marog Skrevet April 24, 2011 Share Skrevet April 24, 2011 Hei har prøvd diverse Landrover forumer ang mitt problem med en BMW M51 diesel motor uten å få noen fornuftige svar, derfor prøver jeg her. Mitt problem er at motoren har begynt å dra dårlig og bruker mere diesel, før var snitt bruk på ca 0.9 pr mil men nå er den på ca 1.3 pr mil. Kan virke som om akselerasjonen er normal men når det kommer en bakke må jeg gi mere gass en tidligere for å holde samme hastighet. Har sjekket at turbo går lett rundt. Kan det være problemer med diesel pumpe, dyser ? Håper noen på dette forumet har noen kjennskap til dette problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 24, 2011 Share Skrevet April 24, 2011 Jeg vet at dette forumet har infoen du trenger. Se på første side en gang til. (evt i signaturen min) Forøvrig velkommmen til forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marog Skrevet April 24, 2011 Forfatter Share Skrevet April 24, 2011 Jeg vet at dette forumet har infoen du trenger. Se på første side en gang til. (evt i signaturen min)Forøvrig velkommmen til forumet. Hei Her var det mye bra info! Slik jeg leser det kan det stemme med LMM men denne kan jeg ikke finne på min bil, har du noen tips om hvor jeg skal lete? (motoren er "orginal" fra Range Rover -96 mod) Skal legge til også at når jeg skal ta i gang fra 0km virker den litt treg før den får opp kreftene, før var det mye raskere respons. (bilen har automat) Mvh Marog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 24, 2011 Share Skrevet April 24, 2011 Hei, m51 fikk lmm først sent i 95. Usikker på om din bil har lmm i det hele tatt? Dersom den har det, vil den ligge i "snorkelen" som går fra luftfilteret og ned til turbo. bra at du likte tråden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian530 Skrevet April 24, 2011 Share Skrevet April 24, 2011 kan være luftbelgen i fra luftfilteret og inn, som er hullette, har han samme problemet på før, da hjalp det å bytte den:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå