Gå til innhold

Bruk av "slikkepott" istedenfor pusseskinn

Tom K
 Share

Anbefalte innlegg

Det er ei vaskesjappe som blir drevet av noen av våre nye landsmenn her i byen, de tar 150-200,- kr for håndvask av bilen, dette er vel en helt ok pris og jeg kjørte bort for å se på når de vasket biler, det er jeg veldig glad for at jeg gjorde for ikke faen om de får vaske min bil, denne forholdsvis nye Passaten ble rygget ut av hallen når jeg kom, de bruker ikke pusseskinn men sånne silikon naler til å fjerne vanndråpene , ser ut som om de har vært ganske hardhent i tørkeprosessen :applause:

ps4tsqj70eanzrzxue8p.jpg

ye92puoinni1ox2znw3o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da jeg jobbet på Toyota på Hvam så forlangte sjefen at vi skulle bruke slike "slikkepotter".

Helt til vi viste han resultatet på de mørke bilene en vakker sol dag :)

Nye microfiberkluter blei bestillt med ilbud :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noe nytt, flere steder i Oslo gjør akkurat det samme. Kalles for jalla vaskere, sikkert flinke og bilene blir rene. Men lakken blir stygg, og ett eksempel på dette kan man se på TS sine bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårlig vask og bruk av nal kan føre til slike riper jo.

Dette var også testet av fifth gear programmet sammen med en av de fremste ekspertene innen bilpolering, og konklusjonen var, at man fikk mye riper ved bruk av nal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørke Håndkle er eneste som duger, legge på lakken og klappe på. Ikke dra over med trykk. Og det er jo uhyre viktig at bilen er vasket skikkelig godt før den skal tørkes.. så ikke drit blir dratt med rundt i tørke prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...