Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Holder på å finne ut av den nye bruktbilen, en '08 525d med manuell kasse.

Selv rett frem på slett, tørr asfalt så begynner lampen for DSC å blinke ved 3.500 o/min i tredje gir.

Hadde det vært ujevn vei slik at bakhjulene stusset på asfalten så hadde jeg skjønt det, likeså hvis jeg hadde giret fort fra 2. til 3. gir, men jeg har testet problemet ved å legge pedalen flat ved 1500 o/min i 3. gir. Lampen for DSC begynner da å blinke og motorkraften reduseres.

Riktignok er det mye dreiemoment i motoren, men det må da gå an å gi gass på 3. gir? :)

Skrevet

forskjellige dekk dimensjon kan lage problem, men jeg har en 120d med piggfrie vinter dekk. blinker DTC når jeg akslererer på tørr asfalt. så ikke sikkert det er noe galt her. du har godt dreiemomemt på diesel vetu :wink:

Skrevet

Takker for svar :)

Har nye piggfrie vinterdekk og stort mykere enn det blir det kanskje ikke?

Skal legge om til sommerdekk i påsken, så da ser jeg om problemet forsvinner.

Skrevet

Samme problem på min 120d med nye Hakka R piggfrie. :) Særlig når det blir 15-20 grader. Nå skal heldigvis sommerhjula på snart.

Skrevet

Samme på min f10 også! Må slå av antispinn eller skifte til sport+ modus når jeg skal foreta en rask forbikjøring, slår inn helt opp til 6. Gir

Skrevet

Takk for innspill om vinterdekk. Fikk testet flat pedal i 3. gir fra 1.500 omdr. og opp i dag ved et par anledninger, og problemet var helt borte med sommerdekk :D

Skrevet
Takk for innspill om vinterdekk. Fikk testet flat pedal i 3. gir fra 1.500 omdr. og opp i dag ved et par anledninger, og problemet var helt borte med sommerdekk :D

Synd. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...