Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det gir jo ikke så veldig mye mening?

Om man hadde sett en med grønn L i ruta da.. Hva da?

Skal man behandle sjåføren annerledes? Eller er det så politiet vet hvem de skal stoppe...?

Er vel fordi at de andre skal kunne tenke "ånei! En fersk og utrygg sjåfør. Han må vi komme oss forbi så fort som mulig, koste hva det koste vil!"

Send gamla på gamlehjem å få inn noen med kompetanse istede!

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Tragisk forslag, også et forslag som aldri vil slå igjennom. Dette har vært tema før for å si det sånn :)

Jeg tar lappen i Mai, og jeg NEKTER! å slenge på grønn L på BMW'n for å si det sånn ! :P

Kan forresten også legge til at jeg allerede har lappen på A1, M og Traktor.. Vet at jeg ikke på noen som helst måte er utlært. men føler at forstår traffiken minst like godt, om ikke bedre enn for eksempel besteforeldra mine! :)

Skrevet

Idiot... :stupid:

Hvorfor mener du det?

Du eier ikke sunn fornuft

Å kalle folk idiot er vell kanskje det siste som hører hjemme på ett forum..

Han har jo ett poeng, mange kjører lite de første årene, mens andre (som meg) kjører mange mil daglig.. Det med GPS-logginga vil nok ikke fungere. Hva om bilen har flere sjåfører? Må man da få seg hver sin kodebrikke for å logge inn på systemet?

Grønn L koster jo ingenting for staten å få lovfestet, hadde vert litt kult om de under 20 kjørte rundt med en slik en 8)

Skrevet

Noen stater i Amerika har vel noe lignende, der får ikke de yngste sjåførene lov til å kjøre etter et visst klokkeslett på kvelden og i helgene , dette er for å unngå helgeulykker og natt ulykker der yngre førere er innblandet, det er jo nettop på kveld og helg de styggeste ungdomsulykkene skjer

Skrevet

Det har lite med en grønn L å gjøre da? :P

På veien skal man ikke behandle andre forskjellige, samme hvilken alder og kjønn de er. Har man lappen, så er det de samme reglene som gjelder for alle som bruker veien..

Skrevet

Sakset fra et av innleggene :mrgreen:

"I og med at debatten nå er åpnet vil jeg komme med flere forslag som kan plasseres bak på biler, med en aldri så liten forklaring bak:

E = Effektiv, en som har det travelt, vik helst unna slik at han/hun kommer fram

F = Forsiktig, se også P

G = Grisekjører, skygg unna eller hold deg hjemme

K = Kjørelærer, her er en kjørelærer i sivilt. han følger nok reglene.

M = Masochist, hold ikke vikeplikten ovenfor denne

N = N+plogskjær= holde deg hjemme

O = Optimisten, jeg klarer sikkert å smette inn i den luka her

P = Pingle, en som kjører ultra-defensivt og er til hinder for andre

R = Råkjører, se også G, en som tror prikker på lappen er statussymbol

S = Sinke, har du 3 biler bak og ingen foran, så får du en S bakpå bilen

T = Terroristen, renner deg i senk ved første anledning

U = Ugla, (omvendt), sover om natten, og ser ikke en dritt om dagen.

V = Vinnern, rødt lys = konkurranse om å bli først til neste lyskryss

osv osv osv.,"

Skrevet

På veien skal man ikke behandle andre forskjellige, samme hvilken alder og kjønn de er. Har man lappen, så er det de samme reglene som gjelder for alle som bruker veien..

Hva med mc lappen da ? der må man vel kjøre mellomklasse mc i 2 år før man kan slenge seg på en R sykkel ?

Skrevet

Hva med mc lappen da ? der må man vel kjøre mellomklasse mc i 2 år før man kan slenge seg på en R sykkel ?

Ikke hvis du er over 20 år?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...