M3 Yngve Skrevet April 21, 2011 Skrevet April 21, 2011 Lurer på om noen vet hva som er forskjell på 330d og 335d motorene? Har funnet ut noe: Engine Code på 330 er: M57TU2 D30, 2993cc, 180kW | 245HP, 520Nm@1750rpm. På 335: 2993cc, 210kW | 286HP, 580Nm@1750rpm Så ser jo ut det er samme CC, så lurer på om det bare er programmet i ecuen, som gjør de ekstra hk og nm? Er jo 41hk og 60nm mere 335 kontra 330en. Hva får man tro om man chipper disse motorene ? Noen som har noe info på dette tro ?? Takker for tips.
///Naitsirk Skrevet April 21, 2011 Skrevet April 21, 2011 Annen turbo og andre dyser..mulig mer. 325D er forøvrig også en 3.0 liter
LianLi Skrevet April 21, 2011 Skrevet April 21, 2011 325, 330 og 335 er vel samme blokk. Vet ikke alt men 330 har litt større turbo enn 325 mens 335 har twinturbo. Hos ess kan de ta ut 285hk både på 325 og 330. På 335 får man ut over 300hk, da begynner vi snakke grom bruksbil. Forbruket er vel rimelig ok også
TRF Skrevet April 21, 2011 Skrevet April 21, 2011 sekvensielt turboaggregat som det nevnes, og andre dyser. 335d kan jeg programmere oppimot 370hk uten noe fuzz.. får ikke 335d med manuell kasse da.
M3 Yngve Skrevet April 21, 2011 Forfatter Skrevet April 21, 2011 Så 330 med større turbo, osv da ? Får man 350 hk og ca 800 nm da tro?
TRF Skrevet April 21, 2011 Skrevet April 21, 2011 problemet er å få tak i en stor nok VNT turbo som er noenlunde bolt on, også må det mappes med vekt på mottrykk etterpå. 340 er oppnåelig med "ekstrem" tuning på org 330d turbo og større dyser.
GeRo Skrevet April 21, 2011 Skrevet April 21, 2011 En svenske har bremset 396hk og 835nm på sin 335d, men det er med dobbelturboen, kankje enklest å bygge om til dobbelturbo da?
TRF Skrevet April 21, 2011 Skrevet April 21, 2011 det er bremset over 400hk på x35d motoren (286hk versjon), men dette er ikke innenfor "normal" tuning på en gatebil, det ryker mye og jeg vil anta at egt er rimelig høy. enkelt å bygge om til dobbelturbo vil jeg da ikke si det er, skal tross alt ha styring og soft som passer til dette, for ikke å snakke om at sluttsummen blir rimelig høy. Det finnes en vnt turbo fra cummins som jeg tror hadde vært morsom å få til å passe.. men du kommer ikke så veldig langt før du går tom for stoff, så større dyser blir neste skritt.
M3 Yngve Skrevet April 22, 2011 Forfatter Skrevet April 22, 2011 Leker med tanken å bygge kone bil av en 118D, så kjøpe en 330 E90 og sette ting over i 118. 330 er ikke så dyr i UK, men 335 er dyr, så tips på hvor man får gode trim saker til disse lampe olje brennerne takker jeg for.
M3 Yngve Skrevet April 22, 2011 Forfatter Skrevet April 22, 2011 Holde de automat kassene på 335 da ? Er jo 580nm org, det røsker godt det.
TRF Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 Automat kassene på 286 (altså den som er i e90) er meget sterk ja. Holder som bare det. aner ikke hvem som kan trimme disse i norge jeg fra spøk til revovler så er det bare å ta kontakt om du velger å gjennomføre, jeg hjelper gjerne forøvrig så finnes det allerede en (eller flere?) 1er med 3,0d "motorsport" motor... en tidligere racing sjåfør for bmw (som jeg aldri husker navnet på) som har "fått" en slik av BMW Motorsport.
M3 Yngve Skrevet April 23, 2011 Forfatter Skrevet April 23, 2011 En svenske har bremset 396hk og 835nm på sin 335d, men det er med dobbelturboen, kankje enklest å bygge om til dobbelturbo da? Noe link til denne ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå