ot! :)

Bilde? så kan jeg se hvor dette er hen??

Takker for mange brae svar her

Skrevet

Slangene henger ned ifra filterkassene i hjørnet som er lengst inn mot midten av bilen. De er svarte og ca 6-8 cm lange, med en svak bøy på seg. Sjekk også under filteret, da det som oftest ligger barnåler og løvblader der.

Skrevet

Jeg så i en annonse på nettet for en E60 at eieren nettopp hadde skiftet disse pollen/mikrofiltrene, så nå var det 160 000 km til neste gang....

Skrevet
Slangene henger ned ifra filterkassene i hjørnet som er lengst inn mot midten av bilen. De er svarte og ca 6-8 cm lange, med en svak bøy på seg. Sjekk også under filteret, da det som oftest ligger barnåler og løvblader der.

Så det er bare å fyre noen vann/luft nedi drainet og se dette forsvinner, så er vi inne i god periode :wink: ????

Skrevet
Jeg så i en annonse på nettet for en E60 at eieren nettopp hadde skiftet disse pollen/mikrofiltrene, så nå var det 160 000 km til neste gang....

Oi! Jaja, der ser man. Som sagt, det slurves med slikt på mange biler. Og de fleste eiere vet ikke om de engang.

Skrevet

Så det er bare å fyre noen vann/luft nedi drainet og se dette forsvinner, så er vi inne i god periode :wink: ????

Nja, jeg personlig bruker bare en liten pinne og knipse på slangen, mens jeg holder den "flapsen" åpen. Det ryr ut da.

Skrevet

Må bestandig kjøpe kullfilter ellers kan du få bakterier i systemet som lukter som sure sokker,da må du til med bakteriedrepende spesialmiddel som sprayes inn i luftinntak,noen ganger må det også borres innvendig i bilen for å få sprøytet inn middelet,bytter du alle filter ved hvert oljeskift så slipper du problemet,spesiellt viktig på 2 sone klima anlegg.

Skrevet

+1 Bjalle Sure sokker i min Satte den inn på rens hos Stenshagen med kullfilter bytte og nå er bilen en helt annen mhp lukt!

2t0uarqlo2xe76ln3sbh.jpg

Dette er bilde av luftfilterkassen fra undersiden. Gummirøret som er dreneringen sees på bildet til høyre som en liten stuss. Er denne blitt morken kan den med fordel byttes ut. Viktig at det er rent i filterkassen og at dreneringen er helt åpen.

P

Skrevet

Man må ikke bestandig kjøpe kullfilter for å fjerne surlukt. Kullfilter fjerner lukten fra utsiden, men ikke bakterier.

Har man surlukt så kan det være pga tett filter/gammelt filter, tett drenering på filterkassen, eller bakterier i AC anlegget som bjalle skriver om. Som oftest er det bare tett filter med tett drenering.

Jeg måtte dog ha min til behandling for bakterier i AC anlegget i fjor hos Dekkmann, kostet 298,- og det fungerte utmerket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...