Guitarminator Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Motoren begynte å lage unormalt høye "kakkelyder" (som om en slo i blokka med en hammer) på ca 213'000km. Og det ble bare verre og verre. Til slutt ved 216'000 fikk jeg bestilt motor fra Tyskland (via ebay faktisk) så tok det tre uker før den var levert på døra. Veldig kjekt! Er det noen andre som har hatt dette problemet og vet hva det er? Bremseskiver, caliptere og klosser bestil fra koed. KNALLBILLIG! Fronlykter bestillt fra DDM-tuning av typen DEPO med HD-angel eyes og xenon i nærlys. Det tok ALTFOR lang tid før disse kom. Telte ikke dager, men cirka 1,5mnd tok det før jeg hadde disse lyktene. Tok også en svær jødeflekk av rust bakpå bakskjermen v/trunken. Sandblåste og flekka litt, men ble ikke så altfor galt! Sandblåsing: Grunning: Resultat (nesten tørket): Midlertidig tilkobling av spiller (hadde ikke original ISO): Bil på løftebukk: Demontert fremre del av mellomaksel: Elefantjekk klar: Gammel motor klar til å dras ut: Gammel motor ute: Ny motor: Nye kaliptere og bremseskiver: Nye DEPO lykter med HD-angel eyes og xenon fra DDM-tuning: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Kult. Så du beholdt den gamle fattige 8v 1,9 litern altså? Jeg tok og slange i en 2,5 sekser jeg ^^ Mye blod, slit og tårer og paniske tlf samtaler til diverse guruer, but it was SO worth it ^^ Interessert i multifunk ratt btw? =) BTW: denne kakkelyden fra motorn din kan være en ventilløfter som har gått bajs, rådebank, skjørtebank, kan være mye rart Vanskelig og si uten og sjekke det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guitarminator Skrevet April 21, 2011 Forfatter Share Skrevet April 21, 2011 Ja det ble en ussel 4-sylindra igjen. Men å få godkjent en sekser i det karosseriet så ut til å være nærmest umulig, desverre:p var kun derfor jeg jekka i samme motor.. Tror ikke mulitfunksjonsratt er aktuelt. Akkurat ja! hehe. Har ikke hatt bry til å kløyve motoren enda for å se hva det var. Var litt smålei av å skru etter dette lille prosjektet:p En jeg kjenner hadde samme problem med samme motor, og den hadde samme lyd helt til blokka røyk Så var vel like før min ble kake;D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 Godkjenning er fint det. jeg driver med det nå, men jeg har bygd fra automat til manuell så har spart vekta der. Som er det største problemet Nei tenkte siden jeg hadde et slikt ratt og cruise control deler liggende Ja nei disse motora er ikke noe å ta vare på mene rjeg da... mye måtte du ut med for 4ern? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guitarminator Skrevet April 22, 2011 Forfatter Share Skrevet April 22, 2011 Ja er vel vektofrdelinga som er verst. 6'erne veier vel rundt 100 kg mere enn 4-sylindra. Så registrerer man bilen til 4-seter og setter batteriet bak, så kan det jo gå (: skal en ha større enn 2,8 må en vfel forsterke understellet mye og da. Men ja jeg har vurdert å sette i større Ga vel totalt 16'000 for motoren med toll og frakt. Da fikk jeg også med ekstra dynamo, coil og hjerne da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet April 22, 2011 Share Skrevet April 22, 2011 Går flere E46 316/318 sedan med M3-motor godkjent i vognkort her i landet så alt er mulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsern6 Skrevet April 22, 2011 Share Skrevet April 22, 2011 Ga vel totalt 16'000 for motoren med toll og frakt. Da fikk jeg også med ekstra dynamo, coil og hjerne da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet April 23, 2011 Share Skrevet April 23, 2011 Ga vel totalt 16'000 for motoren med toll og frakt. Da fikk jeg også med ekstra dynamo, coil og hjerne da. 16k? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet April 23, 2011 Share Skrevet April 23, 2011 har sjeka litt med priser da jeg har tenkt tanken å bygge om til 330i å da får man en nyovrehalt til 26000 fra tyskland.. så jeg synes ikke det var så billig akkurat.. er vel m43 også de der å de bør være billigere så lenge den ikke har gått sånn 4km eller noe da. er jo samame sm sitter i e36 med noen mods bare.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet April 23, 2011 Share Skrevet April 23, 2011 Jaja. Men men det er virkelig verdt det altså med å bygge om til sekser i stedet for. Mye mer kjøreglede og bedre bedre bedre lyd, nevnte jeg bedre lyd? Forbruket er ikke så ille heller, hadde min på E6 mot moss her om dagen i 120kmt @ 4200rpm, og da brukte min 0,77\mila. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet April 23, 2011 Share Skrevet April 23, 2011 hehe hjelper med overhalt vanos da.. jeg ligger litt ovre det på 120 på cruisecontrollen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsern6 Skrevet April 23, 2011 Share Skrevet April 23, 2011 Om ikke så er jo M42/44 også et langt bedre alternativ:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guitarminator Skrevet April 24, 2011 Forfatter Share Skrevet April 24, 2011 Hiver nok i en 2,5/2,8 med tida! Ja det var altfor dyrt med den motoren...Fant jo en 2,5 liter (gått 45k) med girkasse til samme prisen fra tyskland Får satse på en sekser heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå