Hollabaloo Skrevet Mai 23, 2011 Forfatter Skrevet Mai 23, 2011 Jeg har fremdeles ei Getrag 250 kasse liggende Jeg bytter ikke ut min girkasse før den havarerer Og har på følelsen av at den som står i tåler mange mange mange km til sålenge den blir behandlet pent.
Mr. E36 Skrevet Mai 23, 2011 Skrevet Mai 23, 2011 synkronringene blir også slitt hvis du holder på girspaken men du kjører og det er jo en dorlig uvane for de fleste
Hollabaloo Skrevet April 14, 2012 Forfatter Skrevet April 14, 2012 Etter montering av shortshifter (girspak tilsvarende den man får i en Z3) så har girfølelsen blitt mye bedre. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor ikke E39 kom med en sånn girspak som standard. Det virker også som om girkassa nesten har "gått seg til" og blitt bedre av seg selv. Dette er noe jeg merket også før jeg byttet girspak. Aner isåfall ikke hvorfor, kanskje det har noe med giroljeskiftet som ble utført noen måneder før jeg kjøpte bilen i februar 2011. Eller noe med girteknikken min kanskje???
ArneCh Skrevet Januar 20, 2020 Skrevet Januar 20, 2020 Vet ikke om jeg har samme problem, men har en e46 320d 2001 der jeg kan gire fra 2 til 3 fort, men i min e39 520d 2003 så føles det ut som om jeg på ta ting langsomt, føles nesten ut som at girkassen trenger tid for å komme i gir. (Begge er manuell)
orala Skrevet Januar 22, 2020 Skrevet Januar 22, 2020 Her fungerer det problemfritt på 525. Ca 213 000 km. Byttet olje for et par tre år siden på ca 160 000 km. Ingen forskjell. Forøvrig så er det en merking på kassa som sier at oljen ikke skal byttes.
Slavearbeider'n Skrevet Januar 22, 2020 Skrevet Januar 22, 2020 Gå over giroverførina. Sitter ett lite ledd på kassa der skumgummien brytes ned over tid som gir masse slark. Når leddet er nytt er det fint og tight. Dårlig girkassefester kan også bidra til slark og rørepinnefølelse
Hollabaloo Skrevet Januar 24, 2020 Forfatter Skrevet Januar 24, 2020 (endret) Girskiftfølelsen er fortsatt god som gull, 8 år etterpå. I tillegg til Z3-girstang byttet jeg også ut CDV valve med en "uthulet" en fra Zeckhausen.com det samme året, og skiftet original MTF-LT-1 girolje. Hadde jeg kjøpt en "ny-brukt" manuell E39 igjen, så ville jeg gjort det samme igjen uten å nøle. Forskjellen er natt og dag. Spesielt viktig på de motorsvake variantene (som en 520i) der man må gire ofte Endret Januar 24, 2020 av Hollabaloo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå