pig Skrevet April 26, 2011 Share Skrevet April 26, 2011 Hei! Er iferd med å kjøpe en 2006 BMW 520D. Det står mellom to biler, en med panoramatak og en uten. Jeg har ikke erfaring med BMW sine panoramatak, men det virker i utgangspunktet som et pluss. Er det noen kjente ulemper med å ha dette? Hvordan tåler disse tidens tann? Er lekkasjer et problem? Mange takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 26, 2011 Share Skrevet April 26, 2011 Det har vært noe tull med at de låser seg helt, mener jeg det var. Eller var det kanskje at hele ruta sprekker uten videre? Husker ikke helt, men stort sett har jeg fått forståelse for at de fleste her inne, mener det er ekstra vekt og mer som kan gå i stykker. Jeg hadde uansett valgt en med om det var eneste forskjell på 2 biler, såfremt at takhøyden er god nok inni bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 26, 2011 Share Skrevet April 26, 2011 er vel bedre MED panorama den dagen du skal selge den videre igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet April 26, 2011 Share Skrevet April 26, 2011 Panoramatak er helt fantastisk når du sitter i bilen, blir så lyst og åpent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allrad Skrevet April 26, 2011 Share Skrevet April 26, 2011 Jeg har Panoramatak på min X5, men det er noen problemer med de, det legger seg smuss og dritt i skinnene spes ved den bakre delen av taket. Det resulterer i at små plastfester som tar med seg delen som senker den bakre vippen knekker og taket blir stående i vipp bak. Det går ann å fikse på, jeg driver å sjekker dette nå, da det nettopp har skjedd på min.. Så det kan være noe å tenke på... Men spør du meg om jeg ville hatt bilen UTEN panorama, så er svaret absolutt ikke, deilig med lys og man får mye større åpning! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet April 26, 2011 Share Skrevet April 26, 2011 Mindre stæsj, færre problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet April 26, 2011 Share Skrevet April 26, 2011 broren til en kompis har det på sin 05 530d. der klikka hele greia rett etter han kjøpte den. men fikk det dekt på bruktbilgarantien han da. de bytta vist endel, så hørte dyrt ut... jeg ville unngått det trur jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet April 26, 2011 Share Skrevet April 26, 2011 La vær om du kan, disse panorama lukene har hatt en rekke problemer. Jeg tenkte på akkurat det samme som deg når jeg skulle kjøpe min e61. Glad jeg droppet panorama takluken etter å ha googlet dette en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
W.Axl_Rose Skrevet April 27, 2011 Share Skrevet April 27, 2011 En kompis av meg har en x3 med soltak, litt usikker på om det er panorama, men en dag da han satt seg i bilen var den oversvømt. Da hadde takrennene tettet seg med blader og dritt noe som igjen førte til at systemet hadde gått i filler og vannet hadde siget rett igjennom taket... Det krever, som jeg skjønner, en del ekstra vedlikehold med slike tak. Må gjøres rene ofte og vannkanalene må blåses rene. Har ingen personlige erfaringer med dette, men i følge kompisen min så ble det jævlig dyrt... Mer ser fett ut da, helt klart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsenhower Skrevet April 27, 2011 Share Skrevet April 27, 2011 Har det på min E61, ser tøft ut og bli lyst og fint i bilen. Men før bilen ble solgt til meg skiftet bilbutikken hele rammen og motoren, noe som kostet 25.000 kroner. Nå i ettertid har det også begynt å lekke, men butikken skulle dekke den kostnaden da det nok skyldes deres eget arbeide. Så, problemfritt er det jo ikke. Regner nesten med jeg vil få mer klatt i fremtiden, men krysser fingrene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allrad Skrevet April 27, 2011 Share Skrevet April 27, 2011 En kompis av meg har en x3 med soltak, litt usikker på om det er panorama, men en dag da han satt seg i bilen var den oversvømt. Da hadde takrennene tettet seg med blader og dritt noe som igjen førte til at systemet hadde gått i filler og vannet hadde siget rett igjennom taket...quote]Takrenner? Er det takrenner på en X3 som sitter i sammenheng med Panoramataket? Høres mer ut som kompisen din hadde glemt å lukke det igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 27, 2011 Share Skrevet April 27, 2011 At man slurver med renhold skal helst ikke tilskrives til feil med akkurat soltaket evt panorama soltaket. Man må jo holde det rent på vanlig soltak å. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjellsigvald Skrevet April 27, 2011 Share Skrevet April 27, 2011 hvis en er redd for alt som kan gå i stykker, så er vel et bilkjøp generelt ikkje å anbefale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet April 27, 2011 Share Skrevet April 27, 2011 For og si det på en annen måte, så bør ett soltak/panorama tak kreve bortimot null vedlikehold for og fungere bilens levetid ut, og gir man faen i å parkere bilen midt ute i skauen med luka i råne posisjon eller åpen på andre måter, så tetter dreneringer seg mer eller mindre aldri igjen heller. Såpass tett er det der oppe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen_^ Skrevet April 27, 2011 Share Skrevet April 27, 2011 Kjøpte en 05 525 med panorama var meget fornøyd med det til feilmeldingene begynte å hagle inn.. Drenerings slangene var tette og vannet kom inn i bilen og ned i reserve hjulet.. under det lå en haug med elektriske duppeditter og badet. Hadde nok vert slik en stund for alt var rustet inne i boksene. bavaria byttet boksene men det fortsatte med feilmeldinger så jeg leverte bilen tilbake til forhandler og kjøpte en 06 525 UTEN panorama. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå