Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes forslaget høres dumt ut, og tviler sterkt på at det kommer til å bli gjennomført. Om noe må gjøres, så får man heller innføre et høyere minimumsantall av kjøretimer før man får lappen.

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Synes forslaget høres dumt ut, og tviler sterkt på at det kommer til å bli gjennomført. Om noe må gjøres, så får man heller innføre et høyere minimumsantall av kjøretimer før man får lappen.

Noe sånt jeg også tenkte..

Lappen er dyr nok, for all del. Men sikkerhet er alltid viktigere enn penger :)

Skrevet

Holde avstand og ikke presse seg frem kan jeg ikke huske å ha lært verken hos kjøreskolen, eller i teoriboka. Så du skal holde avstand og ikke presse deg frem, samme om bilen har grønn eller rød L bakpå.

Selvfølgelig skal man vise hensyn uansett hvor erfarne andre sjåfører er, men det er jo ikke så dumt at man noen ganger vet at det er ekstra viktig å vise hensyn. Poenget i denne sammenhengen er selvfølgelig at de helt nye sjåførene mangler det nødvendige overblikket over situasjonen som noen ganger er påkrevet for å unngå farlige situasjoner. Ergo bør vi andre være ekstra oppmerksomme og hjelpsomme.

Skrevet
Selvfølgelig skal man vise hensyn uansett hvor erfarne andre sjåfører er, men det er jo ikke så dumt at man noen ganger vet at det er ekstra viktig å vise hensyn. Poenget i denne sammenhengen er selvfølgelig at de helt nye sjåførene mangler det nødvendige overblikket over situasjonen som noen ganger er påkrevet for å unngå farlige situasjoner. Ergo bør vi andre være ekstra oppmerksomme og hjelpsomme.

Ser poenget ditt :)

Man bør uansett alltid være så oppmerksomme som mulig, samme hvem som er på veien. :)

Skrevet

Jeg skal imidlertid ærlig innrømme at helt sikkert ikke hadde likt å ha en stor grønn eller rød "L" bak på bilen da jeg var 18 år gammel og hadde et nytt førerkort i lommeboken. Selvfølgelig ønsker man ikke å signalisere for Gud og hvermann at man er helt amatør som sjåfør... og spesielt ikke hvis man har en nogenlunde fin bil. Jeg tror allikevel at konseptet kan gjøre nytte for seg mhp. trafikksikkerheten.

Skrevet

Konseptet kan ha nytte for seg ja, men to år blir drøyt... En 6 måneders periode tror jeg kunne funket bra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...