Etaten Skrevet April 27, 2011 Share Skrevet April 27, 2011 Får skrive ett par ord jeg da som har en med panoramasoltak. Har hatt bilen snart halvannet år, og har ikke hatt noe som helst problemer med det... Men ting kan jo skje... Utover det, så er det en nytelse å kunne få mer lys inn i kupeen, samt at det er ingenting som er bedre enn å kunne åpne det helt på fine dager/kvelder Jeg har i tillegg hund, så for min del utgår det å ha en bil som ikke har soltak, da jeg setter den på vipp når den er med og en f.eks. skal parkere med bilen i hunden... min neste bil blir også med soltak, om det ikke blir en cab da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Parkere med bilen i hunden..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Har ikkje panorama, men har cab (som og kan vere krøll med). Nøkkelordet vert vel "meir elektronikk - mekanikk - teknikk" jo meir kan ryke. Dette betyr ikkje at ein må styre unna alt som ikkje er festa med utapåliggande 8mm skruer. Ver heller obs på ting/feil ein skal kikke etter og få tak i fine eksemplar. Er begge bilane like og du brukar litt tips frå denne tråden og sjekkar taket og drenering, SÅ bestemmer du deg. Heilt klart bedre med panorama enn uten om taket et heilt og fungerar. Einaste eg ikkje likar er enkle soltak.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Etaten Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Parkere med bilen i hunden..? gikk vel fort i svingene der ja Greit nok at jeg har en stor hund men likevel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grimfer Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Jeg har ingen personlige erfaringer med BMW sine panoramatak, men har du slikt på bilen din, må du ganske enkelt vedlikeholde bilen på en annen måte enn uten. Du må spyle rent ganske ofte, og inspisere glidemekanismen et par ganger i året. Det kan være nødvendig å blåse rent med trykkluft av og til. Men hvis du er litt påpasselig, og for eks ikke driver og åpner og lukker i ett sett med et veldig skittent tak, burde det være en grei ting på en så ny bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sailaway Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Yo, Problemet er hovedsaklig med 05 & 06mod. Disse kiler seg og da må du bytte hele kasetten.. Vips 25 av de store ryker da... Men fint er det og jeg ville selv krevd bil med pan tak, dvs jeg skal ha en med panorama tak.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leo Skrevet April 30, 2011 Share Skrevet April 30, 2011 Har en 2005 mod 525 dat med panorama - har ikke hadt noe problem i det hele tatt og jeg bruker mitt og holder det i orden (renhold og smøring). Kan ikke tgenke meg å være uten. Vedr plass er det nok av under taket - jeg er 198 cm. At ruter sprekker innemellom er vel vanlig at kan skje - prodfeil - monteringsfeil mm. Det tror jeg ikke en skal legge så mye vekt på - en må heller se på innemiljøet i bilen med og uten og se om en trives med det. Jeg og familien forguder det Det er u - unværlig om natta på biltur blir så lyst og trivelig i bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Etaten Skrevet April 30, 2011 Share Skrevet April 30, 2011 Leo: Hva gjør du spesifikt i forhold til vedlikehold av panoramasoltaket? Hadde vært greit å vite fra en som gjør div med det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 1, 2011 Share Skrevet Mai 1, 2011 Har panorama i min E61. Åpner sjelden glasset, men kjører gjerne med trekket åpent for å få mer lys i kupèen. Når jeg tar igjen trekket føler jeg at plassen innvendig i bilen krymper. Tror faktisk ikke jeg har hatt luka helt åpen i løpet det halvåret jeg har hatt bilen. Takluke er ikke noe must for min del, men skjønner at mange vil ha det og at det er et pluss ved salg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Mai 1, 2011 Share Skrevet Mai 1, 2011 +1 Odd-M Bruker nesten aldri soltaket. Frøkna åpner det på vipp når hu står ute på jobben og sola steiker. Utenom dette så er det stort pluss med mye lys inn i bilen Ville aldri tatt det bort.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå