Gå til innhold

Bruk av "slikkepott" istedenfor pusseskinn

Tom K
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I tillegg spyler duden i videoen av bilen feil.. Man skal bestandig spyle fra under og OPPOVER. Ikke starte oppe da du spyler av avfettingen med en gang..

Spiller det noen rolle da? Avfettinga har jo ligget på lakken i mange minutter. 3-5 sekunder fra eller til utgjør ikke noen forskjell.

Spyler du nedenfra og opp vil det potensielt renne ned mye dritt på det du allerede har spylt av. Det medfører bare merarbeid med spyling.

En grunn er at hvis du spyler av ovenfra og ned så vil du bare spyle av avfettingen/såpa. Starter du nederst vil du spyle av såpen lag for lag. Mye lettere å unngå å få rester etter avfetting/såpe på denne måten også. Selvsagt må man spyle av bilen ovenfra og ned etterpå.

Gjør dette 10 ganger om dagen på jobb å jeg har iallefall bedre resultater med å gjøre det på den måten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det har mest med at det er en vane du har lagt deg til med måten du vasker på, enn at det nødvendigvis gir et bedre resultat. Kjøper ikke argumentet med lagdeling, men hvis det fungerer for deg er det så er det vel ok.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe det er stor forskjell på kjærringa og bilen gitt, hadde jeg behandla dem likt så hadde jeg nok ikke vært i live i dag ;)

Hadde du behandla dem likt og sett på hva du fikk igjen, så hadde du nok ergret deg over all den bortkasta tida på kjerringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe det er stor forskjell på kjærringa og bilen gitt, hadde jeg behandla dem likt så hadde jeg nok ikke vært i live i dag ;)

Hadde du behandla dem likt og sett på hva du fikk igjen, så hadde du nok ergret deg over all den bortkasta tida på kjerringa.

Nå er kjærringa mi fra trøndelag og hvis ikke jeg er snill så kommer trollet fram ;) spøk til side når jeg får en bil som er helt strøken i lakken så blir jeg nok litt mere nøye, men sånn som lakken ser ut nå med noen riper her og der så blir det ikke noe fanatisk vask ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...